100% bonus ved kjøp av Dividend miles (del 1)

Status
Not open for further replies.
Re: 100% bonus ved kjøp av Dividend miles

Jeg så jo at Discus fikk ordnet det.... Det var mitt håp...

Han booket seg B747 t/r JNB og vips bytte de flytype...

Nå har de jo også rusk i forgasseren på hvalen enkelte plasser så jeg krysser fingrene for at de ikke finner noe mer (avreise 1/12). Men LH flyr jo også direkte CPT i vinterperioden, samt LX til JNB. Kan man ta til takke med C-klasse har du jo plenty SA og samt TK også.

Uansett som nevnt lenger opp - finne plass til to er ikke enkelt.

Jeg så jo at Discus fikk ordnet det.... Det var mitt håp...

Ren flaks..siden LH satte inn 380 på den ruten tidlig. LH F på 380 kommer du ikke til å få, med mindre det blir satt inn i løpet av neste år på destinasjoner som idag betjenes med 744......men det er lov å gamble;).

Merk også at det pr nå diskuteres på FT om LH også begynner å bli kjipe på F-seter til enkelte FF-program,på linje med LX......:8:

Tusen Takk for den , Dag.;). 380 har jeg allerede hatt en del turer med i min helt private klasse, "Reidar". Så det er overhodet null viktighet. SQ neste år igjen med dem. Sitter man godt i F , så kan det være hvilken som helst flytype..

Eneste er at jeg vil til CPT ( Swiss via JNB ??, SAA ?? ) eventuelt Korea er høyt oppe på lista.

Har også vurdert Seoul med AF C-klasse på FB's Promoawards. De har nesten alltid tilbud dit. Har bøttevis av FB poeng som må brennes...

Tror du kan kjøpe til hvem du vil med dine miles, eventuelt opprette konto på venner og kjente, og kjøpe turer til deg selv

Slik jeg har forstått så kan man ikke oppnå mer enn 50K ekstra totalt sett, så å opprette konto på en annen å kjøpe gifts til deg selv vil være nytteløst. Da kan man like godt kjøpe tilleggspoeng uten bonus på seg selv dersom man trenger over 100K totalt

Slik jeg har forstått så kan man ikke oppnå mer enn 50K ekstra totalt sett, så å opprette konto på en annen å kjøpe gifts til deg selv vil være nytteløst. Da kan man like godt kjøpe tilleggspoeng uten bonus på seg selv dersom man trenger over 100K totalt

"Venner" av deg kan kjøpe miles til seg selv, men booke tur i ditt navn, dermed kan du få 2 stk turer til halv pris

"Venner" av deg kan kjøpe miles til seg selv, men booke tur i ditt navn, dermed kan du få 2 stk turer til halv pris

Ville vært forsiktig med slik halvsvindel iom. at US Airways har konfiskert billettene og miles-ene til flere på FlyerTalk med mer eller mindre kreative løsninger slik som du antyder.

Ville vært forsiktig med slik halvsvindel ..

Enten er det vel svindel eller så er det ikke svindel? Regner med at det står en plass i regelverket om hva som er tillatt, og så får man forholde seg til det. Dersom en person har lov til å kjøpe mil og gi bort en tur til en annen så kan de vel neppe kalle det for "halvsvindel" med mindre det er "helsvindel"?

Enten er det vel svindel eller så er det ikke svindel? Regner med at det står en plass i regelverket om hva som er tillatt, og så får man forholde seg til det. Dersom en person har lov til å kjøpe mil og gi bort en tur til en annen så kan de vel neppe kalle det for "halvsvindel" med mindre det er "helsvindel"?

Det som står i reglene hos de aller fleste kundefordelsprogrammer er jo at de forbeholder seg retten til å gjøre akkurat som de vil med konto og poeng om de mistenker deg for svindel, mer eller mindre infløkt skrevet på juristspråk.

Har "vennene" dine eget kredittkort?
Ellers er jo slikt fort gjort å avsløre.
Dessuten tror jeg det er slik som det er skrevet over, at man kun kan oppnå 50 000 bonusmiles pr periode, så om man kjøper 50 og får 50, så hjelper det ikke om man får flere "venne"-miles.

Fungerer som reisebyrå for tiden, skal sende 5 venner/familie bortover omtrent samtidlig som oss, og sørge for å møte noen i Tokyo og noen på Bali
:up:

Høres ut som en gyldig routing, ja.

Ringte USAir i går, men dama som hjalp meg sa at jeg ikke kunne reise FRA-KIX-HKG-FRA men måtte reise FRA-HKG-FRA? Hu prata også med en supervisor. Sa eller gjorde jeg noe galt?

Ringte USAir i går, men dama som hjalp meg sa at jeg ikke kunne reise FRA-KIX-HKG-FRA men måtte reise FRA-HKG-FRA? Hu prata også med en supervisor. Sa eller gjorde jeg noe galt?

FRA-KIX-HKG er ikke en gyldig routing fra Frankfurt til Hong Kong etter Star Alliance Timetable.

FRA-KIX-HKG er ikke en gyldig routing fra Frankfurt til Hong Kong etter Star Alliance Timetable.

Hvis man ber om at man skal til KIX, med stop-over i HKG på returen burde det vel la seg gjøre? (Andre har hvertfall fått det til - varierer lit ifht. definisjoen av HKG som hub)

Finns det tilgjengelighet på SQ ? Biz på SQ er godt nok...^_^Ev. TG ??

Dag, Takk, flott ..... Får se hva vi finner på neste november.... Ev slutten av mars..

Da tror jeg muligens jeg reiser OSL-FRA-HKG-FRA-OSL. First får man jo prøvd uansett :)

Det gjelder bare å være kreativ eller treffe på den rette personen når man ringer. Jeg fikk nettopp 3 personer til å booke OSL-FRA-HKG-NRT (stop)-SIN (stop)-FRA-OSL, til den nette sum av bare 100k miles. HKG-NRT er på biz/eco, men de tre lange flightene er på 1.kl for alle.

Last edited:

Det gjelder bare å være kreativ eller treffe på den rette personen når man ringer. Jeg fikk nettopp 3 personer til å booke OSL-FRA-HKG-NRT (stop)-SIN (stop)-FRA-OSL, til den nette sum av bare 100k miles. HKG-NRT er på biz/eco, men de tre lange flightene er på 1.kl for alle.

Hvor lange stopp har du?

Det ene er stop-over og det andre er destinasjon, hver på ca en uke. Dette er ikke MIN reiserute, men det var jeg som fant de ledige setene og foreslo reiseruta.

Hadde stop-over i Seoul med Lufthansa inn og ANA videre. Så det er vel ikke et krav til at du flyr til en hub. Eller var det bare vi som lurte oss unna regelen?

Så vidt jeg skjønner må det være en star-hub. Broren min ville ha stopover i Hong Kong, men det gikk ikke. Personen han snakket med sjekket med supervisor. Han fikk beskjed om å velge; BKK, SIN, PEK eller NRT. Regner med at ICN ble glemt som forslag i farten.

Men hva gjør vel det, bare å velge BKK som stopover og så fly med Emirates A380 til HKG for en slikk og ingenting i alle klasser :D

Status
Not open for further replies.
Back