AA/US merger blir offisiell til uka

LN-MOW

Flyklapper
Medlem
De høye herrer skal møtes på mandag og godkjenne opplegget, skal man tro WFAA-TV i Dallas/Ft Worth ...

DALLAS - A merger between American Airlines and US Airways will likely be announced next week, sources tell News 8.

The board of directors of AMR Corp., American's parent company, will meet on Monday to consider a combination, News 8 has learned.

Sources tell News 8 that US Airways CEO Doug Parker will likely take over, and American's Tom Horton will be given an honorary position on the board such as non-executive chairman.

http://www.wfaa.com/news/business/American-Airlines-merger-expected-next-week-190101971.html

Da skal det bli interessant å se om DM-eventyrene fortsetter på BA, Cathay, JAL osv .... ;)

Ville det nye selskapet i det hele tatt fått lov å bli i *A, eller hadde noen konkurransemyndigheter protestert på det?

Dette kan kanskje åpne opp for intercont ruter til OSL igjen?

Da skal det bli interessant å se om DM-eventyrene fortsetter på BA, Cathay, JAL osv .... ;)

Åh, nei... Ikke bruk opp award availibility... ;)

Last edited:
Håper de varsler i god tid før endringer i bonusuttak og slikt bytter til OW, for de av oss som vil ta ut *A. Har en 2014-tur jeg som planlegger å booke før det er for sent.

På FT spekuleres det natulig nok i hvordan hubstrukturen i et kombinert US/AA blir. US-hubben PHX kan potensielt forsvinne fra kartet pga. plasseringen mellom AA-hubbene LAX og DFW. I sørvest er spørsmålet om CLT og MIA kan sameksistere, og i nordøst går diskusjonen på NYC vs. PHL, vs DC.

Jag kan inte ens förstå att US gör detta.. Snacka om att slakta sitt eget varumärke totalt, allt kommer heta American Airlines, man måste läma Star för OW, och förmodligen stängs väl deras hubbar också..
Hur tänkte man här?

$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$........ that's all, folks!

Dette stemmer vel ikke helt. Hadde penger vært viktigst, hadde de lagt ned hele driten, for så å gjøre noe annet. Er ikke veldig mye penger i det å drive flyselskap. :-)

Om det nu blir fusion mellan US och AA, kan det då vara idé att köpa poäng hos US och ha på lager och sen använda i OW? Törs man det?
(Om det nu blir en ny 100% innan fusionen)

Jeg er medlem av baade AA Advantage og US Dividend Miles. Jeg meldte meg inn i sistenevnte for aa tjene poeng paa en Qatar flyvning. Jeg satser paa en sammenslaaing av programmene hvis/naar det fusjonerte selskapet gaar inn i Oneworld. OneWorld har vaert den av alliansene jeg har benyttet minst, men jeg ble medlem av BAs program etter overtagelsen av BMI. Man faar se hva som bli best aa bruke i fremtiden.

Håper de varsler i god tid før endringer i bonusuttak og slikt bytter til OW, for de av oss som vil ta ut *A. Har en 2014-tur jeg som planlegger å booke før det er for sent.

tror nok det skal ta tid før de bytter til OW

bare se på LAN-TAM konsernet, lan er OW og TAM er *A

den har vært i nesten 1 år snart og det har ikke skjedd noe endringer enda

tror nok det skal ta tid før de bytter til OW

bare se på LAN-TAM konsernet, lan er OW og TAM er *A

den har vært i nesten 1 år snart og det har ikke skjedd noe endringer enda

På den annen side er BMI og Diamond Club nesten historie allerede ;)

På den annen side er BMI og Diamond Club nesten historie allerede ;)

Ja, litt forskjell paa soer amerikanske selskaper og selskaper basert i Europa.

Jeg tror ikke at overgangen til OW kommer til aa ta veldig lang tid. Tipper 3-6 maaneder etter at fusjonen er klar.

Det tar nok litt tid foer man er der, dog....

Ja, litt forskjell paa soer amerikanske selskaper og selskaper basert i Europa.

Jeg tror ikke at overgangen til OW kommer til aa ta veldig lang tid. Tipper 3-6 maaneder etter at fusjonen er klar.

Det tar nok litt tid foer man er der, dog....

Noen som aner om det lønner seg å brenne alle DM miles før overgangen eller vil det være mulig å få brukt de på en fornuftig måte etter også?

Noen som har noen mening om hva som skjer med DM turer som er booket etter at de blir OW?

Billetter som er bestilt blir (mer sannsynlig) opprettholdt. Akkurat som ved alle andre tidligere fusjoner og oppkjøp

Noen som aner om det lønner seg å brenne alle DM miles før overgangen eller vil det være mulig å få brukt de på en fornuftig måte etter også?

Spørs hva du mener med fornuftig: Du kan jo kikke på aa.com og uttak der. Eks. OSL-NRT t/r med BA i F er 140.000 mil + taxes/fees, mot US som tar 100.000 mil.

Back