Airbus A380 - status og driftssetting

Vil Airbus noensinne produsere et slikt fly i fremtiden, eller er dette for risikabelt?

Liten etterspørsel og få operatører er nok heller grunnen. Fire motorer er også utdatert nå, samt at i takt med nye mindre flytyper med lang rekkevidde gjør at man kan øke frekvensen på rutene istedenfor. og 777X nærmer seg jo uensett samme setekapasitet som A380. Boeing forsøkte jo med 747-8, som viste seg å ikke bli noen suksess.
 
Skyliner melder både Lufthansa og Etihad har henter tilbake hver sin maskin fra lagring i dag:

Airbus A380 -841 38 D-AIMA Lufthansa ferried 13sep24 LETL-FRA prior rtn to svc
Airbus A380 -861 191 A6-APE Etihad Airways ferried 13sep24 LETL-AUH prior rtn to svc
 
MSN059 /HL7613 er hugget og i deler på ICN nå.

https://x.com/hikouki_215/status/1837734221038997745

GYDxXzra0AAaMXC
 
Sakset fra FlightGlobal i dag :

UK start-up Global Airlines taps EFW for first A380 MRO works
By Alfred Chua24 September 2024GlobalAirlines_EFW__Global Airlines first A380
Prospective UK long-haul start-up Global Airlines has picked German modification specialist EFW for heavy maintenance service of its first Airbus A380, ahead of the airline’s launch.
 
På rutekonferansen i Bahrain denne uken sa Etihad at de planlegger øke antall A380 som skal reaktiveres fra 5 til 7 maskiner.
 
Så spørs det da, med de nye 777-9 forsinkelsene fra Boeing, trenger flere selskaper nå hente frem flere A380 fra møllposene?
 
Back
Top