American Express og Eurobonus med co-branded kort i Norge (DNB-versjon ut 2018)

Status
Not open for further replies.
Re: American Express og Eurobonus med co-branded kort i Norge

Har bodd et par år i statene nå. Alltid brukt norske debit/credit-kort. Er dessverre ingen pumper som godtar AMEX-kortet så vidt meg bekjent, selv om jeg har hørt man kan taste 00000 osv, uten at dette har funket for meg. Det letteste er å gå inn å kassa og betale på forhånd der. Betaler du 20 bucks men kun fyller for 15, så vil resterende 5$ bli overført tilbake ila kort tid.
"76" godtar amex ved pumpene. Tast inn valgfri fem siffer som zip-kode

Ble belastet for årskontingent i år også selv om jeg er EBD, men ordnet det på chatten. Her må man tydeligvis passe på selv.

Har bodd et par år i statene nå. Alltid brukt norske debit/credit-kort. Er dessverre ingen pumper som godtar AMEX-kortet så vidt meg bekjent, selv om jeg har hørt man kan taste 00000 osv, uten at dette har funket for meg. Det letteste er å gå inn å kassa og betale på forhånd der. Betaler du 20 bucks men kun fyller for 15, så vil resterende 5$ bli overført tilbake ila kort tid.

Uten å notere meg hvilken stasjoner jeg tanket på så tok alle AMEX og mitt forrige spm om zip-kode ble løst med å bruke 00000.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Om man har hatt SAS Amex Platinumkort fra mai 2015 og i ett år og mottatt 12000 velkomstpoeng da, får man nye velkomstpoeng om man bestiller dette kortet på nytt nå?

Skaffet med Amex premium nå, når kan jeg forvente at bonuspoengene er inne på EBkontoen?

Kortet er selvsagt tatt i bruk, og hvordan ser jeg hvor mye bonuspoeng jeg henter ut ved bruk av kortet?

Kortet er selvsagt tatt i bruk, og hvordan ser jeg hvor mye bonuspoeng jeg henter ut ved bruk av kortet?
Står pr. transaksjon på fakturaen hvis du mener løpende oversikt.

Tenkte mest på når de dukka opp på eurobonuskontoen. Både forbrukspoeng og velkomstgaven

Poengene pleier å komme 3-5 dager etter fakturadato. Mange år siden jeg fikk velkomstpoengene, men mener jeg fikk de etter første faktura, altså ganske raskt.

Re: AmericanExpress SAS/EB-kort (nytt kort fra 2019)

Til dere som har fått avvist deres amex kort i dag så er det bare en midlertidig feil hos Amex og dnb. Er noe problem med koblingen. Det skal bli fikset ila kort tid.

Jeg kan i tillegg opplyse om at DNB kommer med et motsvar til AMEX sine nye (elendige) kort. Det vil bli sendt ut mer opplysninger om dette ila høsten. Blir spennende!

Til dere som har fått avvist deres amex kort i dag så er det bare en midlertidig feil hos Amex og dnb. Er noe problem med koblingen. Det skal bli fikset ila kort tid.

Jeg kan i tillegg opplyse om at DNB kommer med et motsvar til AMEX sine nye (elendige) kort. Det vil bli sendt ut mer opplysninger om dette ila høsten. Blir spennende!

Takk for info. Prøvde for ca 15 minutter siden og da fikk man fortsatt avvist på terminalen. Typisk når man finner steder som faktisk tar kortet [emoji28]

Og ser fram til motsvaret fra DNB [emoji106][emoji2532]

Last edited:
Re: AmericanExpress SAS/EB-kort (nytt kort fra 2019)

Var vel noe snakk om en MasterCard-variant fra DNB. Hadde vært supert om de kommer med noe World Elite.

Er nok redd for at kommer til å gå rett Amex Elite-fella for å få de 20000 basis poengen, selv om man vel I teorien vel nesten kan få like mange poeng på to turer til 3000 kr/stk til Asia/USA. får liksom ikke lov til å ta de turene av kona lenger uten at barna er med, og de går på skolen.

Takk for info. Prøvde for ca 15 minutter siden og da fikk man fortsatt avvist på terminalen. Typisk når man finner steder som faktisk tar kortet [emoji28]

Og ser fram til motsvaret fra DNB [emoji106][emoji2532]
"Bli kvitt DNB" er jo det eneste positive med at AmEx tar over egne kort i Norge... :D

At DNB kommer med noe "bra" tilsvar til AmEx tror jeg ikke før jeg får se det. De er ikke akkurat kjent for å gi ved dørene.

"Bli kvitt DNB" er jo det eneste positive med at AmEx tar over egne kort i Norge... :D

At DNB kommer med noe "bra" tilsvar til AmEx tror jeg ikke før jeg får se det. De er ikke akkurat kjent for å gi ved dørene.

