Airbus A380 - status og driftssetting

Tar en rå sjanse med denne her.

Kan være flere gode nyheter på vei for A380-programmet som nettopp ble forlenget av Emirates nylige ordre. :)

I følge Hangar.no, som siterer fra Bloomberg, skal British Airways være i gang med å vurdere kjøp av nye A380-maskiner. I følge informasjon/kilder som Bloomberg sitter på er visstnok samtaler allerede i gang mellom Airbus og BA om salg/kjøp av rundt 10-15 nye maskiner.

Airbus solgte jo nettopp nye maskiner til Emirates, og er visstnok ''sikre'' på å lande en ordre til i løpet av året, og dette skal visstnok dreie seg om British Airways.

''Airbus SE is in talks to sell new A380 superjumbo planes to British Airways this year after securing a program-saving deal from Persian Gulf operator Emirates, according to people familiar with the matter.''


https://www.bloomberg.com/news/arti...e-in-talks-with-british-airways-on-more-a380s
 
Last edited:
Airbus har ryddet litt i ordreboken sin etter den nye bestillingen fra Emirates, for nå i februar er ordren på 6 maskiner fra Virgin borte fra ordreboken. Selv om ordren i praksis har vært «død» i flere år
 
MSN #3 blir skrotet og brukes som delefly

. The first Airbus A380 has been dismantled and will be sold as spare parts as a new lessee or buyer could not be found following expiry of the 10-year lease in October 2017. For investors, this is likely to mean a modest end to their investment, according to research by Scope Analysis.



After the 10-year lease with Singapore Airlines expired, shareholders in DS 129, the A380 fund launched in 2007 by Dr. Peters, had three options: lease, sale or part-out. Given that the first two options proved to be unsuccessful, the aircraft will be sold in parts

The engines have been leased to manufacturer Rolls Royce, so liquidity and scheduled debt repayments are secure for the time being. Nevertheless, in a report on the options open to management of the A380 fund, Scope points out that this provided no cost-covering and therefore is not a long-term solution because of debt service yet to be performed on the bank loans.

The decision to part-out means the engine lease agreement with Rolls Royce will be extended until the end of 2020 under existing conditions, after which they will be sold. The rest of the A380’s components are expected to be sold by the end of 2020.

https://www.arabianaerospace.aero/f...ts.html?utm_source=dlvr.it&utm_medium=twitter
 
Airbus har hatt en delvis og liten opprydning i ordreboken og fjernet en ordre på 10 A380 maskinen som tilhørte en "ukjent" kunde, som opprinnelig ble bestilt av Hong Kong Airlines. Da er det 87 igjen i ordreboken, hvor over 50 er til Emirates

https://www.flightglobal.com/news/articles/airbus-removes-10-a380s-from-order-backlog-454896/

Kan være det også minsker da det ryktes at Emirates igjen går for a350

A year after Airbus SE won what appeared to be a lifesaving order for its A380 double-decker, the flagship program’s future is once again on the line.

Gulf carrier Emirates may convert some or all of its most recent 20 superjumbo orders into smaller A350s, people familiar with the matter said. That would slash the backlog and lead Airbus to kill off a plane that’s had limited interest from other airlines, just 11 years after it entered commercial service.

https://www.bloomberg.com/news/arti...pRZpij-Vug8UQUUNfYqzRR571mAF087SUDpftdd0fJZHM
 
Ryktene sier vi alt kan få en offisiell beskjed om at A380 programmet blir avsluttet alt 14. februar.

https://www.reuters.com/article/us-...llations-as-a380-shutdown-looms-idUSKCN1PW2GE
Airbus hit by jet cancellations as A380 shutdown looms
Airbus on Thursday reported the cancellation of orders worth $4 billion, dominated by 8 A380 aircraft, highlighting an increasingly bleak picture for the world’s largest airliner as preparations to close production gather pace amid weak demand.

Confirming its earlier signals, Australia’s Qantas said it would not take any more of the giant planes and would stick at a fleet of 12 instead of 20 originally ordered.

The cancellation comes after the A380’s largest customer, Emirates, began discussions with Airbus over switching some A380 orders to smaller models after it failed to secure an engine contract for its latest batch of orders, Reuters reported last week.

Barring a surprise agreement to prop up the A380, Airbus is preparing to close production of the double-decker earlier than planned and could make a detailed announcement as early as its annual results on Feb 14, people familiar with the matter said.
 
Mere omvendt. Et fly der er bagefter sin tid, og de krav flybranchen har idag.

Tja, hvor langt inn i fremtiden skal vi tørre å skue? Gitt at økningen i passasjertrafikken i årene som kommer blir i henhold til spådommene og at flaskehalsene i infrastruktur holder stand, er jeg ikke nødvendigvis skråsikker på at utviklingen vil gå i favør av narrowbodies og et stadig mer finmasket nettverk av point-point-trafikk.
 
Tja, hvor langt inn i fremtiden skal vi tørre å skue? Gitt at økningen i passasjertrafikken i årene som kommer blir i henhold til spådommene og at flaskehalsene i infrastruktur holder stand, er jeg ikke nødvendigvis skråsikker på at utviklingen vil gå i favør av narrowbodies og et stadig mer finmasket nettverk av point-point-trafikk.
Det er jo et tankekors at hverken JAL eller ANA har skaffet seg A380 for innenriksrutene sine. De var begge kjappe med å skaffe seg domestic-versjoner av B747, men ingen hoppet på den store Airbus'en. Kanskje grensa egentlig er nådd!?

Sent fra min CLT-L29 via Tapatalk
 
Jeg ville også tro at det vil være et lite marked for high-density airports. F.eks LHR-JFK osv. Spørsmålet er vel heller om det vil bli solgt nok fly til at man kan la programmet leve.
 
Back
Top