Airbus A350 - status og driftssetting

Re: Airbus A350 - Statustråd

Jøss, var det en løsning de fikk etter å ha kontaktet IT-support? [emoji14] "Prøv en restart og se om det fikser det..."

Edit: Når det er sagt så har jeg faktisk opplevd flere ganger at flight deck informerer om at de har fått et lite problem og må "mørkelegge kjerra" (Som en SAS-pilot sa), for så å starte opp igjen.
Samme med Dash 8. Satt på tarmacen på BOO og flight deck sa de hadde fått ei lampe i cockpit de ikke likte. De skulle sjekke med teknisk og komme tilbake. Etter litt venting mens gutta gjorde en de-icing av propellene (med piasavakost..) så kom de tilbake og sa de fikk tips om å skru flyet av og på igjen, så det kom til å bli mørkt ei lita stund. Restarten gikk på 5-6 min og det gjorde trikset. Vi tok av og satte snuten over fjorden. Folk rundt så litt skeptiske ut, de liker kanskje ikke tanken på at et fly kan fikses som pcen, med svenskeknappen..

Damn, den motoren ser bra ut i Virgin Atlantic farger.

"Later today, @VirginAtlantic will fly its new @Airbus A350-1000 home to London. We’re so proud to power #RedVelvet with our most efficient engine yet, the #TrentXWB. #PowerOfTrent"

https://twitter.com/RollsRoyce

EBm09Y6XUAEt9k7

Når Japan Airlines tok levering av sin andre maskin var det samtidig den 300. A350 levert kunde. MSN er 333, men det er jo endel testmaskiner, Airbus har "hoppet" over endel MSNer og det er endel fly med lavere MSN nummer som av ymse årsaker ikke er levert ennå

Airbus A350 -941 333 JA02XJ Japan Airlines delivery 30aug19 TLS-HND

Byrået som utformet profilen for Fiji noen år tilbake gjorde en meget god jobb, denne har siden vært blant mine absolutte favoritter. A350 kler denne dekoren svært bra.

Lekkert. Liker halen spesielt godt!

Byrået som utformet profilen for Fiji noen år tilbake gjorde en meget god jobb, denne har siden vært blant mine absolutte favoritter. A350 kler denne dekoren svært bra.

De har faktisk klart sette sammen elementer som hver for seg er "stygge" til å lage noe som helhetlig blir fint

De har faktisk klart sette sammen elementer som hver for seg er "stygge" til å lage noe som helhetlig blir fint

De sorte symbolene samt hovedlogoen på halefinnen representerer hver for seg en verdi som er/skal være forankret i den lokale kulturen på Fiji. Dog er det vel for folk flest noe som heller gir assosiasjoner til kunst- og håndverk-timene på ungdomsskolen.

A350-1000 skal nå være sertifisert for inntil 480 passasjerer med den nyeste dør-opsjonene, med 4 såkalte A+ dører

Hva er tilsvarende max på 777-9?

Nå er ikke den sertifisert ennå, men 777-300 er vel sertifisert for maks 550 passasjerer. Men husk at den gangen man får med opptil 5 dører på hver side, og derfor det økte antallet. ANA har vel 514 i sine men kun 21 domestic business, og resten economy. Uansett, på widebodies er jo stort sett max antall passasjerer veldig teoretiske saker, med noen unntak

550 var jo det samme antallet som 747SR var sertifisert som, mens jeg mener å huske 747-400D var sertifisert for 660 passasjerer

Dog har French Bee planlagt 488 seter i sine A350-1000, så da må vel dette økes på en eller annen måte?

Airbus har da blitt kvitt en av tre A350-1000 testmaskiner, MSN65, når Air Caraibes nå har fått sin første -1000 levert

Airbus A350 -1041 65 F-HMIL Air Caraïbes Atlantique delivery 02dec19 TLS-BOD ex F‑WLXV

Back