BU662
critical mind
Re: American Airlines ordre onsdag forventet splitt mellom A & B!
Absolutt!!!
Boeing fikk en warning shot idag. Den eneste grunnen hvorfor Boeing fikk inn ordre for 737-800 og 737-800Re er availiability. Kunne ha Airbus leverert disse 460 fly, sa vil den dealen gatt heile veien til Airbus. Se pa hvor mange Options de tok pa NEO, det rekker for fullt for a erstatte alle 737-800 som American vil ha.
Boeing fikk noen fa dager en klart budskap fra Herb Kelleher: "Be bold and fast". Dette kan ikke forstaes annenleders enn "We want a new airplane soon, very soon".
Med en re-engine av 737-800 kan du ikke vinne en eneste sales-campaign om 757-erstatting. Sikkert vil en ny engine ogsa brukes pa -900ER, men med mindre positive effekt. Men alrede idag er -900ER en underpowered dog.
Det hva marked vil ha er en ny fly fra Boeing. En re-engine vil bety at Boeing vil akseptere en ordre-split i fremtida pa narrow-body marked pa ca. 40% i maksimum.
Og, vi har forsatt store europeiske aktörer som trenger erstatter for sine 737CL og tidlige A320 flater. Tenk om BA, AF og LH. Dersom Boeing ikke kommer med en ny fly svaert soon, sa vil alle disse ga Airbus.
...
Jeg vil tro at AA er den store vinneren her, og definitivt ikke Boeing. En fjær i hatten for Airbus, men ikke en ordre de kommer til å tjene penger på direkte, samtidlig som de tar mye risiko om AA skulle gå overende.
Samtidlig ga dette Boeing et spark til å begynne å tilby et nytt fly, noe som helt sikkert WN, DL og UA setter stor pris på.
....
Absolutt!!!
Boeing fikk en warning shot idag. Den eneste grunnen hvorfor Boeing fikk inn ordre for 737-800 og 737-800Re er availiability. Kunne ha Airbus leverert disse 460 fly, sa vil den dealen gatt heile veien til Airbus. Se pa hvor mange Options de tok pa NEO, det rekker for fullt for a erstatte alle 737-800 som American vil ha.
Boeing fikk noen fa dager en klart budskap fra Herb Kelleher: "Be bold and fast". Dette kan ikke forstaes annenleders enn "We want a new airplane soon, very soon".
Med en re-engine av 737-800 kan du ikke vinne en eneste sales-campaign om 757-erstatting. Sikkert vil en ny engine ogsa brukes pa -900ER, men med mindre positive effekt. Men alrede idag er -900ER en underpowered dog.
Det hva marked vil ha er en ny fly fra Boeing. En re-engine vil bety at Boeing vil akseptere en ordre-split i fremtida pa narrow-body marked pa ca. 40% i maksimum.
Og, vi har forsatt store europeiske aktörer som trenger erstatter for sine 737CL og tidlige A320 flater. Tenk om BA, AF og LH. Dersom Boeing ikke kommer med en ny fly svaert soon, sa vil alle disse ga Airbus.