Agurknytt - Samletråd om flyrelaterte "agurker" og samletråd for smånytt

Re: Agurknytt - Samletråd

Må si det er ganske agurk når lokalsendingen til NRK Møre og Romsdal (radio) i går ettermiddag ikke intervjuer mindre enn to personer/familier som har fått utsatt/endret Syden-turen sin pga situasjonen i Tyrkia. De første rammede fikk forkortet ferien sin hele tre dager. De andre rammede endret reisemål til Hellas...
Ja det er jo slett journalistikk å ikke intervjue intervjuobjektene.

Agurknyheter vil jeg ha mer av. Tyder på en fredelig verden. Heller det enn militærkupp

Sent fra min SM-G920F via Tapatalk

Saklig avslutning på den reportasjen der ja... totalt 1400 timer forsinket jahajadaså

Fra VGs nyhetsstrøm:
Mette-Marits fly ble tåkedirigert til Bardufoss
Tett tåke i Tromsø førte til at et fly med kronprinsesse Mette-Marit om bord ikke kunne lande i byen, men ble omdirigert til Bardufoss.

Agurktiden er over oss og det er selvsagt politiets ansvar for at du ikke har gyldig pass...
http://www.vg.no/nyheter/innenriks/...en-i-noedpasskoeen-paa-gardermoen/a/24081340/

Jeg skjønner ikke at folk blir som barnehageunger når de skal på ferie - det er aldri ens eget ansvar for noe som helst. Masse klager på informasjon etc. I dag er det jo ikke så vanskelig å finne informasjon selv - internett har man overalt. Ja selv kansellerte og utsatte fly er det ikke vanskelig å finne informasjon om. Og om ombooking skulle bli aktuelt så leter jeg frem alternativer.

Ikke glem at det er flyselskapets ansvar at du glemte å søke Visum/ESTA/ETA/ect... :p

Ja det er klart. Kjøper man en flybillett er alt inkludert. ;) De ordner passet ditt og sørger for at du kommer til flyplassen i tide... Lurer på om de pakker kofferten for deg også jeg... ;)
Nei, litt må folk tenke og sjekke selv også.

In related dumbo warnings:

Fake airline websites distributed by social media

Scammers are using the brands of major global airlines to lure users to fake websites and then encourage them to share links to the sites with friends. When a user clicks through to the sites they are prompted to answer a few simple questions and provide personal information to get free flights. Once they give away their name, email, phone, date of birth and address they are then told they will receive the flights, only once they ‘like’ and share the page on Facebook, spreading the fake sites to new victims.

According to threat researchers, cyber criminals were observed registering 95 fake websites in late March using the brands of 19 major airlines, including ones based in the UK.

In the run up to the summer holidays, this cyber-enabled fraud may lead to lost custom and reputational damage for the airlines.
The use of social media to distribute fake websites is likely to continue to increase. It is not limited to airlines and could affect any well-known brand.

via https://twitter.com/ncsc

Attachments

• smultringen.jpg
    smultringen.jpg
    138.2 KB · Views: 394
Last edited:

Lekkasje er det vel strengt tatt ikke - det er jo andre veien. Men med tanke på hvor attraktivt Trump-navnet er for hackers og deres like, tror jeg at jeg ville være veldig forsiktig med i det hele tatt å bruke kredittkotet mitt der ...

Back