Agurknytt - Samletråd om flyrelaterte "agurker" og samletråd for smånytt

Re: Verdens(agurk)begivenhet

Tror mer på denne karen, da fr24 viser zulu-tid: http://fr24.com/2015-01-14/13:23/12x/VIR901V/544a867 .
Godt å vite at NTNU har fysikkprofessorer som ser for seg at en satellitt bruker drøye 10 minutter på re-entry og lager contrails med vortices :)

(Endret litt ettersom jeg ble mer sikker i min sak)

Last edited:

Tror mer på denne karen, da fr24 viser zulu-tid: http://fr24.com/2015-01-14/13:23/12x/VIR901V/544a867 .
Godt å vite at NTNU har fysikkprofessorer som ser for seg at en satellitt bruker drøye 10 minutter på re-entry og lager contrails med vortices :)

(Endret litt ettersom jeg ble mer sikker i min sak)

Helt enig, må være Virgin Atlantic flight 901V NRT-LHR! Den står oppført i mitt ''spotte-prosjekt'' også, like etterpå. :) Hadde derimot forventet at mine med-trøndere visste at det var et fly. :( De skulle nødvendigvis ikke visst selskap, flight og flytype, men at det er et fly burde ALLE skjønne. ;)

Hvis forskere står på at det der IKKE er et fly, ja da er vi alle i stand til å være forskere. ;)

Hadde derimot forventet at mine med-trøndere visste at det var et fly. :( De skulle nødvendigvis ikke visst selskap, flight og flytype, men at det er et fly burde ALLE skjønne. ;)

Hvis forskere står på at det der IKKE er et fly, ja da er vi alle i stand til å være forskere. ;)

Håper egentlig at professoren driver gjøn med adressa, ellers er jeg litt redd for evnen til å se på bilder...

Uansett, festlig at adressa gikk på limpinnen!

Håper egentlig at professoren driver gjøn med adressa, ellers er jeg litt redd for evnen til å se på bilder...

Uansett, festlig at adressa gikk på limpinnen!

Jepp, får håpe det er en spøk fra professoren sin side. ;) Normalt har jeg ikke høye krav til norsk presse, særlig ikke når det gjelder fly eller luftfart generelt. De skriver ofte i vei uten å vite hva de egentlig skriver. Det handler mer om å selge aviser eller nett-klikk fremfor å selge fakta, men når det kommer til dette faget som omhandler fly så er norsk presse rene sorgen, kan umulig være noen i norsk presse som vet nevneverdig om fly....tross alt: Det skulle nesten være lett for selv en gjeng barnehagebarn å skille en meteoritt og et fly. ;)

Men som du sier, det er festlig at adressa gikk rett på limpinnen! :D

Re: Agurknytt - Samletråd

Blir helt oppgitt. Vet ikke hva som er verst i denne saken, reasjonene til den reisende eller at journalisten/desken i Aftenbladet publiser saken.
Hm har vel egentlig sett verre flyrelaterte saker en dette som blir omtalt i media. I rene agurktider kunne denne hatt potensiale til å pryde VG med forholdsvis fete typer men heldigvis er det Nortug, Bjørgen og Kalla som får mest oppmerksomhet om dagen. I tillegg er tydeligvis ikke SAS på medias huggestabbe om dagen(men dette går som kjent i bølger fra selskap til selskap)..
SAS hadde jo i helga endel trøbbel på LH som sikkert rammet mange. En så lenge ser dette ut til å ha gått de fleste mediahus forbi. El er jeg enig med Dem at jeg er lei av "ble sittende på ARN i 4 timer, fikk kun en baguette med svett ost - det var skikkelig ekkelt uttaler Stine på 17" type overskrifter..

Blir helt oppgitt. Vet ikke hva som er verst i denne saken, reasjonene til den reisende eller at journalisten/desken i Aftenbladet publiser saken.

Så flau jeg blir.

På bildet står det SK4074 (som brukes på OSL-EVE-OSL), og i teksten står det SK4704 (som er NCE-OSL).

Det dreier seg altså om SK7404, som er Lanzarote-SVG.

Tragikomisk.

Så flau jeg blir.

På bildet står det SK4074 (som brukes på OSL-EVE-OSL), og i teksten står det SK4704 (som er NCE-OSL).

Det dreier seg altså om SK7404, som er Lanzarote-SVG.

Tragikomisk.

Beste er passasjeren som er forferdet over hvor lett det er å legge igjen bagasje, Alternativet som er å mellomlande å få masse forsinkelse, evt styrte på veien virker jo å være kurrante ifølge tankegangen hans :P

Innslaget, ble bare sent slik - fra NRK Vestfold:

I mai bestilte to par fra Nøtterøy fly og hotell for en langhelg i Gdansk i Polen i august. Nylig fikk de brev fra flyselskapet om at helgen ville bli atskillig kortere enn de hadde tenkt seg.

Jan Reidar Bjørke forteller at planen var å reise fra Torp til Gdansk torsdag morgen og hjem lørdag kveld, da ville de få to hele dager i den polske byen.

- Så fikk jeg melding om at den var dessverre endret, og at man heller da skulle reise kl 06 om morgenen fra Gdansk, hvilket betyr avreise fra hotellet rundt kl 04 om natten. Det ble en helt annen tur enn det som var planlagt, uttaler han.

Back