2.500 kolli har blitt borte på Gardermoen i løpet av de siste to ukene.

Re: 2.500 kolli har blitt borte på Gardermoen i løpet av de siste to ukene.

1 person.....vil det si at når han/hun har lunsjpause så besvares ikke telefoner...:lol:

Mener jeg leste forrige uke at Servisair sa dem gjorde alt for å besvare telefonene....men mulig jeg husker feil.

Dette er vel ikke noe anderledes fra SAS da jeg kom hjem fra SEA for noen uker siden og alt lå i en haug i Køben. Da var beskjeden fra SAS klar: vi tar ikke telefonen og jobber heller med saken, og ankomst service på Flesland sa ikke en pip om det når vi leverte papirarbeidet og ba oss ringe opp dagen etterpå...

-A

Fantastisk!

som ellers i bransjen, hvor handling kostnader tynes så er dette resultatet. Blir det kaos, så er det ikke mennesker til å ta seg av problemene.
Folk vil ha billigst mulig biletter, og da blir dette resultatet.. Tål det:angry:

Originally posted by Hurum

1 person.....vil det si at når han/hun har lunsjpause så besvares ikke telefoner...:lol:

Mener jeg leste forrige uke at Servisair sa dem gjorde alt for å besvare telefonene....men mulig jeg husker feil.

Du husker riktig, det ble sagt. Men det som ble sagt var feil. Jeg har sist uke snakket med ganske mange fortvilte folk som ikke får svar.

Hilsen,
Laurenz

Men det er vel viktigere at man faktisk får bagasjen, enn å få noen å snakke med. Skal de ha flere til å ta telefonen må de tas fra et sted.

Helt klart. Et annet problem er at disse telefonsamtaler ofte pleier å ta forholdsvis langt tid, 5-15 minuter. Da sier det seg sjøl at selv med 10 til å svare på telefon så vil det være mange som ikke kommer gjennom. Men som jeg sier til alle som ringer inn til oss (Operations), de ringer så fort bagasjen er klar til å kjøres ut!

Hilsen,
Laurenz

Nå har vel Serviceair fått mye "pepper" den siste tiden for forsvunnet baggasje som de de egentlig ikke kan så mye for egentlig. Det er ikke Serviceair som holder igjen baggasjen, eller forsinker den som noen vil ha det til. Baggasjeanlegget står ofte, eller kjøres med redusert kapasitet. Ofte mangler over halvparten av baggasjen som er sjekket inn en halvtime før avgang, og pilotene nekter å vente på baggasjen da flyene se så presset at det ikke tåles delayer. Pilotene og Norwegian vil bevist komme seg avgårde på rutetid, uansett om baggasje mangler eller ei. Og til syvende og sist er det Serviceair som får kjeften. Det blir nok "mye" bedre fra 1.oktober når Northport OY tar over, for da starter jo også Norwegian med 20 min turnarounder som er vesentlig mindre enn i dag. De skal få slite, det er jeg sikker på. Jeg hadde ikke kjøpt billetter med Norwegian den første tiden etter 1.oktober, det blir spennende å se om de får avgårde flyene i det hele tatt.

Enig med FBU!!! ;)

Men terminalen har jo vunnet priser for arkitektur, så da er vel brukervennligheten av mindre interesse. Som at det er masse ubrukelige kubikkmeter luft under det lekre taket i avgangshallen, mens gulvarealet er så sparsomt og overutnyttet at man må være slangemenneske for å få handlet etc.

Brukerne får stå som sild i tønne under det lave taket i ankomsthallen, som attpåtil er "dekorert" som et ufullført fengsel av betong og stål. For ikke å nevne de sinnsvake innlagte glassflisene i gulvet der en stakkar med flyskrekk som endelig er kommet på jorda igjen plutselig "tråkker på" på en firfisle eller andre ekle kryp.

Bagasjebåndets utforming er også merkelig. Har som før nevnt aldri sett et bånd der bagasjen som ikke er plukket opp på første runde går inn på utgangspunktet og lager kork med den nye bagasjen som kommer opp fra kjelleren.

