2.500 kolli har blitt borte på Gardermoen i løpet av de siste to ukene.

Re: 2.500 kolli har blitt borte på Gardermoen i løpet av de siste to ukene.

Originally posted by rampen

Originally posted by memphis_belle

Originally posted by svenk

Lønn i proffice, for en "ufaglært" trafikkassistent med null ansienitet er 116.- i grunnlønn. For timer arbeidet før kl. 0600 er det tillegg (husker ikke tillegget men ca. 40.-), samme er det for timer arbeidet etter kl. 1800. I helgene vil det være ett tillegg på ca. 70.- pr. time

Så dermed er ikke lønna så dårlig som ryktene skulle ha det til da?
Spørs bare hvor mye man får jobbe og hvordan det styres siden det er vikarbyrå.
Hvis man bare blir ansatt som vikar uten garanti for å få jobbe tilsvarende fulltid så er det alikevel en dårlig deal.
Man kan jo ende opp med korte skift med 7 dagers (jobb)uke og kanskje splittskift?
Tilleggene var jo også bra, har hørt om mye dårligere tillegg en det der.

Og du mener lønningen er bra? Hvis noen tror de får 100% stilling tar man grundig feil. Max 80% stilling med splittskift. Tror Proffice får grundig problem med å få oppdekking, og kvalifisert personell. Til og med pilotene i NAS gruer seg til det nye selskapet tar over. hadde vært fryktelig godt om NAS fikk seg en på "trynet" hvis dette går dårlig med det nye handlingselskapet.

Skulle gjerne visst hvor rampen får informasjonen fra? Jeg har snakket med mange som har vært i intervju, og har vært i intervju selv - og jeg har ikke oppfattet (og de jeg har snakket med) at det er snakk om splittskift. Når det gjelder stillingsbrøker, så er vel ikke vi (servisair) verdensberømte for å gi høye stillingsbrøker? Det er jo ikke mange som begynner i Servisair på høyere % enn 50-60? Kan hende det er litt forskjell på ramp.

Å ønske seg at NAS får en på trynet, bare fordi de bytter handling til den leverandøren som kan tilby lavest pris, er en merkelig tankegang. Servisair la inn et alt for høyt anbud (basert på tradisjonell drift), og ble slått av Northport (som tenker utradisjonelt). Klart er det bittert å miste en så stor kunde som vi gjorde, men klarer man ikke å matche på pris, så må man nesten takke seg selv.

Når det gjelder ryddigheten rundt kontraktsforhandlingene, så er det en annen sak. Der spilte ikke NAS med åpne kort. Det var kjent i miljøet, før vi fikk beskjed om, at Northport skulle etablere seg på OSL. NAS valgte tilslutt Northport, etter å ha sjekket priser hos flere aktører (Swissport og Servisair bla.).

Heldigvis er det fortsatt sånn at det er lov å velge den leverandøren som skal ha minst betalt. Om det lønner seg for NAS, vil framtida vise. Jeg dømmer ikke Northport nord og ned. De kommer til å ha så stort fokus på drifta av NAS, at problemene kommer ikke med en gang. Problemene vil kanskje komme utover vinteren, når snøen laver ned og tåka ligger tett (og alle finner og svensker har reist hjem), men da bør jo de ansatte i Northport være såpass drevne at de bør klare å handle også ved uregelmessigheter.

Re: 2.500 kolli har blitt borte på Gardermoen i løpet av de siste to ukene.

Originally posted by LN-MOW

Originally posted by Thomas

F.eks T/A TOS-OSL-KKN | 150 bag og 148 pax inn, 148 og 170 bag ut - slikt tar tid.. og tar jeg ikke feil så vet kanskje "rampen" nok om det?

Det er 16 bags i munuttet .. delt paa to hull .. ikke inkludert appning/lukking/nett opp&ned og posisjonering av band og traller ....

Den er toeff. :exclamati

2 hull? Å neida, her går alt i ett hull. Noen untak finnes men det er da som regel barnevogner, rullestoler og annet div. Og med bare 3 stuere er det en utfordring.

Hilsen,
Laurenz

Back