Airbus A350 - status og driftssetting

Re: A350 - forsinkelser, status m.v.

Rett over TRD nå. Lurer på om de kan ende opp med noe slik retning?
 

Attachments

  • map.gif
    map.gif
    39 KB · Views: 1,637
Re: A350 - forsinkelser, status m.v.

Lander snart i Singapore etter ca 16:15 i luften. Har vært nord av Svalbard så mulig via Nordpolen, ikke dekning der oppe på FR24, men hadde kurs rett nordover da dekningen forsvant like nord av Svalbard.
 
Re: A350 - forsinkelser, status m.v.

Ser ut som Qatar er fornøyd med A350-1000, da de nå konverterer ordre på 5 A350-900 til den større -1000 modellen

https://www.airbus.com/newsroom/pre.../qatar-airways-grows-its-a350-1000-fleet.html

Qatar Airways has upsized five A350-900s currently on order to the bigger A350-1000 version. This latest endorsement for the largest member of Airbus’ successful A350 XWB family reflects the five-star-airline’s need for growth and capacity at best comfort and efficiency levels available.
 
Re: A350 - forsinkelser, status m.v.

Nå kan det snart bli en a350NEO narrow body versjon

.Airbus is working on a re-engineered narrow-body version of the A350. The European manufacturer is drafting engineers and designers for its new aircraft program.

A new job posting revealed that Airbus plans to develop a short-haul version with new engine option (neo) of its popular widebody Airbus A350. The aircraft is intended to be utterly a new narrow-body, Bloomberg reports.

https://airlinerwatch.com/airbus-works-on-a-narrow-body-version-of-its-popular-wide-body-a350/
 
Re: A350 - forsinkelser, status m.v.

Det er da helt feil å kalle det en A350neo når det ikke er en «NEO» men et helt nytt fly



Helt nytt blir det vel ikke, regner med skrog og vinger blir som før og kun motor som er forskjell, selv om det sikkert er andre detaljer som også blir endret.
Blir vel mer en DEO ( Different Engine Option)
 
Re: A350 - forsinkelser, status m.v.

Helt nytt blir det vel ikke, regner med skrog og vinger blir som før og kun motor som er forskjell, selv om det sikkert er andre detaljer som også blir endret.
Blir vel mer en DEO ( Different Engine Option)



I og med det snakkes om narrowbody i følge artikkelen, så er det jo snakk om en annen flykropp, og da implisert nye vinger [emoji6]
 
Re: A350 - forsinkelser, status m.v.

Der er snakk om en ny narrowbody, OG A350neo. Ikke ny A350 i narrowbody versjon. [emoji16]


-eggs
 
Re: A350 - forsinkelser, status m.v.

Der er snakk om en ny narrowbody, OG A350neo. Ikke ny A350 i narrowbody versjon. [emoji16]


-eggs



Skal bli interessant å følge dette, skjønner jeg rett så skal de da lage nytt skrog, innskrenket fra dagens 5,64 meter til under 4 meter. Quick fix for å møte for den kommende 797.
Vel mange ganger har vel flybransjen prøvd seg på utgaver av eksisterende versjoner for å spare penger, men blir vel som oftest like dyrt [emoji3526].
 
Re: A350 - forsinkelser, status m.v.

China Eastern har mottatt sin første maskin på bestilling, i sitt heller kjedelig livery


Foto: Airbus
A350-900-China-Eastern-take-off.jpg
 
Re: A350 - forsinkelser, status m.v.

Det er liksom enten eller på dekorfronten med de kinesiske selskapene.
 
Re: A350 - forsinkelser, status m.v.

Med levering av 9V-SGG har Singapore Airlines tatt levering av sin 7. og siste ULR maskin i ordre. Foreløpig var det også siste ULR maskin i Airbus sin ordrebok, da ingen andre ennå har bestilt denne nisje varianten

Airbus A350 .941ULR 244 9V-SGG Singapore Airlines delivery 14dec18 TLS-SIN
 
Re: A350 - forsinkelser, status m.v.

Med tanke på hva historien sier om slike ultra-range maskiner, er det nesten litt utrolig at produsenten bruker tid på å utvikle de. Men hva gjør man vel ikke når en viktig kunde sier hopp?
 
Re: A350 - forsinkelser, status m.v.

Med tanke på hva historien sier om slike ultra-range maskiner, er det nesten litt utrolig at produsenten bruker tid på å utvikle de. Men hva gjør man vel ikke når en viktig kunde sier hopp?



Det er jo heller ikke så store endringer fra en standard A350 til en ULR heller. Og endel forbedringer har kunnet brukes i standardmodellen også, samt de har hentet litt fra -1000
 
Back
Top