100% bonus ved kjøp av Dividend miles (del 1)

Status
Not open for further replies.
Re: 100% bonus ved kjøp av Dividend miles

Er du innom BKK (selv om det bare er flybytte) så skal du etter reglene belastes for det og da kostet det mer enn 100K miles.

Har de skiftet regler på dette, ser Thailand er regnet som North Asia i pdf fila fra Usairways:

D) North Asia includes China, Hong Kong, Japan, Kazakhstan, Kyrgyzstan, Macau, Mongolia, Philippines, S. Korea, Taiwan, Tajikistan, Thailand, Turkmenistan, and Uzbekistan.

Eller er det en regel jeg har gått glipp av? :)

Du har faktisk helt rett, meliiis.

Tidligere så var i alle fall Thailand regnet som "South & Central Asia". Mener kanskje også Philippinene var i den kategorien også. Ser at de nå står under "North Asia"! Da frister det plutselig å kjøpe flere miles ;)

Har en pdf-fil fra september, der er Thail, Phil. Sør-Asia, så, ja det er justert i det siste.

Takk, visste det var en grunn til at jeg ikke skulle kjøpe 10.000 miles ekstra ennå :)

Har endelig meldt meg inn jeg også, så nå venter jeg bare på å kjøpe poeng.
Ser ut som det blir OSL-ZRH-NRT med LX, NRT-ICN med UA og ICN-FRA-OSL med fra til neste sommer. Ser det er god tilgjengelighet for to personer på passende datoer. Kunne egentlig tenkt meg to stop-overe, både HKG og ICN, men det er vel ikke lov. Kanskje det er lov til å prøve seg?
Hvis tilbudet dukker opp flere ganger, så er det fort jeg drar avgårde på en liten kartleggingstur alene før den tid, både DXB og CPT hadde vært moro.

Ser ut som det blir OSL-ZRH-NRT med LX, NRT-ICN med UA og ICN-FRA-OSL med fra til neste sommer. Ser det er god tilgjengelighet for to personer på passende datoer.

NB!! LX og UAs tilgjengelighet er ikke til å stole på via ANA/KVS, særlig ikke for to pax - kjekt å ha en backupplan ;)

I foelge Gary, funket det helt greit aa booke Thailand og Philippines

http://boardingarea.com/blogs/viewf...duces-mileage-prices-to-thailand-philippines/

120K miles fra USA til stort sett hele Asia i F er bare helt fantastisk.

BTW, Grand Slam kampanjen endte faktisk paa totalt 511 dollar for 120K miles. (100K for Grand Slam, 20 tjente man paa transaksjonene som ble gjennomfoert)

Det var utrolig enkelt og endte opp med mye show de siste weekendene.

Foerst flyttet jeg over poeng fra de 10 kjedene jeg har poeng paa lager fra. Det var 10 hits helt gratis. Saa kjoerte jeg og dama (som begge har Starwood status) ned til sentrum av San Diego og kjoepte en flaske vann paa alle Starwood hotellene, tilsammen 6 hoteller. Det ble 6 flere hits til 19 dollar totalt.

Saa ringte jeg til min lokale HLE der jeg kjenner manageren. Jeg forklarte han hva jeg holdt paa med og han lo godt. Han fant en AAA timerate til 9.99 dollar og via min og damas Presidents Circle profil hos Hertz, booket han 6 biler til hver av oss for 68 dollar med skatt. Han mailet oss kvitteringen, vi var ikke innom der en gang! Der var det 6 flere hits.

Rundet de siste hitene paa soendag denne helga, tok tilsammen 5 timer og 511 dollar aa komme seg til Asia i First ;)

Last edited:

Gleder meg til juleturen, selv om det blir litt mange legs.

Satt noen timer på ANA sin side for å snekre sammen før jeg ringte til US og gjorde om billetten jeg bestilte i august.

Fire legs blir i F, med fire forskjellige selskaper: LH, TG, SQ og LX. Blir jo en tur innom FCT i FRA, men jeg begynner jo bare å bli en i massen av medlemmene her på forumet som har den gleden.

Måtte ta til takke med kvegklasse på leg SIN-PVG, men jeg overlever vel det.

