Airbus kutter 350 og lanserer 370 istedet!

Someone

Moderator
Medlem
http://www.hangar.no/articles/1260/1/Airbus-dropper-A350---Lanserer-A370/-bygger-storre-og-bedre-fly.html

Det går rykter om at Airbus skal skrinlegge 350 programmet og istedet lansere en 370 på Farnborough!
 
Replying to Topic 'Airbus kutter 350 og lanserer 370 istedet!'

Leste senest i går denne artikkelen:

(...) Now, the board of EADS, which met on Friday, has “suspended” the launch of this aircraft (A370), with a likely development cost of E8bn, twice that anticipated earlier.


http://www.thebusinessonline.com/Stories.aspx?StoryId=B51E1E82-B32B-4E78-BFA1-270A85816D48&page=1


Med 'suspended' menes vel her utsatt.
 
Replying to Topic 'Airbus kutter 350 og lanserer 370 istedet!'

Lurer på hva min gamle arbeidsgiver gjør da? Visst sa dem at de kunne vente en stund, men om plutselig alt legges på is, hva så?

Ja, det blir spennende å se hva som skjer med dette.
 
Replying to Topic 'Airbus kutter 350 og lanserer 370 istedet!'

mange A350-kunder som ikke er veldig glade
 
Replying to Topic 'Airbus kutter 350 og lanserer 370 istedet!'

Originally posted by CK


mange A350-kunder som ikke er veldig glade

...vel, så mange av dem er det jo ikke:sarc
 
Replying to Topic 'Airbus kutter 350 og lanserer 370 istedet!'

Air Europa
Bangkok Airways
Eurofly
Finnair
Kingfisher
Qatar Airways
TAM
TAP Portugal
US Airways
Yemenia

- pluss noen leasingselskaper har bestilt. Kan fort bli 'et par' brannslukkingsmøter for gutta i Toulouse av dette rotet.
 
Replying to Topic 'Airbus kutter 350 og lanserer 370 istedet!'

Originally posted by Blubird

Kan fort bli 'et par' brannslukkingsmøter for gutta i Toulouse av dette rotet.

De burde jo Airbus være eksperter på.
 
Replying to Topic 'Airbus kutter 350 og lanserer 370 istedet!'

Airbus er sikkelig ute og sykler nå. Har de satset alt på et kort? A380...
 
Replying to Topic 'Airbus kutter 350 og lanserer 370 istedet!'

Det var vel et par de store kundene som opprinnelig kom med krav om endringer på A350-designet for å kunne være en mer reell konkurrent til 787? Så alle kundene kan umulig være misfornøyde
 
Replying to Topic 'Airbus kutter 350 og lanserer 370 istedet!'

Originally posted by LN-BRK
Det var vel et par de store kundene som opprinnelig kom med krav om endringer på A350-designet for å kunne være en mer reell konkurrent til 787? Så alle kundene kan umulig være misfornøyde

Og en av disse var Qatar, og med intensjon om å kjøpe 60 stk. er de ikke akkurat noen liten kunde for Airbus. Dersom A370 blir lansert skulle det ikke forundre meg om det dukker opp noen ordre fra endel nye selskap jeg egentlig har ventet på at skulle bestille A350 på sikt - blant annet Virgin Atlantic og muligens South African.

Om Finnair, TAP, TAM og de andre som har bestilt godtar handler nok primært om tre ting: Pris, hvor mye lengre tid tar det og hva kan Airbus tilby i mellomtiden. Når det gjelder US Airways tror jeg nok BU622 har et godt poeng.
 
Replying to Topic 'Airbus kutter 350 og lanserer 370 istedet!'

Når kommer A370 til å være tilgjenglig på markedet. 2012?
 
Replying to Topic 'Airbus kutter 350 og lanserer 370 istedet!'

Originally posted by HMWK


Når kommer A370 til å være tilgjenglig på markedet. 2012?

Det får man vite neste uke - på Farnborough
 
Replying to Topic 'Airbus kutter 350 og lanserer 370 istedet!'

Originally posted by BU662
Hmm Qatar har aldri offisielt underskrived en firm contract. De har bare uttalt at de har intensjoner...
Sant, og det at Qatar la inn en ordre på 20 77W (som de tidligere la på is etter Le Bourget i fjor pga A350) sier vel sitt om hvordan det står til med orderen på 60x A350er...

Originally posted by BU662
US Airways er sikkert ikke sa unhappy om faktum at de ikke far fly de ikke trenger for tida...
US uttalte for en stund tilbake at de ikke var interessert i et fly større enn den A358 som de tidligere viste interesse for. Uansett, så vidt jeg forpliktet ikke US seg til å kjøpe A350/A370, og lånet de fikk fra Airbus har blitt betalt tilbake.
 
PRM fra AY:

http://www.finnairgroup.com/group/group_11_1_1.html?&Id=hex_200607170000052673.html

FINNAIR PLC STOCK EXCHANGE RELEASE 17 JULY 2006 AT 16:00

FINNAIR HAS ENSURED ITS ASIAN FLEET EXPANSION

Finnair has ensured its long-haul fleet expansion despite Airbus
announcing that it has postponed the release of its new generation
A350 aircraft type due to technical modifications.

Finnair and aircraft manufacturer Airbus Industrie have negotiated on
arrangements to compensate the changes to Finnair's fleet renewal
programme caused by the delay in the release of the new model.

"We are pleased that we will be acquiring an even better aircraft than
we originally ordered in December 2005. Naturally the changes in the
release timetable require us to make adjustments, but we have
negotiated on these interim arrangements with Airbus in a constructive
atmosphere. Our long-haul traffic growth will continue and our fleet
renewal programme is moving forward," assures Finnair Deputy CEO and
head of Scheduled Passenger Traffic Henrik Arle.

The new generation long-haul aircraft Airbus A350 was to be launched
in Finnair long-haul traffic in spring 2012. Due to development
modification to be made on the model, the first aircraft will join the
Finnair fleet in 2013.

"We have begun the implementation of the Airbus A340 wide-bodied
aircraft to our fleet. We will now increase the number of A340s in
service annually until deliveries of the ordered A350s begin.
Operation of our Boeing MD-11s will continue in the coming years and
our leasing agreements contain flexible conditions for extending the
lease periods. The basis of our arrangement with Airbus is that the
foundations and profitability of our business are not threatened by
the change," says Arle.

Airbus has decided to further develop the competitiveness of its A350
model, which it has already published and had on sale. Thanks to a new
wing design and new engines the new A350 will be faster and more
economical than the original version. Its body is wider allowing for a
more spacious cabin. Cargo capacity will also increase.

Finnair made a binding order for three A340s and nine A350s last
December. The airline also has four additional options for both
aircraft types.

Finnair currently operates nine aircraft on its Asian routes.

Finnair Plc
Communications
17.7.2006

Additional information: Finnair Media Desk tel. +358 9 818 4020
 
Back
Top