100% bonus ved kjøp av Dividend miles (del 1)

Status
Not open for further replies.
Re: 100% bonus ved kjøp av Dividend miles

Om jeg forstår dette riktig, så kan jeg f.eks reise OSL-FRA-SFO (stopover 10 dager og reise USA rundt på en separat billett)-NRT (destinasjon med stop f.eks 7 dager)-ZRH-OSL, og det koster 125 000 poeng?
Går det an å kjøpe 50 000 (+50 000 poeng gratis) , og så kjøpe 12500 (+12500 poeng gratis) i tillegg, eller må man få tak i de siste 25 000 på annen måte?

USA er kanskje litt vanskeligere å finne bonusseter på 1.kl enn Asia, men det er jo verdt et forsøk om det går an å få begge deler.

Nå må vi være klar over at å fly til/fra Japan via USA er grov misbruk, og en kan vel ikke forvente at det vil være gangbar mynt for all fremtid. Ville ikke ha basert meg på det.

Da var påsketuren til Florida i boks, på Business Class med Dividend Miles! 17200,- for 200 000 poeng samt 1200,- i skatter og avgifter for meg og sambo er slett ingen upris :)

Tok noen timer på ANA hjemmesiden for å finne ledige seter, det var ikke allverdens...slet med å finne seter på connection flights til / fra MIA.
Var helt umulig å finne nonstop med ledige awards seter fra Europa til Florida de aktuelle datoene, så det ble en litt kreativ routing, nemlig OSL-MUC-CLT-MIA, og MCO-CLT-MUC-OSL tilbake.
Til/fra Europa med LH var det ingen problem å finne seter i Business (sett bort fra Florida), men USA innenriks var det nesten ingenting å finne. Kanskje det var litt tidlig...vet ikke jeg.
Et tips: US Airways First Class kan bookes med business poeng på domestic flights for de som sliter med USA innenriks. Den første agenten jeg snakket med påstod at da måtte jeg bruke poeng for First, altså 125000. Men den neste sa at det gikk pga at US ikke har Business, kun First og øko. Meget hyggelig og grei dame forresten, og hun ordnet alt i løpet av et kvarters tid i telefonen. Gruet meg litt til Thor Heyerdal engelsken min på telefonen, men det gikk som en drøm ;).

Ser at er noen som mener at det kun er lønnsomt å reise First for disse poengene, men jeg er ikke enig. En økonomibillett på de aktuelle datoene koster 7400,- (Lufthansa). Nå la jeg til etpar tusenlapper pr hode så vi fikk Business, det må vel være en monster deal! Å kjøpe en biz billett hos LH koster 10000 mer enn det igjen, og så mye er ikke de poengene verdt synes jeg. Riktignok ble to stopp hver vei, men som dere så synes jeg selve reisen er en stor del av hele turen, så det er ingen problem :)

Mange takk til alle som har bidratt og vært til stor hjelp i denne tråden!

MVH

Tommy

Nå må vi være klar over at å fly til/fra Japan via USA er grov misbruk, og en kan vel ikke forvente at det vil være gangbar mynt for all fremtid. Ville ikke ha basert meg på det.

Dette ble stoppet av supervisor, det var ikke lov til å dra via USA til Asia.
Kom heller frem til en annen reiserute til en grei pris, som involverer 5 flyselskap, 6 byer, 3 lange flighter i first og 3 korte i biz, og 4 flytyper.
Den er reservert, så kommer heller tilbake når den er ferdig betalt og bekreftet.

Må si meg imponert over servicen de yter i tlf, veldig hjelpsom gjeng!

