US Airways begynner PHL-OSL i mai 2009

Status
Not open for further replies.
Har tittet på loaden i helgen og til å være ny rute i lavsesongen er den helt akseptabel.

Ikke dårlig med over halvfult på første avngang. Ser og at det begynner å bli få seter igjen på mange av avgangene i juni, juli og starten av august. Noe færre passasjerer i okt, men det tar seg nok opp. Veldig gledelig med direkterute til PHL.! Håper at dette blir en helårsrute fra 2010.

He he, ja det var også en måte å si det på. Slik de omtalte dette, var
at OSL satset friskt - og tok "sjanser" med å sette opp enda flere
direkteruter. Så lærte man noe nytt i dag også... ^_^

Ja det var helt klart OSL som fikk æren for at det ble åpnet en rute til USA. Det ble vel nevnt i forbifarten at det US Airways som oppererer. Det var jo helt ufortjent mot både OSL og US Airways.
MEN på en annen side er det vel uansett slik det oppleves av folk flest, uansett mediadekning. Det er startet en ny rute fra Gardermoen til USA, navnet på flyet og boardingkortet er ikke så vesentlig.

Ja det var helt klart OSL som fikk æren for at det ble åpnet en rute til USA. Det ble vel nevnt i forbifarten at det US Airways som oppererer. Det var jo helt ufortjent mot både OSL og US Airways.

Nå er det et faktum at OSL er langt mer på hugget hva angår ruteakkvisisjoner, så jeg tror nok vi skal se frem mot mer spennende satsninger fra den kanten.

Beskrivelsen du henviser til er jo bare et nytt eksempel på uvitenhet.

Selv med høy-dollarkurs flyr visst Nordmenn til Statene som aldri før:

http://www.aftenposten.no/reise/nyheter/article3090455.ece
Rekordstrøm av nordmenn til USA
I fjor besøkte 214.000 nordmenn landet, en økning på 41.000 nordmenn fra 2007. Det som er enda mer imponerende er at besøket sprenger alle tidligere prognoser som amerikanske turistmyndigheter har laget.

Mer interessant, er i grunnen det som står under i artikkelen, forsåvidt ikke noe nytt, men positivt.

Det andre selskapet som flyr fra Oslo er nykommeren US Airways. De startet opp i forrige uke og flyr direkte til Philadelpia, som ligger mellom New York og Washington D. C.

- Vi vil fly til oktober, men er allerede så fornøyd med mengden bestillinger at vi kommer tilbake neste vår også. Blir dette bra, så gjør vi det om til en helårsrute, enten direkte eller i samarbeid med vår rute fra Stockholm, sier Erik Mathieu til Aftenposten.no.

Han leder US Airways' internasjonale salgsavdeling, og var i Oslo denne uken for å åpne ruten til USA.
At de allerede nå vil si at de uansett kommer tilbake neste år, er jo positivt!

Hyggelig lesing. At USA er så populært overrasker meg ikke. Tipper da at US starter helårsrute fra OSL mai 2010.

Vil anta det var 65% fullt. Vi hadde en 3 seter for oss selv og vil ante benplassen var 33". En grei tur, men mangel p[ IFE trekker ned

Hadde det vært mulig å bestille billetter via US Airways' egne nettsider, og hadde selskapet begynt markedsføringen før ruten startet - hadde de sikkert hatt enda bedre kabinfaktor også...

Har US Airways planer om å innstallere IFE i economy?
Med konkurransen som er over atlanteren må det jo være en ganske stor ulempe å ikke ha personlige skjermer.

Men når det gjelder business har jeg inntrykk av at Envoy er et minst like bra produkt som CO sin Business first.
Kunne godt tenkt meg å teste ut Envoy. Har lest noen glimrende Trip reports.

Hyggelig lesing. At USA er så populært overrasker meg ikke. Tipper da at US starter helårsrute fra OSL mai 2010.

Det spekulerades om helårslinje när US öppnade på PHL-ARN men så här tre år senare flyger man fortfarande bara under sommarsäsongen. Och detta trots att antalet svenskar som besöker USA vuxit ganska rejält under de senaste åren.

Men så har også svenskene flere direkte-alternativer.

Facebook er også nyttig, jeg så en statusupdate som jo er interessant for oss - i morgen går visst US første gang smekkfull... Ihvertfall i forhold til bookinger... Og det er ikke skoleferie ennå heller!

Men så har også svenskene flere direkte-alternativer.

Facebook er også nyttig, jeg så en statusupdate som jo er interessant for oss - i morgen går visst US første gang smekkfull... Ihvertfall i forhold til bookinger... Og det er ikke skoleferie ennå heller!
Se der ja. Bare fem ledige seter igjen på Economy og fire på Envoy ifølge setekartet på usairways.com.

Enig med et av innleggene lengere oppe at markedsføringen rundt ruten har vært dårlig. Også er det helt utrolig at man fremdeles ikke kan booke på hjemmesiden!

Men når det gjelder business har jeg inntrykk av at Envoy er et minst like bra produkt som CO sin Business first.
Kunne godt tenkt meg å teste ut Envoy. Har lest noen glimrende Trip reports.

CO har vunnet endel priser for sin bizklasse.....US har aldri:rolleyes:

Og da var det synd dagens flyging ble kansellert... Inbound var den før rute, men det gikk ikke tilbake.

Flight # 789

Depart Oslo, Norway (Oslo)
Date 5/31/2009
Gate
Scheduled 1:00 PM
Actual
Status Cancelled
Flight Status

Det var altså den 30. jeg hørte rykter om at skulle gå full, ikke 31...

Noen som vet hvorfor den ble cancelled i dag da?

Status
Not open for further replies.
Back