100% bonus ved kjøp av Dividend miles (del 1)

Status
Not open for further replies.
Re: 100% bonus ved kjøp av Dividend miles

*//hypotese start*

Hvis man punger ut 8000kr for disse poengene, er det mulighet da f.eks å skaffe seg C klasse billett på Continental OSL-EWR-XXX-EWR-OSL igjennom USAir sin bookingtelefon? - Skjønner jo at det høres jallaballa ut å gå for C når man kan gå for F, men det hadde passet jæklig bra mht sommerferien :colgate:

*//hypotese slutt*

Mulighet: Ja
Tilgjengelige seter: Minimalt
Er det snakk om mer enn en person så kan du egentlig bare glemme det.
Sjekket 10-12 vilkårlige dager, og null ledige bonus-seter.

Sjekk seter på ana sine sider, evt kjøp kvs-tool

Last edited:

Skjønner, hvor er det enklest å sjekke ledige bonus-seter?

Hvis man punger ut 8000kr for disse poengene, er det mulighet da f.eks å skaffe seg C klasse billett på Continental OSL-EWR-XXX-EWR-OSL igjennom USAir sin bookingtelefon?

Svar, tja. NB! Selger CO C-klasse på domestic? Eller regnes det som F? Hvis det regnes som F så havner du fort i economy.

Da ble det ny bonus tur, kjøpte meg opp til 110 k miles for en rundtur til asia. ca 13 000 NOK inkludert skatt er fortsatt ingen dum pris.
Fikk has på LH business til FRAog first FRA-SGN for to personer den 31 mars. Da jeg booket tur før jul for kommende sommer fikk jeg beskjed om at LH ikke var ledig flere dager det sto som ledig på KVS Tools. Kanskje de har fått tilgang til LH igjen, evt at det er datostyrt?

Myser på SQ´s direkterute fra New York til Singapore, A340-500 med kun Business klasse, men ser ut som det ikke er mulig å ta ut bonusseter her. En enveisbillett ligger på ca. NOK 25.000, mens en kan fly Thai´s A345 fra LAX til BKK i premium Eco. for under 6.000,-
Noen med kunnskap om mulige bonusseter eller gode tilbud på SQ EWR-SIN direkte ?

Last edited:

Tror du ikke kan få bonusseter på A340-500, A380 eller 777-300 med SQ.

You may not use First class and Business class of certain aircraft which are A380-800, B777-300ER and A340-500 (code 388, 77W and 345) of Singapore Airlines (SQ) as flight awards.

Kilde ANA-tool

En lite spørsmål til miles-ekspertene... Har en tur til Sør-Korea/Japan i påsken, men har begynt å se etter alternativ routing utenom Japan...

Er denne routingen gyldig?

OSL-FRA-ICN (stopover)//ICN-TPE (destination) // TPE-ICN-HKG-FRA-OSL

Eventuelt så er vel også OSL-FRA-ICN(stopover)-TPE(destination)-ICN-FRA-OSL også en mulighet. Årsaken til at jeg går via HKG i første alternative routing er mest fordi det var fra HKG jeg opprinnelig hadde billett til Frankfurt.

Finner ingen direktefly TPE-HKG, derfor connection til HKG via ICN på vei tilbake til OSL i første alternative routing. Spørsmålet er om denne routingen er gyldig eller om den vil regnes som 'backtracking'?

Last edited:

En lite spørsmål til miles-ekspertene... Har en tur til Sør-Korea/Japan i påsken, men har begynt å se etter alternativ routing utenom Japan...

Er denne routingen gyldig?

OSL-FRA-ICN (stopover)//ICN-TPE (destination) // TPE-ICN-HKG-FRA-OSL

Eventuelt så er vel også OSL-FRA-ICN(stopover)-TPE(destination)-ICN-FRA-OSL også en mulighet. Årsaken til at jeg går via HKG i første alternative routing er mest fordi det var fra HKG jeg opprinnelig hadde billett til Frankfurt.