De siste tre legs i C: OSL-FRA, BKK-MNL og ZRH-OSL.

Innrømmer gjerne at det er en litt tungvint måte å komme seg til MNL på, men man er jo på tur, og må kose seg litt.

Slik ser det ut:
SEGMENT TIME DATE FLIGHT STATUS
1. LV OSLO OSL 105PM 19DEC LH 861I OK

AR FRANKFURT FRA 320PM

2. LV FRANKFURT FRA 535PM 19DEC LH 738O OK
AR HONG KONG HKG 1130AM

3. LV HONG KONG HKG 1245PM 20DEC TG 601O OK
AR BANGKOK BKK 230PM

4. LV BANGKOK BKK 305PM 22DEC TG 624I OK
AR MANILA MNL 715PM

SEGMENT TIME DATE FLIGHT STATUS
5. LV MANILA MNL 215PM 01JAN SQ 917O SQ CNTRL
AR SINGAPORE SIN 550PM

6. LV SINGAPORE SIN 115AM 02JAN SQ 826X SQ CNTRL
AR SHANGHAI PU DONG 625AM

7. LV SHANGHAI PU DONG 945AM 02JAN LX 189O LX CNTRL
AR ZURICH ZRH 355PM

8. LV ZURICH ZRH 820PM 02JAN SK 842I OK
AR OSLO OSL 1040PM

Veldig bra ! :)
Og alt dette for kun 100.000p (?)

Neida, jeg kjøpte poengene før Thailand og Phils havnet i samme gruppen som Japan osv.

Måtte derfor sette retur legs fra siste tur på US kortet for å komme opp i 110 000.

Men går denne turen smertefritt og reglene ikke endres, ser jeg jo ikke bort i fra at det kan bli flere turer i F etter hvert! Kan jo bruke fantasien litt og prøve noen andre routings.

Jeg har bare testet TG i F før, og det skal bli artig å se hva de andre har å by på.

Virker som US kan gi RTW billetter for 100K miles....... ;)

Se post 3792 :

http://www.flyertalk.com/forum/us-a...airways-miles-faq-help-thread-merged-253.html

US AIrways does not have a rule that you have to only cross the same ocean each direction. United has such a rule. US Airways does not. Air Canada does not.

A round-the-world ticket with US Airways is defined by the number of stops not by crossing both the Atlantic and the Pacific.

I have done this many times, never gotten push back, and it's both auto-priced and involved the rate desk.

I've never found a published rule prohibiting it.

TOS: Nei det gjør det ikke. Jeg reiser jorden rundt på fredag, men du kan forsatt KUN har destinasjonen f.eks Tokyo, og stopover i ruta. Om stopoveren er i et "dyrere" område tror jeg at de belaster deg for den dyreste området som man besøker.

Jeg reiser osl-fra-pvg(stopover)-nrt(dest)-ord-muc-osl. Som du ser så ha jeg ikke stopover i den dyrere sonen(USA). Jeg ville ikke "push it", så jeg valgte stopover i PVG i stedenfor ORD.

Thomas

Om jeg forstår dette riktig, så kan jeg f.eks reise OSL-FRA-SFO (stopover 10 dager og reise USA rundt på en separat billett)-NRT (destinasjon med stop f.eks 7 dager)-ZRH-OSL, og det koster 125 000 poeng?
Går det an å kjøpe 50 000 (+50 000 poeng gratis) , og så kjøpe 12500 (+12500 poeng gratis) i tillegg, eller må man få tak i de siste 25 000 på annen måte?

USA er kanskje litt vanskeligere å finne bonusseter på 1.kl enn Asia, men det er jo verdt et forsøk om det går an å få begge deler.

Går det an å kjøpe 50 000 (+50 000 poeng gratis) , og så kjøpe 12500 (+12500 poeng gratis) i tillegg, eller må man få tak i de siste 25 000 på annen måte?

Du får bare 100%-bonus for kjøp en gang i kampanjen, så skal du ha 125K må du kjøpe 50K (+ 50K bonus) + 25K.
The maximum number of Buy and/or Gift Bonus miles that can be received by one member for this offer is 50,000 bonus miles. All miles purchased beyond this limit will not be eligible for a bonus.

Status
Not open for further replies.
Back