A380 til OSL..

Kamera får bli med på jobb i morra.. siden jeg glemte i dag.. Om det kommer fly eller ikke.. så kan jeg da ta bilde av noe annet.. Fly lander det vel alltid.. :)

Når dette flyet kommer, har man da nok tid på å komme seg fra trd-osl?x) Eller flyr det bare avgårde igjen med en gang?

Kort/Lang-TAF for ENGM sier at det blir CAVOK (lettskyet, pent vær). At de da skal komme for å teste flyet i FZ-forhold, ser jeg som lite sannsynlig egentlig. Hvis dem da ikke kommer for å bli stående noen dager?

TAF (FC) 101700Z 101803 01006KT 9999 SCT015 BKN030

TAF (FT) 101700Z 110024 01005KT CAVOK

Er på jobb fra 0400 til 1030 i morgen, så skal sjekke opp litt før jeg forlater åstedet.

Iflg. Kobro skal den parkeres i de-ice teltet til SGS - om den kommer så spørs det om det ikke blir en tur ut dit ;)

Last edited:
Han forteller at det er mulig flyet vil stå parkert på Gardermoen noen dager, men at det kommer helt an på værforholdene.

Kan det tolkes som at flyet vil stå på OSL å vente på tåke?

Det kan bli en stor dag for alle i morgen, også for SA som skal ta imot og sende flyet avgårde. For håpe den kommer slik at vi slipper og vente mere. Jepp, dem gir beskjed 2 timer før den ankommer OSL. Da kan vi planlegge mat-pausen rundt klokken 13-14 for de som er på jobb. The time will show :-)

OK, for de varselet pr nå er :

FT 101700Z 110024 01005KT CAVOK

Blame, Kobro!

Værforholdet som de skal teste ser det ut til at vi kan få på onsdag. Ved «freezing fog» er det gjerne blå himmel oppe på himmelen mens det kommer damp fra vann og vassdrag som ikke har fryst til rundt flyplassen. Da får vi tåke som fryser på flyskroget, forklarer Kobro.

Back