Finner ingen direktefly TPE-HKG, derfor connection til HKG via ICN på vei tilbake til OSL i første alternative routing. Spørsmålet er om denne routingen er gyldig eller om den vil regnes som 'backtracking'?

Det spørs om de ikke vil anse dette som backtracking, eller ikke "most direct routing/max.permitted mileage" - har du sjekket ev. routing på retur via BKK ? Det er også 9 segmenter i denne, og iflg. den o'store tråden på FT så har visst US begynt å sette en max-grense på 8 segmenter.....
Men som nevnt før - alt er mulig hos US -så det kan godt hende de godtar overnevnte retur,basert på at det ikke finnes conn. TPE-HKG.

Det spørs om de ikke vil anse dette som backtracking, eller ikke "most direct routing/max.permitted mileage" - har du sjekket ev. routing på retur via BKK ? Det er også 9 segmenter i denne, og iflg. den o'store tråden på FT så har visst US begynt å sette en max-grense på 8 segmenter.....
Men som nevnt før - alt er mulig hos US -så det kan godt hende de godtar overnevnte retur,basert på at det ikke finnes conn. TPE-HKG.

Det er ikke sikkert BKK er så populært heller, siden det ligger i en sone som krever 10 000 miles ekstra. Evt må man bruke 110 000 poeng hvis man skal via BKK. Litt usikker på hvordan dette blir håndhevet, det varierer kanskje alt etter hvem man prater med hos US.

Som sikkert flere her så skal jeg ta runden OSL-ICN-NRT-OSL og jeg skal etter planen ankomme Tokyo 5. april. Jeg har Lufthansa til Seoul og SWISS hjem fra Tokyo.

Hvis situasjonen utvikler seg (SWISS tilbyr forløpig bare kanselering/ombooking for turer t.o.m. 31.mars) vil jeg kunne kansellere hele turen og få igjen poengene eller må jeg bare endre slik at returen blir fra Seoul eller en annen by?

Som sikkert flere her så skal jeg ta runden OSL-ICN-NRT-OSL og jeg skal etter planen ankomme Tokyo 5. april. Jeg har Lufthansa til Seoul og SWISS hjem fra Tokyo.

Hvis situasjonen utvikler seg (SWISS tilbyr forløpig bare kanselering/ombooking for turer t.o.m. 31.mars) vil jeg kunne kansellere hele turen og få igjen poengene eller må jeg bare endre slik at returen blir fra Seoul eller en annen by?

Snakket med Dividend Miles i dag, ettersom jeg har tur til TYO 12 apr.... De har nå "gratis" endring av datoer på billetter der Japan er involvert. Om du ikke ønsker å reise til/via Japan, så kan du kansellere mot et gebyr på USD150 og poengene kommer tilbake på din konto.
I tillegg får du vel skatter og avgifter tilbakeført

Snakket med DnB NOR hvor jeg har reiseforsikring, og de sier at avbestillingsgebyrer og kostnader ved f.eks. ombooking dekkes av reiseforsikringen.

Noen som veit hvor mange Dividend miles man trenger for en enveisreise NYC-OSL i hhv. biz og F? Routing og valg av selskaper er helt åpent.

Noen som veit hvor mange Dividend miles man trenger for en enveisreise NYC-OSL i hhv. biz og F? Routing og valg av selskaper er helt åpent.

Du kan ikke ta ut enveis hos US uten å bli belastet for t/r

Etter dagens negative utvikling i Japan, bestemte jeg meg å bytte ut TYO med TPE i mai, og turen blir nå som følger:

BGO-FRA LH C
FRA-ICN LH F
ICN-TPE (dest.) TG C
TPE-ICN (stopover) TG C
ICN-HKG (25t stopover) OZ C
HKG-FRA LH F
FRA-BGO LH C

Var redd for at det skulle bli regnet som backtracking, men gikk bra. Måtte betale rebooking-fee, men det får jeg tilbake på forsikring.
Tur til Japan blir desverre lagt på is inntil videre. :(

Status
Not open for further replies.
Back