En liten 'funfact' i denne forbindelse kan være at østgående fly ligger på 'ulike' flightlevels (33.000, 35.000 etc) ov vestgående på 'like' for å unngå uventede konflikter over Atlanteren i områder med begrenset radardekning.
Og som "under-overskrift":Norwegian avviste krav om erstatning for kansellert flyging i januar. Begrunnelse: Ising på vinger og motor er en ekstraordinær omstendighet som selskapet ikke er herre over.
... forøvrig enig i at is på vingene i Januar neppe er spesielt ekstraordinært, men Norwegian kan fremdeles ikke styre været...- Det kan umulig være ekstraordinært med ising på vingene i januar!
Om man ikke rekker deice på vinteren så er det dårlig planlegging, ikke været som var skyld i kanselleringen.men Norwegian kan fremdeles ikke styre været...
Har mine tvil på avbrutt takeoffVi var i ferd med å skulle ta av da de plutselig avbrøt takeoff og takset tilbake til gate.
... forøvrig enig i at is på vingene i Januar neppe er spesielt ekstraordinært, men Norwegian kan fremdeles ikke styre været...
Et opklarende spørgsmål:
Er der normalt crew change i LPA?
Hvis det er samme crew, så er OSL-LPA -OSL en lang tur,
og i tilfælde af uregelmæssigheder skal der næppe så meget til,
før læsset (tilladte flying hours) - vælter! .
Så burde de forsatt ha fløyet OSL-LPA?![]()
Jeg mener, hvis der ikke er crew change i LPA, er forsinkelsen forståelig!
Men, hvis de skifter crew i LPA, havde det været en anden sag -
selvfølgelig medmindre crew havde fløjet andet tidligere på dagen.
Derfor mit spørgsmål!
DY crew kan vel ikke fly D8 ruter sånn uten videre?
Nei, da må de bytte fly også. Det har vi sett eksempler på tiidligere.
...det maa de da ikke - bare sett in SC2, SC3 fra Frequent Traveller saa er saken biff!![]()
Så vidt meg bekjent kan NAX-maskiner bli flydd som wetlease for IBK. Det Sandaker-Nilsen mener med at "at den skandinaviske operasjonen stepper inn" er nok nettopp dette. Irskregistrerte IBK-fly (EI-registrerte fly) blir naturligvis kun flydd av IBK-crew.Dette bryter vel med tidligere opplysninger, MOW? Ifølge Sandaker-Nilsen kan NAX og IBK sømløst låne crew fra hverandre. På en annen side; det var vel et tilfelle da en IBK-maskin til Tromsø fra Kanariene gikk til Oslo og måtte "låne" en NAX til og fra Tromsø på grunn av at mannskapet ville gå ut på tid, og fortsatte sørover dagen etterpå, nå med IBK igjen? Jeg aner at Sandaker-Nilsen, kommunikasjon for irerne her, kanskje tuller litt...
Fly kansellert - måtte levere tilbake alt godteriet de hadde kjøpt på flyplassen
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.