Agurknytt - Samletråd om flyrelaterte "agurker" og samletråd for smånytt

Re: Agurknytt - Samletråd

- Under enhver kritikk
Norwegian mistet kofferten til familien Hultgren da de dro til USA. To uker senere hadde de fremdeles ikke fått den tilbake.
http://www.adressa.no/nyheter/innenriks/article11332992.ece
Ser det er surt, men ...
De første to ukene av ferien ringte Hultgren Norwegian hver dag, men fikk beskjed om å henvende seg til flyplassen i Fort Lauderdale. Der møtte han bare svareren.

- Etter én uke sendte jeg dem en mail til pressemailen. Og nesten én og en halv uke etter at de hadde rotet bort kofferten fikk jeg svar om at de var på saken, sier Hultgren.
... så har de vel egentlig ikke prøvd spesielt hardt å få info selv heller. Og selvfølgelig:

- Vi har vært på et fantastisk sted og hatt det fint, men det har lagt en demper på ferien. Vi har prøvd å holde motet oppe, men det har holdt hardt, sier han.

Hultgren sier han kommer til å forsøke å unngå å fly Norwegian i framtiden.
:rolleyes:

http://www.adressa.no/nyheter/innenriks/article11332992.ece
Ser det er surt, men ...

... så har de vel egentlig ikke prøvd spesielt hardt å få info selv heller. Og selvfølgelig:

:rolleyes:

De hadde det tydeligvis kjedelig på ferie siden de brukte så mye tid på dette. Det er klart det er kjedelig når slikt skjer, men det burde da bare være å bruke forsikring og ordne det man trenger så fort som mulig og nyte ferien videre.
Hvem skal de fly med når bagasjen neste gang blir borte og flyr med SAS? De får vel bare slutte å fly da!
Adressa har tydeligvis alt for lite å skrive om for tiden!

"..... solkrem, sier en frustrert Hultgren." Ja, det er klart at det er frustrerende å ikke få med seg solkremen fra Norge...:D

Siden 1995 har det vel vært agurktid stort sett hele året?

Agurkene er modne sent på året på Sunnmøre

Då den kanadiske popstjerna Justin Bieber reiste heim frå hovudstaden seint i går kveld, la jetflyet hans vegen over Sunnmøre. Det går fram på nettstaden Flightradar24. I følgje denne nett-tenesta, som gir deg høve til å følgje med på all flytrafikk verda over, la piloten kursen over Sunnmørsalpane og Ålesund før ferda gjekk vidare ut i Norskehavet.

Det er uvisst om Justin Bieber såg ut gjennom vindauget då han passerte Sunnmøre i ei høgde på 40.000 fot, men han hadde i alle fall høve til å sjå lysa frå Hareid dersom skydekket ikkje var alt for tett.
http://www.vikebladet.no/kultur/2015/10/30/Justin-Bieber-flaug-over-Sunnmøre-11749876.ece

Sene agurker i Trøndelag også - Avisa Sør -Trøndelag bringer også noen nyheter:
Farlig nær
Berg uttaler at han aldri har sett to fly passere hverandre så nært. Han rettet kameraet mot lufta god tid før de møttes, i frykt for en katastrofe.

– Dette kan ikke være normalt, sier han.
http://www.avisa-st.no/nyheter/2015/10/29/Farlig-nær-11745488.ece

Og sånn går no dagan, som man sier i Trøndelagen..

Har ikke vi en ivrig radarspotter i Snillfjord ...? Kanskje han kunne holde et kurs for sine medbygdinger .. :D

Det må da være en større nyhet at det regner så mye på Kanariholmene ... ? :p

vet ikke om denne kan kalles agurk, må være råtten i såfall..

Attachments

• ske.jpg
    ske.jpg
    148.3 KB · Views: 386

Har ikke vi en ivrig radarspotter i Snillfjord ...? Kanskje han kunne holde et kurs for sine medbygdinger .. :D

Jeg fant ikke denne før nå i kveld. Den ivrige radarspotteren i Snillfjord skal være meg det...med mindre andre i denne bygda har pådratt seg samme hobby, uten at jeg tror det er tilfelle, de fleste vet knapt hva FR24 er når jeg snakker om det. :D

Faktisk er jeg sikker på at jeg har samme ''farlig nær-situasjon'' fanget på bilde selv også, dog et elendig mobilbilde og etter at de har krysset hverandre. Hvis jeg har rett så er det rett og slett FI342 og SQ62 som krysser hverandre på vei til HEL og IAH, og er ganske sikker på at FI342 lå godt over SQ62. :)

Back