American Express og Eurobonus med co-branded kort i Norge (DNB-versjon ut 2018)

Status
Not open for further replies.
Re: American Express og Eurobonus med co-branded kort i Norge

Med Shell MasterCard får du 13,88 + 13,89 poeng om du i tillegg viser Trumfkortet.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Med Shell MasterCard får du 13,88 + 13,89 poeng om du i tillegg viser Trumfkortet.

Aha, det visste jeg ikke men forklarer grunnen.

Men Trumf Visa gir vel fortsatt mer avkastning i poeng?

Trumf VISA gir 2% hos Norgesgruppen (13,89+13,89), 4% ved trippeltrumf og 0,5% på annen handel.

Trumf VISA gir 2% hos Norgesgruppen (13,89+13,89), 4% ved trippeltrumf og 0,5% på annen handel.
Vær obs på at "annen handel" ikke gjelder dagligvarebutikker utenom Norgesgruppen, der er det ingen bonus.

Vær obs på at "annen handel" ikke gjelder dagligvarebutikker utenom Norgesgruppen, der er det ingen bonus.
Det er nett det som er eit stort ankepunkt for min del; ser knapt ein norgesgruppebutikk...

Sent fra min MotoG3 via Tapatalk

Det er nett det som er eit stort ankepunkt for min del; ser knapt ein norgesgruppebutikk...

Sent fra min MotoG3 via Tapatalk

Det at Kiwi og Meny tar Amex er en stor fordel med Amex, det gir høy årlig omsetning og mange EB-poeng når man i tillegg dobbeltdipper med vanlig trumfkort.

Last edited:

Om noen trenger vervelink til AmEx har jeg et par til overs. Ta kontakt på PM.

Hei

Noen som har erfaringer med følgende reise og selskaper?
Jeg yar ut min companion ticket, etter over en time i telefon med booking fikk vi det endelig til:):) wooho..

BGO-CPH-PVG-NRT- 3 dager-HND-ICN-FRACHP-BGO

Reiser med på de lengste strekkene:

SAS Airbus A340-300 Business Class
NH ALL NIPPON AIRWAYS 787-8 Dreamliner Business Class
OZ ASIANA AIRLINES Airbus A321-100/200 Business Class
OZ ASIANA AIRLINES Airbus INDUSTRIE A380-800 Business Class

Noen som har greie på om dette er bra eller bør en vurdere å bytte??

Takker så mye for svar:)

American Express og Eurobonus med co-branded kort i Norge

Hei

Noen som har erfaringer med følgende reise og selskaper?
Jeg yar ut min companion ticket, etter over en time i telefon med booking fikk vi det endelig til:):) wooho..

BGO-CPH-PVG-NRT- 3 dager-HND-ICN-FRACHP-BGO

Reiser med på de lengste strekkene:

SAS Airbus A340-300 Business Class
NH ALL NIPPON AIRWAYS 787-8 Dreamliner Business Class
OZ ASIANA AIRLINES Airbus A321-100/200 Business Class
OZ ASIANA AIRLINES Airbus INDUSTRIE A380-800 Business Class

Noen som har greie på om dette er bra eller bør en vurdere å bytte??

Takker så mye for svar:)
OZ sitt er meget bra synes jeg. Ikke forsøkt A380. Mye betjening gir effektiv og god service.

Jeg synes også SK sitt produkt etter oppgraderingen er bra. Fint med skandinavisk touch.

Last edited:

Har et mega ilands problem!
Har en CT fra 2016 som jeg mest sannsynlig ikke får brukt ila 2017, men har planer om en stor tur i 2018. Problemet er at jeg ikke klarer å opptjene CT for 2017 før slutten av året og da er jeg redd mine billetter er borte.
Tror dere det er mulig å booke turen nå i sommer med min CT fra 2016 (som ikke kan brukes på reiser i 2018) bare for å reservere turen, og senere når jeg får årets CT i Okt/Nov, bytte slik at turen er sikret
Er det noen som har gjort dette før eller kjenner reglene for om dette er mulig
Takk for svar

Har et mega ilands problem!
Har en CT fra 2016 som jeg mest sannsynlig ikke får brukt ila 2017, men har planer om en stor tur i 2018. Problemet er at jeg ikke klarer å opptjene CT for 2017 før slutten av året og da er jeg redd mine billetter er borte.
Tror dere det er mulig å booke turen nå i sommer med min CT fra 2016 (som ikke kan brukes på reiser i 2018) bare for å reservere turen, og senere når jeg får årets CT i Okt/Nov, bytte slik at turen er sikret
Er det noen som har gjort dette før eller kjenner reglene for om dette er mulig
Takk for svar

Det går nok ikke hvis det er med *A og du må ringe Tallinn, de har kontroll på gyldighetsperioden for CT. Er det med SAS hele veien kan du booke selv på sas.no for reise i 2018 med CT opptjent i 2016.

Men tror du at reisen kan gå igjennom med SAS også? med en CT fra 2016 og reise sommer 2018?

Men tror du at reisen kan gå igjennom med SAS også? med en CT fra 2016 og reise sommer 2018?

Hvis du booker inne på profilen din på sas.no og bruker Amex 50% voucher så går det fint, ikke noe sperre på CT gyldighet på reiseperioden der. På sensommeren brukte jeg selv 2015 CT på OSL-MIA i business for reise i juli 2017.

Leiebil med AMEX SAS platinum

Hei,

Hadde et lite uhell med en leiebil i Italia og klarte å rygge ene speilet inn mot en mur. Er det noen som vet om kortet dekker reparasjonen av speilet på noen måte?

Leie av bil ble betalt med kortet.
Har ingen erfaring med dette ved leie av bil med kortet.

Hvis det er Platinum kortet så inkluderer den egenandels forsikring for leiebil som skal dekke slikt.

Flere og flere helårs reiseforsikringer har dekning for egenandel ved skade på leiebil, men ofte begrenset til maks 8000-10000 kr.

Hvis det er Platinum kortet så inkluderer den egenandels forsikring for leiebil som skal dekke slikt.

Ja men viktig å notere seg at den ikke gjelder for Luxury biler, tror grensen er ca verdi på bil 500.000 NOK.

Det var en Jeep Renegade, så ikke akkurat luksusbil :)

Noen som har erfaring med å bruke AMEX på bensinpumpe over here? Fikk opp at jeg måtte taste in zip-kode på 5-siffer.

AMEX kundeservice var ikke mye til hjelp på Mail.

Har SAS AMEX Plat.

Noen som har erfaring med å bruke AMEX på bensinpumpe over here? Fikk opp at jeg måtte taste in zip-kode på 5-siffer.

AMEX kundeservice var ikke mye til hjelp på Mail.

Har SAS AMEX Plat.

Har bodd et par år i statene nå. Alltid brukt norske debit/credit-kort. Er dessverre ingen pumper som godtar AMEX-kortet så vidt meg bekjent, selv om jeg har hørt man kan taste 00000 osv, uten at dette har funket for meg. Det letteste er å gå inn å kassa og betale på forhånd der. Betaler du 20 bucks men kun fyller for 15, så vil resterende 5$ bli overført tilbake ila kort tid.

Status
Not open for further replies.
Back