3000 forsinket på Værnes

Re: 3000 forsinket på Værnes

Det er kravet om at flyene må avises før de tar av, som skaper de største forsinkelsene.

Ja, det er faele greier, dette her ...:p

.
.

Dagens punktlighet
Oppdatert kl 20:54
Selskap
Avganger hittil i dag
Forsinkede avganger hittil i dag Punktlighet
SAS 280 148 47%
Norwegian 114 72 37%
Widerøe 22 8 64%
Andre selskaper 161 62 61%
Totalt OSL 583 290 50%

Er det all time high for avganger på OSL ? 583??? ,

Når snøen faller blir det krise hver gang. Dette slår aldri feil, vi venner oss aldri til snøen her i landet. Pussig igrun :rolleyes:

Det er ikke mere pussig enn at man ikke kan ha nok mannskap,fly,brøytemannskaper,de-icing folk etc i 100% beredskap døgnet rundt , hele året. Kostnadene vil bli astronomiske i forhold til at "noen" fly blir forsinket ett par dage ri året

Det er kanskje litt drøyt å kalle det krise hvis man blir en halvtimes tid forsinket midt på vinteren, når det er snøfall og slikt. Det er dårlig føre på veiene også, og det gjør at det ikke alltid kan gå så fort der heller. Folk flest er nok klar over dette, og tar det i betraktning når reiser planlegges og avtaler gjøres.

Når snøen faller blir det krise hver gang. Dette slår aldri feil, vi venner oss aldri til snøen her i landet. Pussig igrun :rolleyes:

Synes ikke det er pussig i det hele tatt igrunn... :rolleyes:

Det man vet om snøen her til lands, er at den plutselig kommer en gang mellom oktober og januar, og det å være 100% beredt til enhver tid er å kaste penger i dass, for konsekvensene av å bli tatt på senga av snøen er stortsett små og kortvarige...

Personlig så gleder jeg meg til den første store snødagen.... Jeg synes det er like gøy hvert år! ^_^
En novemberkveld for to år siden, så kom det 30 cm snø iløpet av de 12 timene jeg var på jobb.
Da er det gøy å være på jobb, og deilig å dra hjem etterpå... :lol:

Hadde det bare vært 5 grader kaldere her, så hadde man nok hatt 40 cm snø her nå, etter de siste dagers nedbør... :p

Det skal ikke ikke mer til enn en tett fuktig snøbyge til før rullebanen må stenge og det er ikke alltid enkelt å vite når bygene treffer(eller går rett forbi).. det tar kanskje normalt 25 minutter(+) å få fjernet snøen, du vet ikke når snøen kommer, flyene kommer jevnt , da blir det forsinkelser for mange.. enten de skal dra eller på vei inn.. Det hender jo også at det snør så kraftig at når de er ferdige med å brøyte, ja da må de brøyte en gang til med en gang for bremseverdiene er for lave der "brøytetoget" kjørte først.

snødager er utrolig slitsomt i tårnet, spesielt om det er mange fly på bakken som alle skal til deice og alle vil starte opp (deice-kapasiteten er sefølgelig altfor lav for slike situasjoner, lang ventetid og sure piloter..) og være klar til åpningen. Samtidig er det en haug av "kostebiler" og hjullastere etc på taksebaner og rullebane som man skal holde styr på, samt mange som trenger annen info om bla. beregnet åpning.

Back