• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

IAG Resultater 2023

Someone

Moderator
Medlem
IAG klarte unngå tap på selve driften i første kvartal 2023, for første gang siden 2019. Så de har tro på et godt resultat for året totalt sette

EBIT kom inn på +€9 mill, dog netto etter skatt endte det på -€87 mill, og det er vel også uten "ymse justeringer"

Alle selskapene i gruppen virker ha bra momentum, og de er generelt positive

https://www.iairgroup.com/~/media/F...es/english/2023/q1-2023-financial-results.pdf

Operating profit before exceptional items of €9 million, up €750 million versus quarter 1, 2022 and a positive outcome for quarter
1 for the first time since quarter 1, 2019, representing ongoing strong customer demand across all our airlines
• Better than expected 1 due to strong yield performance across the Group and the benefit of a lower fuel price
• We continue to focus our capacity deployment on our core Latin America and North Atlantic markets, which are now back at
pre-pandemic levels of capacity, as well as growing Vueling’s year-round leisure network
• Encouraging outlook for the summer with around 80% of expected quarter 2 revenue now booked
• We currently expect our full year 2023 operating profit before exceptional items to be higher than the top end of our previous
guidance of €1.8 billion to €2.3 billio
 
Noen punkter:

Mest lønnsomme er de spanske flyselskapene basert på EBIT Margin

Selskap - EBIT - Margin
Aer Lingus €225 9.9%
British Airways €1431 10.0%
Iberia €940 13.5%
Vueling €396 12.4%

Dog mest lønnsomt er det selvsagt å drive med bonusprogram og selge Avios: €280 mill i overskudd i IAG Loyalty, og en margin på 21.7%.

De melder om godt forhåndssalg hittil i 2024.
 
Back
Top