Dag Viking
ScanFlyer Mile High Club
Re: 100% bonus ved kjøp av Dividend miles
Har du stopp i Bangkok også? Ellers kunne du vel bare booket ICN som en transfer på under 24 timer, HKG som destinasjon og SIN som stopover.
Jeg må si at jeg ikke ble imponert over Thai sin første klasse i 77W. Riktignok gir suitene mye privatliv, men de virker slitt og skitne til tross for sin unge alder, kvalitet på mat og drikke er kritikkverdig, glassene de bruker er håpløse og servicen virker litt umotivert og lite gjennomført. Suitene gir den ellers brede og luftige kabinen på 77W nesten klaustrofobisk og dyster. Skal man bare sove godt, er TG 77W et bra valg, men skal man nyte førsteklasseopplevelsen er det et dårlig valg. Thai intra-asia i C er ikke bra.
Jeg har en flight med Thai i første som alt er booket, men tror den skal bookes om til Swiss hvis jeg får connections til å gå opp. Mitt råd er å satse på All Nippon og Swiss, med Lufthansa (evt Asiana, men de har jeg ikke prøvd) som backup. Der kom konklusjonen på en kommende trip-report også.
Oh happy day!Har akkurat booket "sommerferien" til meg og damen ved bruk av EuroBonus, US Dividend Miles og Miles & More (flyprats mest eksotiske sammensetning?). Min billett er betalt med mine hardt opptjente EuroBonus poeng, hennes er betalt med US Dividend Miles og vår lille tur fra HKG til SIN og tilbake er betalt med en slant Miles & More poeng jeg hadde.
OSL – FRA (SK C)
FRA – ICN (LH F)
- 1 dag layover -
ICN – HKG (TG C)
Etter et par dager i HKG skal vi på en snarvisitt til SIN:
HKG – SIN (SQ C)
SIN – HKG (SQ C)
Så er det på tide å reise hjem:
HKG – BKK (TG C)
BKK – CDG (TG F Suites leaset fra Jet Airways!)
CDG – OSL (SK C)
Blir nok en fin tur, men høydepunktet blir nok TG F suitene som bare finnes på to ruter der de bruker flyene leaset fra Jet Airways:
Har du stopp i Bangkok også? Ellers kunne du vel bare booket ICN som en transfer på under 24 timer, HKG som destinasjon og SIN som stopover.
Jeg må si at jeg ikke ble imponert over Thai sin første klasse i 77W. Riktignok gir suitene mye privatliv, men de virker slitt og skitne til tross for sin unge alder, kvalitet på mat og drikke er kritikkverdig, glassene de bruker er håpløse og servicen virker litt umotivert og lite gjennomført. Suitene gir den ellers brede og luftige kabinen på 77W nesten klaustrofobisk og dyster. Skal man bare sove godt, er TG 77W et bra valg, men skal man nyte førsteklasseopplevelsen er det et dårlig valg. Thai intra-asia i C er ikke bra.
Jeg har en flight med Thai i første som alt er booket, men tror den skal bookes om til Swiss hvis jeg får connections til å gå opp. Mitt råd er å satse på All Nippon og Swiss, med Lufthansa (evt Asiana, men de har jeg ikke prøvd) som backup. Der kom konklusjonen på en kommende trip-report også.

Last edited: