Airbus A350 - status og driftssetting

Ryktene der ute sier at Airbus sitt foreslåtte A350 frakter konsept vil i størrelse trolig være mellom A350-900 og A350-1000, derav det kallenavnet A350-950F. Motorer og understell vil komme fra -1000

https://aviationweek.com/mro/aircraft-propulsion/airbus-studies-potential-a350-a380-freighters

The proposed -950F derivative is sized between the larger A350-1000 and the smaller A350-900. According to industry sources the new variant will incorporate a new forward fuselage plug with a cargo door and local structural strengthening. The proposed hybrid aircraft, which is believed to be around 230 ft. in overall length compared to 219 ft. for the A350-900 and 242.1 ft. for the A350-1000, would utilize the larger variant’s six-wheel main landing gear design and higher-thrust Rolls-Royce Trent XWB-97 engines.

Så får man se om de klarer skaffe nok potensielle salg her til at de velger å gå videre med konseptet
 
Airbus har levert den første A350 maskinen som ble sluttført i Kina. I motsetning til f.eks A320 er ikke maskinen bygget i Kina, men flys fra TLS for å få montert kabinen i Kina. Dette er primært tiltenkt leveranser til kinesiske selskap


https://airwaysmag.com/industry/first-a350-delivered-chinas-center/

The first A350 has been delivered from Airbus’ Tianjin (TSN) Completion and Delivery Center (C&DC), now extended to this type from its previous A320 family dedicated facility.-
 
Krangelen med Qatar og krigen i Ukraina og dens konsekvenser, gjør at Airbus trolig utsetter ramp up av A350 produksjonen fra 5 til 6 maskiner per måned, til slutten av 2023

https://www.ch-aviation.com/portal/news/114209-airbus-considering-delaying-a350-production-ramp-up

Airbus (AIB, Toulouse Blagnac) is considering delaying its previously announced ramp-up in A350 production from five to six units per month until late 2023 amidst an ongoing dispute with Qatar Airways (QR, Doha Hamad Int'l) coupled with the impact of the Russian invasion of Ukraine, Bloomberg has reported, citing internal sources
 
Airbus kunne denne uken feire levering av A350 nummer 500, en maskin som gikk til Iberia

https://newsroom.aviator.aero/airbus-delivers-its-500th-a350/

Airbus delivers its 500th A350

500th_a350_delivery_teams_25.webp
 
Airbus siste A350 oppgradering:

MTOW øker med 3,5t på -900 og 2,5t på -1000
Vekten reduseres med 1,2t
Den innvendige kabinen blir 4" bredere, som gjøre det lettere for flyselskapene å få plass til en rekke til med seter i bredden (er alt noen selskaper med 10 i bredden)

https://www.airlinerwatch.com/2022/10/airbus-to-announce-improvements-for.html

The European planemaker Airbus is introducing new A350 performance gains combined with various cabin enhancements for airlines and their passengers. This comes with a new product evolution standard now being delivered to airline customers.
 
Airbus sitt mål er en produksjon av A350 på 9 per måned i løpet av 2025. Som vel er omtrent det de hadde før korona?

The A350 monthly rate is now around 6 aircraft. In order to meet growing demand for widebody aircraft as international air travel recovers, and following a feasibility study with the supply chain, the Company is now targeting a monthly production rate of 9 A350s at the end of 2025
 
Back
Top