• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

4 nye fly.

valen

ScanFlyer Blue
Norwegian får 4 nye fly!
Det har kommet meg for øret at Dy får 4 nye fly i fra Varig.
Det skal angivelig være i fra siste produksjon av 737-300 serien. :thumbup

Replying to Topic '4 nye fly.'

Så da er de oppe i 23... Kommer det flere fly til basen i Polen?

Det jeg har hørt er at de skal ha 25 fly innen kort tid. Hei hvor det går!:nor

Lurer på når de går tomt for 737-300 og går for noe "større" slik som en 737-500 eller 737-700.:sarc

Airbus 330.:)

Egentlig kan en bli urolig over dette. Historien har jo mange selskap som ekspanderte seg rettt inn i konkursen. Flyene skal også fylles. Det er begrenset hvor mye ferie folk har, ev. hvis det går godt for dem, blir kopiert av andre selskap. F.eks. "polakkflyginger". SK "fulgte de" til Madrid.

Penger har de ikke tjent so far i år. :jumpin

Håper de flyene havner i WAW. De må ikke overvurdere det norske markedet, når det allerede er 70 stk 737 i dette lille reiselystne land!

sett på en annen side så virker jo ikke Norwegian å ha problemer med å fylle sine fly, så ekspansjon i forhold til nye reisende og flere rutet ser ikke ut til å ha nådd taket enda.

Det å tjene penger på eksisterende ruter er nå en annen sak!

Men hva kan vi forvente oss om disse skal til BNorge og ikke Polen da?

Osl - Moskva
Flere ruter fra Bergen

Håper de forsterker eksisterende ruter.

Tror nok også at Norwegian vil tjene på SAS' oppførsel i SVG. Reisende i Stavanger-området var lenge trofaste Braathens-kunder, noe som førte til Norwegian hadde problemer i oppstarten. Nå kan dette endre seg.

Originally posted by BU662

Naja,

jeg tror de vet hva de gjörer i Norwegian.

1 fly trenger de a fly OSL-AES og OSL-KRS. Selv om de siste er ikke offisielt. Vi har hört sa mye om hva DY krever og at lokale naeringslivet er villige a garantere.

Med dette hva SAS/STS for tiden driver i SVG er jeg overbevist at DY vil trenger flere fly i SVG. Siddiser har vist sin uvilge tidligere. Da det skulle legges ned TOU bryggeri viste de at de vil har sin lokal öl. Jeg er absolutt sikkert at vi vil se Lördag en knalltöff demonstrasjon av sörlandinger. BU ble en sterk del av lokalmiljö for mange ar.
SAS/STS gjör harakiri med sin traffikgrunnlag i SVG. DY vil si "Tusen Takk" og plukke opp mange av dem.

Og det finnes en del ruter hvor DY har vunnet kampen om passajerer. 4U har instillt HAM-OSL og vil instille SXF-OSL. Dette frigjörer rom for ytterlige DY-ekspansjon.

Hei Richard
er det offisielt at OSL-SXF skal legges ned?

Jo men skal den ikke fortsette å gå i sommerhalvåret?

Om ikke har jo Norwegian hintet lenge om at de ønsker en andre daglig avgang til Berlin fra Oslo. Om det er slik at den legges ned tror jeg Norwegian er rask på pletten.

I Flynytt nr.3-2006 som ankom i postkassen i går, sto det at DY har fått reservert LN-KKA, -KKD og -KKE på nytt, og i tillegg har de fått reservert hele LN-NOx serien (med unntak av -NOA og -NOK).
Så her er det tydeligvis planer på gang.

Var noen timer ved innflyginga på bane 19R på OSL i kveld, og da ankom alle de nye "hvithalene" i løpet av noen få timer: -KKW, -KKV, -KKU og -KKX. Henger det sammen med de omtalte planene om å starte opp i Polen, at de fortsatt har hvite haler?

LN-NOx serien blir kanskje forbeholdt arvtakere til 737-300?

Originally posted by valen

Norwegian får 4 nye fly!
Det har kommet meg for øret at Dy får 4 nye fly i fra Varig.
Det skal angivelig være i fra siste produksjon av 737-300 serien. :thumbup

Hmmm...NAX avviser dette og sier det kun er rykter satt ut og ikke er noe hold i dette...hmmm :skep ....skeptisk.....:)

Det vil de uansett si inntil de sender ut pressemeldingen ...

Uansett, det er ingen fare for at markedet toemmes for -300'er. Oerkenen er full av gamle UA, DL og US-maskiner. Hvor mange av disse som er akseptable er muligens et annet spoeremaal, men det er plenty fly paa markedet.

Her er det 51 maskiner til salgs eller leie ....

Originally posted by LN-MOW

Det vil de uansett si inntil de sender ut pressemeldingen ...

ja det stemmer nok det men etter samtaler med flere kilder i selskapet i dag så virker det som et blindspor, men en skal aldri si aldri selvsagt.....:up:

Originally posted by BU662

Det kommer sikkert ikke tilbake.

Selv under sommeren klarte 4U seg ikke bedre enn 61% load. OSL ble deres svakeste rute fra SXF.

4U styrker betydelig innenlandsflygning i Tyskland. De gar klart til kamp mot dba. Her er det penger a hente og ikke a tape...

DY vil sikkert tar nytte av dette. Deres load vil stige, samt de kanskje kommer med flere flygninger. Men först trenger de nytt metall...

Dette forstår jeg ikke. 4U begynte da først å fly SXF-OSL fra vinterprogrammet ifjor.

Back