Nordmenn må for all del finne opp kruttet på nytt - hver gang! :cry: :cry: :cry:

Det blir nok "mye" bedre fra 1.oktober når Northport OY tar over, for da starter jo også Norwegian med 20 min turnarounder som er vesentlig mindre enn i dag. De skal få slite, det er jeg sikker på. Jeg hadde ikke kjøpt billetter med Norwegian den første tiden etter 1.oktober, det blir spennende å se om de får avgårde flyene i det hele tatt.

At 20minutter er så vesentlig mye mindre enn 25 er vel litt feil? ;)

Men at NorthPort får det tøft er det vel ingen tvil om..

Originally posted by rampen

Det blir nok "mye" bedre fra 1.oktober når Northport OY tar over, for da starter jo også Norwegian med 20 min turnarounder som er vesentlig mindre enn i dag.

20 minutter er toeft og forskjellen paa 20 og 25 minutter er stor. Det krever et velsmurt maskineri til aa faa dette til aa gaa. Det KAN gjoeres, men aa legge inn en slik reduksjon samtidig med at de bytter handlingagent synes jeg er dristig ....

Når den nye handlingagenten i tillegg er nyfødt er det ekstra dristig!
Er det mange mon tro med bransjeerfaring som kommer til å begynne å jobbe for luselønna til Nortport?
Så på www.finn.no at de søkte etter 80 trafikkonsulenter...

Originally posted by Thomas

En reduksjon av turnaround fra 25 til 20 minutter er ganske vesentlig jo.. Hele 20% faktisk...

Om Ryanair hadde gjort det samme, så ville de gått på rute en gang i blant, ikke omvendt som idag...:old

Originally posted by Thomas

Det blir nok "mye" bedre fra 1.oktober når Northport OY tar over, for da starter jo også Norwegian med 20 min turnarounder som er vesentlig mindre enn i dag. De skal få slite, det er jeg sikker på. Jeg hadde ikke kjøpt billetter med Norwegian den første tiden etter 1.oktober, det blir spennende å se om de får avgårde flyene i det hele tatt.

Men at NorthPort får det tøft er det vel ingen tvil om..

Ikke mye feil, det er som skrevet 20% forskjell. Dvs ca 40 kofferter i tid å stue på et fly, noe som kan bli et problem hvis man vil unngå forsinkelser. Det kan nevnes at det nye selskapet som rekrutterer personell gjennom Proffice, tilbyr ca 120,00 kr i timeslønn + et dårlig skifttillegg. Hvem vil jobbe der når man tjener mer ved å sitte i en bomstasjon å kreve inn penger istedet, noe som er faktisk bedre betalt? Regner med at fornuftige folk vil ha litt bedre betalt for å ødelegge helsen sin, så lykke til for de som vil jobbe der.

Rykter (understreker ordet rykter) vil ha det til at Servisair på ankomst allerede er godt i gang med å sabotere for Norwegian. Hva sabotasjen evt. går ut på vet jeg ikke, men det er ihvertfall hva jeg har hørt.

Har Northport OY kapret noen andre kunder på OSL ?
Hvilke kunder sitter ServiceAir igjen med (ja jeg vet det er endel) , hvor mange flybevegelser pr dag har de etter 1.10.

/ ?

5 minutter virker ikke mye på papiret, men jeg sender DY fly stort sett hver dag og jeg vet hvor fort tida går - spesielt når vi fikk 25minutter i stedet for 30..

Vi får se hvor lenge det blir tillat med WCHR, UM, AVIH, MEDA, MAAS osv.. for skal man fly ett DY fly på 20min, så skal som sagt over her ting gå på skinner.

F.eks T/A TOS-OSL-KKN | 150 bag og 148 pax inn, 148 og 170 bag ut - slikt tar tid.. og tar jeg ikke feil så vet kanskje "rampen" nok om det?

Back