• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Et tankeekspriment - Lufthansa på norsk innenriks

Re: Et tankeekspriment - Lufthansa på norsk innenriks

Hvis vi er heldige starter Eurowings noen ruter f.eks ARN-TRD for å fylle på MUC-TRD. Evt noen andre ruter til Norge for å bygge feed til *A i ARN.
 
Last edited:
Re: Et tankeekspriment - Lufthansa på norsk innenriks

Hva er det som gjør ARN så spesiell i Star sammenheng at man skal starte feed inn dit fra Norge?
 
Last edited:
Re: Et tankeekspriment - Lufthansa på norsk innenriks

Eurowings har allerede base der og kan lett slenge på noen ruter. Ellers ingenting.

https://forum.flyprat.no/showthread.php?t=154131&page=3

(Og så er det vel den største LH-gruppe destinasjonen i nærheten av Norge hvor flytider blir rundt 1-1,5 timer)

Muc, Fra, Zrh, Vie, Bru, Dus, Ber, Ham, Cgn, Szg
Alc, Bcn, Bhx, Fao, Her, Lca, Agp, Pmi, Nce, Prg, Rho
 
Last edited:
Re: Et tankeekspriment - Lufthansa på norsk innenriks

Altså hvis noen mener Eurowings kan tilføre trafikk til Star alliance, så merk at de ikke en gang er medlem. Du får ingen Star alliance fordeler på Eurowings, det er kun Lufthansa sine egne samt et par av beste vennene i UA/AC/NH som for noe som helst. Prøvd Eurowings med EBG men da kan man like gjerne fly Norwegian. De tar litt livet av alliansekonseptet, men mener tydeligvis de gjør noe smart så ikke vet jeg. Lufthansa sin styrke er åpenbart å starte nye flyselskaper.
 
Re: Et tankeekspriment - Lufthansa på norsk innenriks

Dette forstod jeg heller lite av. Tror du heller skal satse på at Eurowings skal starte DUS-TRD i såfall selv om det heller ikke vil ha noen betydning i Star sammenheng.
 
Last edited:
Re: Et tankeekspriment

KLM, Virgin, tror British Airways, og sikkert flere har også disse trekantrutene. Men det kjennetegnes ved at det er longhaul til mindre destinasjoner og med widebodies. Mye Afrika og Karibia.

Jeg så tilfeldigvis når jeg så etter muligheter for å reise til Kazakstan (For ordens skyld, jeg skal IKKE dit) at Lufthansa har en trekantrute dit som går FRA-NQZ-ALA-FRA.
 
Re: Et tankeekspriment

Jeg så tilfeldigvis når jeg så etter muligheter for å reise til Kazakstan (For ordens skyld, jeg skal IKKE dit) at Lufthansa har en trekantrute dit som går FRA-NQZ-ALA-FRA.

KLM flyver også i Sydamerika sådan triangel. Der flyves AMS-BOG-CTG-AMS. BOG-CTG er widebody "indenrigs" i Colombia.
 
Re: Et tankeekspriment - Lufthansa på norsk innenriks

Er ams-eze-scl-eze-ams, har vert med denne noen runder fra scl

Sent fra min SM-S918B via Tapatalk
 
Re: Et tankeekspriment - Lufthansa på norsk innenriks

Større sjans Lufthansa kjøper Norwegian

Den økonomiske risikoen ved å gå inn på egen hånd er stor — et samarbeide (som de jo har startet) med DY/WF vil være langt mindre risikofylt, og har også stort potensiale, spesielt om de får codeshare inn på DY.

Å starte selv vil presse DY inn i OneWorld (evt presse IAG til oppkjøp) — spesielt på grunn av den ekstreme konkurransesituasjonen som ville oppstått og som nok ville føre til at alle taper penger…
 
Back
Top