Hva er det som er så omågjøre med å bli kvitt DNB egentlig? Synes de funker tipp topp som bank jeg.

Det eneste annoying må være at de har stålsatt seg på at 250k er maks bruksgrense på AmEx kortet mitt og denne måneden har jeg derfor måttet betale det ned 2 ganger. Har skjedd flere ganger før og det er irriterende. Var aldri et issue før når jeg hadde vanlig grønt AmEx i gamle dager.

Men ellers funker jo DNB tipp topp nå. Gode kort og en flotters dagligbank.

Hva er det som er så omågjøre med å bli kvitt DNB egentlig?

Dnb har ingen god nettbank løsning for amex. Det er vel det punktet de fleste irriterer seg over.

Problem nr to er at Dnb har vel den desidert dårligste nettbanken i dette landet. De har bygget den opp (Evry har vel strengt tatt bygget den) imange år og gjort den alt for avansert. Det gjør at den til stadighet ikke fungerer.

Jeg har ikke Dnb i privat sammenheng annet enn via amex, men benytter dem i jobb. Og makan til opplegg de holder på meg trodde jeg ikke var mulig i 2018.

- Skyhøye gebyrer for alt fra betaling av faktura til bruk av nettbank.
- Må ha Internet Explorer (evt Safari) for å kunne utføre visse tjenester.
- Stabilitet på lik linje med min 7 mnd gamle unge som prøver å stå oppreist.
- Inn/utbetalinger som endrer seg fra dag til dag. (altså plutselig endrer godskrevet dato)
- Uhyre vanskelig å finne tjenester.

Om man har benyttet andre nettbanker ila de siste 10 år så skjønner man fort hvor elendig dnb er.

Nok rant om Dnb, men der har du forklaringen. ;)

Dnb har ingen god nettbank løsning for amex. Det er vel det punktet de fleste irriterer seg over.

Den skjønte jeg ikke helt? Enten er det noen funksjoner i kortet jeg ikke aner finnes, men skjønner ikke hva Amex har med nettbank å gjøre?

Annet enn at månedens eFaktura kommer seilende inn en gang hver måned

Problem nr to er at Dnb har vel den desidert dårligste nettbanken i dette landet. De har bygget den opp (Evry har vel strengt tatt bygget den) imange år og gjort den alt for avansert. Det gjør at den til stadighet ikke fungerer.

Jeg har ikke Dnb i privat sammenheng annet enn via amex, men benytter dem i jobb. Og makan til opplegg de holder på meg trodde jeg ikke var mulig i 2018.

- Skyhøye gebyrer for alt fra betaling av faktura til bruk av nettbank.
- Må ha Internet Explorer (evt Safari) for å kunne utføre visse tjenester.
- Stabilitet på lik linje med min 7 mnd gamle unge som prøver å stå oppreist.
- Inn/utbetalinger som endrer seg fra dag til dag. (altså plutselig endrer godskrevet dato)
- Uhyre vanskelig å finne tjenester.

Om man har benyttet andre nettbanker ila de siste 10 år så skjønner man fort hvor elendig dnb er.

Nok rant om Dnb, men der har du forklaringen. ;)
Har aldri opplevd noe av det du beskriver for å være ærlig. Men då bruker jeg vanlige nettlesere.

Nettbanken er faktisk en av grunnene til at jeg liker DNB.

Sent fra min SM-G955F via Tapatalk

Har aldri opplevd noe av det du beskriver for å være ærlig. Men då bruker jeg vanlige nettlesere.

Nettbanken er faktisk en av grunnene til at jeg liker DNB.

Sent fra min SM-G955F via Tapatalk

Vi har alle våre behov og vaner. Jeg har benyttet Skandiabanken som min primære bank siden 2003 og har aldri opplevd problemer. Har også vært innom Sparebank 1 og Sogn & Fjordane. Ingen av de har på 10+ år lagd like mye problemer som Dnb har klart på 1års bruk.
Er nok derimot litt forskjell på privat og bedrift. Jeg benytter nok dnb nettbanken noe mer enn snittet. :-/

Bare det at de klarte å sperre alle amex kort i helgen, og når man ringer dem så blir man koblet fra køen etter 3 min. Chat funksjonen på nettet klarte ikke å koble opp pga tekniske problemer. Det ble referert til en side man kunne se på status på Dnb sine systemer. Der stod det: "alle systemer fungerer normalt".

Etter ca 3-4 t fikk jeg kontakt per tlf og da kom det en innrømmelse at både chat og tlf hadde store problemer og koblingen mot Amex var borte slik at alle kort ble sperret. Da har du noen problemer med systemene dine som du ikke skulle hatt i 2018 med den gigantiske it avdelingen som jobber med Dnb systemene.

Forøvrig er det vel bare å google dnb og problemer, så har du nok lesestoff i kveld. hehe

Status
Not open for further replies.
Back