Airbus redder US/HP-deal ???

LN-MOW

Flyklapper
Medlem
... eller har FT-reporteren tatt en sup av badevannet sitt..?????

For Airbus, which could provide debt or other financing when the deal is closed, it makes sense to help create a strong carrier. The combined entity could emerge as the largest operator of Airbus aircraft, after Northwest, with a fleet of about 220 Airbus airplanes.

Moreover, it will make the first credible order for the A350, as the new company is poised to order 20 of the new mid-sized aircraft. That would salve Airbus’s wounds from its failure to secure orders from Northwest and Air Canada, which recently opted to buy rival Boeing’s 787 aircraft.

http://news.ft.com/cms/s/936e1826-c565-11d9-87fd-00000e2511c8.html
 
BU662! Men HP er da i ganske god forfatning...

Gleder meg til å lese mer om dette...
 
Detaljer kommer visst torsdag ....

http://www.azcentral.com/arizonarepublic/news/articles/0516amwest16.html

Ellers fant jeg denne journalistiske gullklompen:
Parties involved in the talks say the two airlines will shed at least 60 aircraft from the combined fleet, most likely Boeing 737s. Using only the flight crew of five, that alone could affect 300 workers.

Kun ett crew per fly .. ikke rart det gaar daarlig!! :p
 
Originally posted by LN-MOW
Detaljer kommer visst torsdag ....

http://www.azcentral.com/arizonarepublic/news/articles/0516amwest16.html

Ellers fant jeg denne journalistiske gullklompen:
Parties involved in the talks say the two airlines will shed at least 60 aircraft from the combined fleet, most likely Boeing 737s. Using only the flight crew of five, that alone could affect 300 workers.

Kun ett crew per fly .. ikke rart det gaar daarlig!! :p
Jamen MOW og jeg har da en faelles bekendt hos HP....som maaske
kan komme med lidt viden om den sag

Hilsen
Ole
 
kan Airbus være på eiersiden i et amerikansk flyselskap? Finnes det ikke en antikvatisk føderal lov som forbyr (av konkurransehensyn) flyfabrikker å eie flyselskaper? Boeing Air Transport (nå United) måtte selges fordi de fikk en fordel av å være først ute med 247, og også kunne ha "monopol" på typen før andre flyselskaper
 
Boeing sitter saavidt jeg vet med en solid aksjepost i ATA, saa det tror jeg ikke ...
 
Det er vel flere måter å "hjelpe" til på... Man behøver ikke sitte med aksjer i selskapet - det holder at man eier flyene og at man ser at selskapet er tjent med gode betingelser og at de er mest mulig i lufta!
 
Back
Top