Å komme seg til og fra Nijmegen, Nederland

Re: Å komme seg til og fra Nijmegen, Nederland

Vel vi gikk fra gull til sølv til menig... Har 100k poeng vi holder liv i med en tur nå og da til AMS og CDG . Intet problem det, hver 20 mnd spes AMS er jo helt herlig...:colgate:

Kanskje de har endret det nå. Sølv har like lite nytte hos FB som EB ...

Da var hvertfall BA booket fra AMS på returen. Hadde vært moro med RTM, men AMS er ett tog direkte til kjelleren under flyplassen istedenfor tog+t-bane+buss.

Det går en shuttle fra T-banestasjonen, mener jeg bestemt. Ville ikke funnet på å gå derfra -- tror for det blir mer enn tre kilometer til terminalbygget også...

Betraktlig mye mer stress enn å fly fra Schiphol for deg -- men er det for turens skyld og en ny flyplass........

Jo, det går en shuttlebuss fra t-banen til terminalen, men bare hver halvtime. Da går jeg heller, men det er nå meg. Uansett så er det jo enkelt å ta buss fra terminalen helt til CS.

Jo, det går en shuttlebuss fra t-banen til terminalen, men bare hver halvtime. Da går jeg heller, men det er nå meg. Uansett så er det jo enkelt å ta buss fra terminalen helt til CS.
Bodde i gangavstand fra metro-stasjonen i et år, men trodde du måtte rundt hele flyplassen (veien over/nord for flyplassen) om du skulle gå...

Direktebussen vet jeg dog ikke noe om. :) I alle tilfeller vil jeg mene toget i kjelleren på Schiphol er svært mye enklere, men som sagt, for turens skyld kan man jo velge RTM. (Jeg drog selv innom terminalen på RTM dagen før jeg flyttet derfra bare for å ha vært der. Da hadde jeg leiebil...)

35 minutter i CPH bør vel strengt tatt gå? Fortsatt litt dyrt, men akkurat nå synes jeg alt under 2000 virker billig....

Attachments

• UA_OSL-AMS.jpg
    UA_OSL-AMS.jpg
    26 KB · Views: 97
Last edited:

35 minutter i CPH bør vel strengt tatt gå? Fortsatt litt dyrt, men akkurat nå synes jeg alt under 2000 virker billig....

35 min går fint. Men jeg skjønner ikke hvorfor du tar den ruta om du kan bruke LH til DUS og tog rett til Nijmegen, raskere og enklere.

35 min går fint. Men jeg skjønner ikke hvorfor du tar den ruta om du kan bruke LH til DUS og tog rett til Nijmegen, raskere og enklere.

Sjekket enveisprisene til LH i det siste?

I tillegg er det ikke like lettvint med tog som fra AMS.

Last edited:

Hvorfor ikke booke LH eller KL tur/retur og bruke returen en annen gang, som foreslått på forrige side?

Sjekket enveisprisene til LH i det siste?

I tillegg er det ikke like lettvint med tog som fra AMS.

Ok, synes du nevnte du kunne bruke poeng på LH. Så jeg tenkte ikke så mye på det.

Det er bare marginalt forskjell i lettvinthet, om du sammenligner med at du skal bytte fly 2 ganger.

LH2951 09:35-11:30 OSL-DUS
lokaltog fra flyplassen til Düsseldorf eller Duisberg stasjon (8 min)
ICE 13:10-14:30 til Arnhem
lokaltog til Nijmegen ca 15 min.

Altså ankomst Nijmegen før kl 3. Du kan også kjøpe billett for hele tog-strekningen hos DB, koster 40€.
Fra Schiphol så har du 1,5 t med tog. Men du skal få velge hva du føler selv. ;)

Ok, synes du nevnte du kunne bruke poeng på LH. Så jeg tenkte ikke så mye på det.

Hadde jeg kunne brukt miles på direkteflighten til DUS hadde jeg gjort det. LH ser dessverre ikke ut til å ha noen ledige bonusseter på den flighten.

Det tidligste jeg kan være i DUS med bruk av miles, er 14:00. Da er første mulige tog 15:13, og er fremme i Nijmegen 16:47. Lander jeg på AMS klokken 14, kan jeg f.eks. rekke direktetoget 14:30 (med kun håndbagasje og litt flaks..) og være fremme 16:02. Hvis ikke går det tog ca. hvert kvarter (direkte hver halvtime, og med ett bytte "det andre kvarteret"). AMS har med andre ord flere backupløsninger når det gjelder tog, og max. et bytte fra Schiphol til Nijmegen. Så da føler jeg at AMS er litt safere enn DUS ;)

Alternativene med bruk av miles dit, er enten en avgang 09:55 med 45 minutter i FRA, evt. en avgang 06:20 med bedre tid i FRA, men en umenneskelig tid å sto opp på...

Den via CPH og FRA er foireløpg eneste jeg har funnet til en relativt fornuftig pris uten bruk av miles, men da blir det to mellomlandinger. Jeg har jo normalt ikke noe i mot litt mellomlandinger og omveier, men kanskje ikke akkurat på denne turen...

Det her kommer jeg til å angre VElDIG på den 22. juni. UA-award hos LH er booket, med avgang fra OSL 06:25...

Back