OSL-ZRH med LX A319 i C
ZRH-NRT med LX A343 i F (destinasjon)
NRT-SIN med UA 772 i F (stopover)
SIN-BKK med SQ 772 i C
BKK-FRA med TG 744 i F
FRA-OSL med LH 319 i C

Vurderte både OZ 744 og LH 346 via ICN på utreisen, og direkte SIN-FRA med LH på hjemreisen, men fant ut at dette passet oss best med tanke på tidspunkt på dagen, selskap og reisetid. Fikk hverken LH eller FCT, men det kommer nok flere sjanser!
Dessuten blir det sikkert en tur fra SIN til DPS, pga en temmelig lang stopover, men den får kjøpes neste gang de har poengsalg (koster 30 000 poeng i C)

OSL-ZRH med LX A319 i C
ZRH-NRT med LX A343 i F (destinasjon)
NRT-SIN med UA 772 i F (stopover)
SIN-BKK med SQ 772 i C
BKK-FRA med TG 744 i F
FRA-OSL med LH 319 i C

Vurderte både OZ 744 og LH 346 via ICN på utreisen, og direkte SIN-FRA med LH på hjemreisen, men fant ut at dette passet oss best med tanke på tidspunkt på dagen, selskap og reisetid. Fikk hverken LH eller FCT, men det kommer nok flere sjanser!
Dessuten blir det sikkert en tur fra SIN til DPS, pga en temmelig lang stopover, men den får kjøpes neste gang de har poengsalg (koster 30 000 poeng i C)

Fikk du denne for 100K miles...?

Nei, 110k. Men det ble jo bare et par tusen ekstra, så det gjør ikke så mye fra eller til.
Ser at KLM tilbyr biz SIN-DPS i 77W til 3000kr, så det er jo også et greit valg.

Prøver å bestille en tur til jul, og har funnet følgende rute på ANA

24 desember: SVG-FRA (LH c) FRA-ZRH (LX c) ZRH-HKG (LX f) HKG-BKK (TG f) destinasjon

9 januar: BKK-HKG (TG f) HKG-IST (TK f) stopover IST-LHR (TK c) LHR-SVG (SK c)

Problemet er bare at US Air sier at ZRH-HKG er fullt, selv om ANA viser ledig. Noen som vet hvordan dette problemet kan takles?

Problemet er bare at US Air sier at ZRH-HKG er fullt, selv om ANA viser ledig. Noen som vet hvordan dette problemet kan takles?

ANA-tool er forholdsvis korrekt for LH og en del andre. En del unøyaktigheter for LX og visstnok også UA.

KVS viser 1 ledig på den flighten du ser på.
Når jeg bestilte LX og UA så var det ledig som KVS viste. Dog var det først noe problemer, damen jeg snakket med første gangen tror jeg i etterkant må ha oppfattet Syracuse, ikke Zurich. Hun mente jeg måtte via PHL, og jeg skjønte selvsagt ingenting. ZRH-PHL-NRT hørtes veldig rart ut. Så ble plutselig samtalen brutt, jeg kom borti en knapp. Når jeg ringte igjen dagen hadde de faktisk reservert reisen til meg, ZRH-NRT, og selv om jeg snakket med en annen dame så visste de visst om det alle sammen.

Som et spørsmål til de som har prøvd dette før:
Ved transfer i ZRH, blir man hentet og eskortert fra Oslo-flyet? (Antar NEI) Vil tro at Oslo-flighten kommer inn på A og man skal videre fra E, det tar vel ikke så lang tid? 15 min?
Når man kommer inn til BKK med SQ C, og skal videre med TG F, kan man da bli hentet og kjørt til førsteklasseloungen?

Prøver å bestille en tur til jul, og har funnet følgende rute på ANA

24 desember: SVG-FRA (LH c) FRA-ZRH (LX c) ZRH-HKG (LX f) HKG-BKK (TG f) destinasjon

9 januar: BKK-HKG (TG f) HKG-IST (TK f) stopover IST-LHR (TK c) LHR-SVG (SK c)

Vanskelig......LX er kjipe med award-seter til US....de legger dem heller ut for M&M-medlemmer....kan være de er blitt obs'e på at US selger F-produktet deres for en slikk og ingenting. Men kan ikke US-representanten se setet er det nok sånn....mulig det må til en long-sell, men er usikker på om de europeiske agentene kan gjøre det ( fysisk pga GDS/software/salgskanal)...
Han jeg snakket med visste tydeligvis hva long-sell var, men kunne ikke utføre det med dataprogrammet de brukte....
Får du ledig LX-F på US-miles tror jeg du er heldig......:) ( jeg var heldig )...

