Hei
Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.
Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025
Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150krBetalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:
https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025
(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)
De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret
Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat
Air Lease Corporation (ALC), the Los Angeles based aircraft leasing company, has firmed up its order for 55 Airbus aircraft, comprising 25 A330-900neo and 30 A321LR - the very latest members of Airbus’ modern, fuel-efficient aircraft family
First metal cut for A330neo parts underway in Toulouse and Nantes
- MSN 1795: A330‑941
- MSN 1813: A330‑941
- MSN 1833: A330‑941
- MSN 1859: A330‑841
- MSN 1888: A330‑841
A Trent 7000 demonstrator engine has run for the first time, marking another programme milestone for the latest member of the Rolls-Royce Trent family.
He said there will likely be an MTOW increase for the A330-900 announced at the Farnborough Air Show
et portugisiske flyselskapet TAP Portugal blir det første flyselskapet i verden som flyr den nye og forbedrede Airbus A330neo.
TAP har 13 Airbus A330-900neo på ordre som skal utstyres med Rolls-Royce Trent 7000 motorer. I følge Flight Global har TAP valgt å bytte fra A350-800 til A330-900neo.
En av spotterne i TLS har fått tatt et bra bilde som viser hvordan wingbody fairingen (i mangel på et bedre norsk ord) er litt endret fra den gamle A330 til A330neo. Ser ut som de har tatt med noen elementer fra A350. I tillegg er jo også pylon til motoren vesentlig endret da de jo får en helt ny motor
Legger også merke til at dør nr. 2 er vesentlig mindre på NEO-en. Er dette bare knyttet til antall seter i den gitte konfigurasjon mtp. reguleringer knyttet til krav til evakuering og nødutgang, eller vil døren være sånn i alle konfigurasjoner? Hvis noen har noe godt svar på det. Jeg regner med at det er en grunn til at dør nr. 2 er så stor som den er på "originalen".
Det er nok dør 3 du tenker på, L3. Størrelsen på døren samsvarer med at det er en a330-800neo utgave som tilsvarer a330-200. Hvis du sjekker noen bilder så vil du se at den utgaven har samme L3 dør.
Tipper a330-900neo vil få samme dør på L3 som a330-300 har i dag.
Flyet på bilde er en -900
Som jo også har "liten" dør, akkurat som -300
Tror dør L/R-3 er et kundevalg om man vil ha vanlig, eller liten. Ser ut som Thomas Cook Scandinavia har stor, mens SAS sine har små.
Tror dør L/R-3 er et kundevalg om man vil ha vanlig, eller liten. Ser ut som Thomas Cook Scandinavia har stor, mens SAS sine har små.
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.