Aegean 2023 resultater

Someone

Moderator
Medlem
Gresk luftfart i første kvartal er sjeldent noen høydare, så Aegean kan være fornøyd det bare tapte €14 millioner etter skatt, som faktisk under halvparten av samme underskudd i første kvartal 2019.

EBITDA var faktisk positiv, hvilket var første gang, cash flow like så, og omsetning 90% høyere enn i fjor

https://en.about.aegeanair.com/-/me...ts/2023/20230516_q1-23_en.pdf?forceDownload=1

€229,1 mil. Consolidated Revenue, an increase of 90% vs Q1-22 and 33% higher than Q1-19.
• 2,6 mil. passengers, 72% increase compared with Q1-22, 98% more international passengers.
• Positive EBITDA of €19,3 mil., from respective losses of €16,1 mil. in Q1-22.
• €14,4 mil. after-tax loss from €38,5 mil. after-tax loss in Q1-22
 
Ikke verst , spesielt med tanke på den voldsomme ekspansjonen til SkyExpress


SkyExpress er jo privateiet så vanskelig finne finansielle resultater for dem, men det tyder egentlig på at gresk luftfart egentlig gjør det brukbart om dagen. Og selskapene gjør endel riktig
 
Positiv EBIT margin på 18% i årets andre kvartal, er det omtrent Ryanairklasse over, og ikke mange Europeiske selskap som klarer

https://airlineweekly.skift.com/202...-strong-profits-but-cost-inflation-a-concern/

Greece’s Aegean Airlines, riding a wave of inbound tourism, reported an 18% operating margin for the April-to-June quarter. That was just a point less than what Europe’s profit champion Ryanair earned for the same period, and it puts Aegean in the top 10 for second quarter operating margins worldwide among airlines tracked by Airline Weekly.
 
Jeg hadde minst 15 flyvninger med Aegean i 2023. Flyplassen i Athen er for liten, men Aegean får det til å det til å funke. Servicen og maten på Aegean business er bedre enn på f.eks. Lufthansa business på europeiske ruter
 
Back
Top