ANA-tool er forholdsvis korrekt for LH og en del andre. En del unøyaktigheter for LX og visstnok også UA.

ANA Tool viser tilgjengelighet for ANA Mileage Club. Tilgjengelighet for andre FF-programmer kan variere. Om US får nei så er nok det riktig. Kanskje ikke så rart at LX setter ned foten for denne praksisen?

Ringte US Air i USA, og de fikset biffen, så da ligger følgende rute på hold i 3 dager. Så nå er det bare å handle miles igjen og dra på juleferie

SVG-FRA (LH C E90) - FRA-ZRH (LX C AR1) - ZRH-HKG (LX F 343) - HKG-BKK (TG F 744)

BKK-HKG (TG F 744) - HKG-IST (TK F 77W) - IST-LHR (TK C 343) - LHR-SVG (SK C 736)

Så da får jeg prøvd Thai sin first lounge i BKK, Turkish sin suite på 77W før denne forsvinner og en 1 dags stopp i Istanbul, så nytt stempel i passet.

Avgifter ble 144 USD, telefonregningen satser jeg på at firmaet betaler.....

Strålende :)

Hvordan var det nå igjen:
Kan man bestille tur til venner og familie for poengene en har kjøpt, eller må de opprette egen konto ?

Strålende :)

Hvordan var det nå igjen:
Kan man bestille tur til venner og familie for poengene en har kjøpt, eller må de opprette egen konto ?

Tror du kan kjøpe til hvem du vil med dine miles, eventuelt opprette konto på venner og kjente, og kjøpe turer til deg selv

Ringte US Air i USA, og de fikset biffen, så da ligger følgende rute på hold i 3 dager. Så nå er det bare å handle miles igjen og dra på juleferie

SVG-FRA (LH C E90) - FRA-ZRH (LX C AR1) - ZRH-HKG (LX F 343) - HKG-BKK (TG F 744)

BKK-HKG (TG F 744) - HKG-IST (TK F 77W) - IST-LHR (TK C 343) - LHR-SVG (SK C 736)

Så da får jeg prøvd Thai sin first lounge i BKK, Turkish sin suite på 77W før denne forsvinner og en 1 dags stopp i Istanbul, så nytt stempel i passet.

Avgifter ble 144 USD, telefonregningen satser jeg på at firmaet betaler.....

Super routing :) I hvilken periode fant du ledige seter for dette opplegget? Er det riktig oppfattet at kun har stop-over i IST?

Super routing :) I hvilken periode fant du ledige seter for dette opplegget? Er det riktig oppfattet at kun har stop-over i IST?

Reiser grytidlig 24 desember fra SVG, og har 2t20min i FRA før avgang til ZRH. Dermed har jeg noen timer til å utforske byen (nytt land) før det er kveldsfly til HKG. Siste etappe er Thai til BKK som blir destinasjonen.

Hjemreise er 9 januar med Thai til HKG og videre til IST med Turkish. Dette var eneste ledige dag med 77W på first. Stop over i IST fra 10 januar i 0600 tiden og til 11 januar 0810, så det er ikke lange tiden, men må tilbake på jobb.

Tror jeg knabbet siste ledige bonussete til Sørlige Asia, var vertfall det hun i US air sa, men mener at det er et ledig den 23 desember på samme rute.

Og det koster en femtilapp å ringe inn en time til det norske nr som US har på sine sider.

Telenors fasttelefonabonnement tar 49 øre minuttet til alle amerikanske nummere. Det er vel ganske doable, og setter deg da tilbake 30 kroner for en time, jevnført de femti for det norske nummeret?(Jeg vet ikke hva slags norsk nummer de har - men jeg er fortsatt sjokkert over at det er billigere å ringe meg i USA på min amerikanske mobil fra fasttelefon enn det er å ringe min norske mobil innenriks.).

Noen som vet om det tillates "open jaw" ?
Jeg vurdere flere stop en de tillatte 2 og ser da som eneste mulighet å kjøpe extra billetter.

Status
Not open for further replies.
Back