Hvilken av de flygende A380´ene er det vi kan vente oss? Har ikke fått med meg hvilket fly som er satt av til disse testflygingene..
Noen lurte på hva FZFG var. Andre (som meg f.eks.) lurer på hvem mr. handlingagent "SA" er.
Hvis de skal parkere ved sgs sitt partytelt vil det være kjempeplass å stå ved siden av sasmuseet ved gamleterminalen.
Noen lurte på hva FZFG var. Andre (som meg f.eks.) lurer på hvem mr. handlingagent "SA" er.
Tar jeg ikke helt feil så er vel F-WWOW innredet med testutstyr og vanntanker. Kanskje det er den som kommer? Det var vel den første A380en som fløy?
Den skal vel da stå i den der de-icer "hangaren" som SGS brukte, sammen med produsenten, til å teste infra-rød oppvarming for å avise fly. Eller? Og den står rett nord for innenlandsterminalen. Så den beste måten er vel da å stå der inne og se opp på den. Hvis du ikke har GM/MM kort![]()
Tar jeg ikke helt feil så er vel F-WWOW innredet med testutstyr og vanntanker. Kanskje det er den som kommer? Det var vel den første A380en som fløy?
Den skal vel da stå i den der de-icer "hangaren" som SGS brukte, sammen med produsenten, til å teste infra-rød oppvarming for å avise fly. Eller? Og den står rett nord for innenlandsterminalen. Så den beste måten er vel da å stå der inne og se opp på den. Hvis du ikke har GM/MM kort![]()
Tror ikke den skal stå i den hangaren. Det er ikke plass til en A380 inne i den. Men den skal nok helt sikkert stå utenfor på Alpha Nord.
Er det noen fast bestemt om flyet blir stående et par dager eller er det fortsatt usikkert?
Når kan vi vente oss det svaret! For tenker kraftig på å ta en tur helt fra Nord Norge for å se den!
Vestre rullebane
Dispensasjon for flyet er ordnet. Det største praktiske problemet har ifølge Kobro vært å finne en plass å stasjonere det gedigne flyet under besøket.
- Vi vil parkere det på avisningsplattformen på den nordvestlige delen av flyplassen, sier Kobro.
Han råder flyentusiaster og publikum som vil se flyet når det lander, om å stå langs vestre gjerde.
- Flyet vil lande på vestre rullebane, men vet ikke om det kommer nord- eller sørfra. Sannsynligvis vil det komme fra sør, siden det kommer fra Toulouse, men det vet vi ikke sikkert, sier Kobro.
Nå er ikke jeg lokal kjent å vet ikke helt hvor denne er. Kanskje det er her teltet står?
Er det samme plassen som den DC-8en stod tidligere ihøst?
Er ikke det innforbi på militærområdet? Eller eneste måte å komme seg dit med bil er via militærområdet?
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.