100% bonus ved kjøp av Dividend miles (del 1)

Status
Not open for further replies.
Re: 100% bonus ved kjøp av Dividend miles

Jeg vil stille spørsmålet litt annerledes: Har noen bevisst prøvd å booke F på LH's 380 eller nyinnrede 744 ?

Bør vel bli en sport nå blant alle oss med 100.000 Dividend miles..... Finnes det hull , så bør man jo finne dem ?? Oss forumister her e rjo "verdensmestere" på slike ting ....:headbang

For min del ble det ikke noen sak ettersom LH ikke flyr A380 eller 744 fra MUC, men gambler på at det har oppgradert en MUC-basert A346 eller to innen mars neste år ;)

A380en er vel framleis blokkert, ja. Ryktes om at SQ driver å åpner opp noe på C-klasse på A380 og 777W (SIN-SYD har vært sett åpen)

Jeg vil stille spørsmålet litt annerledes: Har noen bevisst prøvd å booke F på LH's 380 eller nyinnrede 744 ?

Skal man få en nyinnredet 744 må man ha flaks, eller endre destinasjon på veldig kort varsel. Hvor de nye går varierer fra dag til dag, og det er ikke noe fast mønster. Noen destinasjoner ser dog disse flyene oftere enn andre, og noen destinasjoner kommer nok ikke til å se de i hele tatt.

He, he flaks brukte jeg vel opp på min første F med LH med deres eneste 346 med nye First seter ("T" som siste bokstav )...:lol::colgate:

He, he flaks brukte jeg vel opp på min første F med LH med deres eneste 346 med nye First seter ("T" som siste bokstav )...:lol::colgate:
Det må vel da være D-AIHT?
Fikk du denne fra MUC eller FRA?

Ok takk. Blir dette lagt ut på LH's sider?

Nei, de vil stå fritt til å endre i siste liten, og vil ikke garantere noen noe som helst.
Det står ofte på FT hvor flyene med nye konfigurasjoner skal neste dag.

US kører fra idag en kampagne med 50% ekstra miles hvis man deler point ud til andre:

Limited time offer: Get a 50% Bonus!
Share miles between July 5 - 31, 2011 and your friend or family member will get 50% MORE.

Er der nogen der ved om man får denne bonus hvis man udelukkende har point på kontoen som er købt som double-up tilbud i sidste måned og "bytter" point med fruen. Ville være en let måde at få de 10.000 point der mangles til en F-tur til Syd-Asien.

Last edited:

Med hvilke intervaller har dette 100% bonus tilbudet kommet? Altså, når kan man evt. forvente at det vil komme igjen?

Jeg begynte sist november... Og er ready i november, MEN her er det vel ikke for mye "empiriske data" ?^_^

Med hvilke intervaller har dette 100% bonus tilbudet kommet? Altså, når kan man evt. forvente at det vil komme igjen?

Det har vært 3 ganger siste 9 mnd, men ene gangen fikk man kun 37500 poeng ved kjøp av 50 000.

US kører fra idag en kampagne med 50% ekstra miles hvis man deler point ud til andre:

Er der nogen der ved om man får denne bonus hvis man udelukkende har point på kontoen som er købt som double-up tilbud i sidste måned og "bytter" point med fruen. Ville være en let måde at få de 10.000 point der mangles til en F-tur til Syd-Asien.

Offer valid for Share miles transactions made between July 5, 2011 9:00:00 PT and July 31, 2011 23:59:59 PT. Members may receive a maximum of 25,000 bonus miles during the offer period. This bonus is only applicable for Share Miles and the offer does not apply to Buy or Gift Miles transactions. Bonus amounts will be awarded upon completion of the transaction. Bonus miles will be awarded to the recipient of the Share. Offer is subject to change. Offer cannot be combined with any other offer. Only purchases made online are eligible.

Miles are shared for $0.01 per mile plus a processing fee of $30 and a tax recovery charge of 7.5%. GST/HST will be charged to Canadian residents. Miles purchased through Buy, Share or Gift Miles do not count towards Dividend Miles Preferred status. All other Dividend Miles Terms and Conditions apply. Please note that Dividend Miles accounts less than 12 days old are not permitted to Buy, Share or Gift miles. All purchases are non-refundable.

Slik har jeg forstått at det har vært tidligere, vil jeg vil anta at dette kun gjelder 1 transaksjon pr medlemsnummer, dvs at du kan sende eller motta - ikke begge deler. Dessverre er det noe uklart i T&C som quotet over.

Skal du overføre 50.000 DM som gir 25.000 DM i bonus, så koster det $500 + $30 + 7,5% tax recovery charge, ca $569. Du kan kjøpe 25.000 DM for $687,50 + 7,5% tax recovery charge, ca $739 - en differanse på $170 for 25.000 DM.

Ang å overføre fram og tilbake: Jeg ville ikke risikert å miste alle DMs for en snau tusenlapp pga evt misbruk av DM-kontoen. "Share"-tilbudet er ikke SÅ bra... Så, først og fremst ville jeg kontaktet DM for å høre om det er mulig å både sende til og motta fra samme person.

Neste tilbud blir sikkert en bonus for "Gift"-miles...

Så blev der booket flg. tur i maj 2012:

CPH-MUC SK Biz CRJ900
MUC-HKG LH First A346
HKG-ICN TG Biz 777
ICN-FRA LH First A346
FRA-CPH LH Biz A319

Yderst venlig service hos en dame på det amerikanske nummer. Hun var meget taknemmelig for at jeg havde foreberedt alle flynumre og tjekket availability på forhånd. Noget hun nævnte flere gange undervejs i de ca. 30 min det tog at booke. "Thank you so much for helping me with this booking. God bless you" var afslutningsbemærkningen :)

Selvom der er lang tid til afrejse, så glæder vi os som små børn til turen på First med LH.

Sæder er reserveret på LH 346: 2G+D i begge retninger (tænkte at der er mere ro end ved minibaren foran række 1 - men hvis jeg tager fejl så hører jeg gerne)

På TG 777 blev det 12A+B der automatisk blev tildelt - og jeg kan umiddelbart ikke se at det kan ændres online. Fik godt nok seatmap op hos LH, men det ser ikke ud til at mit valg registreres.

SK kan som vanligt ikke reserveres, mens vi også har fine sæder på 2F+D hjem med LH A319...

Nogen der ved om det er muligt at benytte FCT ved ankomst til FRA når vi flyver videre med LH til CPH?

Nogen der ved om det er muligt at benytte FCT ved ankomst til FRA når vi flyver videre med LH til CPH?

Det er mulig - jeg gjorde det selv på vei hjem fra BUE i april. Bare husk å ta med Boarding Pass fra F-flighten

Sæder er reserveret på LH 346: 2G+D i begge retninger (tænkte at der er mere ro end ved minibaren foran række 1 - men hvis jeg tager fejl så hører jeg gerne)

Hadde selv samme flight samme seter for en måned siden. (TR kommer snart). Det er uansett stille på first, men du har litt mer avstand til toalettene (lys, støy) på rad 2. Jeg synes også det var behagelig å ikke ha noen bak seg.

Selv om C-klasse er rett bak veggen hørte jeg ingen ting til dem.

No problem.

Status
Not open for further replies.
Back