• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Air Pacific: Ny aktør som gir opp 787 og går for A330 istedet

Someone

Moderator
Medlem
Air Pacific: Ny aktør som gir opp 787 og går for A330 istedet

Etter å ha kansellert sin ordre på 787-9 maskiner tidligere i år har Air Pacific gått til innkjøp av 3 A330-200 med levering fra 2013 for å erstatte deres flåte av 747 og 767.

http://www.flightglobal.com/news/ar...ck-engines-as-a330s-replace-787-order-363834/
Fijian operator Air Pacific has yet to select an engine type for its new Airbus A330-200s, for which it opted after dumping its Boeing 787 order earlier this year.

Air Pacific had previously ordered eight 787-9s and the twinjets had been due to be equipped with General Electric GEnx powerplants.

The A330s, which are scheduled for delivery in 2013, will replace the carrier's Boeing 747-400 and 767-300ER aircraft, which are fitted with a mix of Pratt & Whitney and General Electric engines

De er ikke de første som velger denne løsningen og er en av grunnene til at A330 har et meget bra år og nærmer seg 80 bestilling til nå i 2011
 
Back
Top