100% bonus ved kjøp av Dividend miles (del 1)

Status
Not open for further replies.
Re: 100% bonus ved kjøp av Dividend miles

Godtar de LH mellom FRA-ICH så er jeg fornøyd, så får teste det først.

Mye rare historier på Flyertalk om kundebehandlerne til US Airways, bl.a. er det flere av de som har nektet for at "utenforstående" kan ha hatt mulighet til å sjekke ledige flighter og har motsagt de som har prøvd å bestille. Et normalt menneske bør jo være fornøyd hvis de får en på tråden som har hele routingen klar, så får håpe jeg treffer en nogenlunde oppegående sjel...

Som nevnt tidligere ; ring US "norske" nummer(havner i England/Tyskland) men de har absolutt kunnskap og stå-på-vilje.... :

http://www.usairways.com/no-NO/about/contact/default.html

Jeg har bare positive erfaringer med kundeservicefolkene hos US. Snakket med 3 forskjellige. De hadde mye kunnskap og serviceinnstilling!

Dette går nok some en drøm CheapFlyer :)

Thomas

Gira igjen jeg nå.... :)

Funnet denne :

TRD-OSL : SK Y - 73W
OSL-FRA : LH C - 320
FRA-ICN(destinasjon)OZ F - 747
ICN-NRT : UA F - 777
NRT-BKK : TG F - 773
BKK-ZRH : LX F - 343
ZRH-LHR : LX C - 320
LHR-OSL : LX C - 320
OSL-TRD : SK Y - 73W

Alt dette for 8600 NOK + noe smått.....:)
Hmmmmmm, spørs om det skal bookes i morra......eller...høres det ikke bra ut ? :cool:

Gira igjen jeg nå.... :)

Funnet denne :

TRD-OSL : SK Y - 73W
OSL-FRA : LH C - 320
FRA-ICN(destinasjon)OZ F - 747
ICN-NRT : UA F - 777
NRT-BKK : TG F - 773
BKK-ZRH : LX F - 343
ZRH-LHR : LX C - 320
LHR-OSL : LX C - 320
OSL-TRD : SK Y - 73W

Alt dette for 8600 NOK + noe smått.....:)
Hmmmmmm, spørs om det skal bookes i morra......eller...høres det ikke bra ut ? :cool:

Vil det ikke bli dyrere enn 100000 poeng om du skal via Thailand? Forresten er det vel en form for back-track om du skal reise ZRH-LHR-OSL.

Er vel kanskje back-track - tenker kanskje ZRH-OSL direkte blir bedre.
Når det gjelder BKK....tenkte å prøve på 100K poeng i og med at det bare er bytte av fly der.....ellers sjekker jeg NRT-ZRH ev NRT-MUC, direkte også......

Er du innom BKK (selv om det bare er flybytte) så skal du etter reglene belastes for det og da kostet det mer enn 100K miles.

Jeg har bare positive erfaringer med kundeservicefolkene hos US. Snakket med 3 forskjellige. De hadde mye kunnskap og serviceinnstilling!

Dette går nok some en drøm CheapFlyer :)

Fikk svar med en gang og hun jeg snakket med var ekstremt høflig og blid og vi pratet i 19 minutter ser jeg. Eneste skår i gleden (vet ikke om det er normalt?) var at hun sa hun nå hadde sendt det videre og at noen andre i morgen ville sjekke at det var en gyldig reise ("certain routes and stop-overs are not allowed") og så skulle jeg ringe tilbake i morgen. Det eneste som vel kan skape problemer er LH flighten FRA-ICN.

Slik jeg har forstått det så har kundesenteret åpent til 20:00 CET. Når jeg booket (midt på dagen) så måtte hun sjekke med "route manager" eller noe slikt for å få bekreftet at det var en gyldig routing. Kan være at den/de person(ene) har gått for dagen. Jeg tror ikke du skal få noe problemer med FRA-ICN. Jeg reiser den på hjemturen fra NRT.

Thomas

Er dette kanskje måten å finansiere en komfortabel reise til SEA-julebordet...? Har nettopp meldt meg inn så jeg må vel vente 10 dager med å kjøpe miles.

Det er ikke en god deal aa ta ut businessbilletter. For all del, ikke ha det som maal. Det er kun Firstbilletter og kun til Nord Asia og Afrika som er god deal.

For 14-17K kan du kjoepe businessbilletter til baade asia og USA mesteparten av aaret og med det opptjene en haug poeng (dvs 20K+ tur retur) og i tillegg status

Ville ikke satset på US....da blir det business for 100K....
Europa-N.Amerika er 125K i F

La inn samme ruten på ITA Software og da ble det litt dyrere gitt :colgate:

Eneste flighten som ikke stemmer er SK flighten (har LH der også).

Attachments

• route.jpg
    route.jpg
    18.5 KB · Views: 390

Er så mange rutinerte brukere av dette tilbudet her inne nå så lurer på om noen kan hjelpe meg.

Vi er 4 stykker som tenkte oss på tur til Brasil, nærmere bestemt Natal(NAT). Business fra Europa er 100 000 poeng i følge tabellen til US, utreise i midten av januar(18/1-16/1) i den rekkefølgen en av dagene, 2 skal hjem den 31/1-2/2(i den rekkefølgen, en av dagene) og de to siste skal hjem 14/2-16/2(i den rekkefølgen, en av dagene).

Vanlig økonomi med f.eks TAP koster ca 8700 kr pr pers, og 100 000 poeng med US koster 7900 kr, vil det by på problemer å reise med TAP for disse poengene?

Noen som har noen alternative reiseruter eller har reist til Brasil for dette tilbudet? Helst ønsket reiserute er OSL-LIS-NAT og samme hjem igjen, men ser at GIG er et av alternativene som mellomlanding i tillegg til Brüssel.

På forhånd, takk for alle som kan bidra :) send gjerne PM

Er så mange rutinerte brukere av dette tilbudet her inne nå så lurer på om noen kan hjelpe meg.

Vi er 4 stykker som tenkte oss på tur til Brasil, nærmere bestemt Natal(NAT). Business fra Europa er 100 000 poeng i følge tabellen til US, utreise i midten av januar(18/1-16/1) i den rekkefølgen en av dagene, 2 skal hjem den 31/1-2/2(i den rekkefølgen, en av dagene) og de to siste skal hjem 14/2-16/2(i den rekkefølgen, en av dagene).

Vanlig økonomi med f.eks TAP koster ca 8700 kr pr pers, og 100 000 poeng med US koster 7900 kr, vil det by på problemer å reise med TAP for disse poengene?

Noen som har noen alternative reiseruter eller har reist til Brasil for dette tilbudet? Helst ønsket reiserute er OSL-LIS-NAT og samme hjem igjen, men ser at GIG er et av alternativene som mellomlanding i tillegg til Brüssel.

På forhånd, takk for alle som kan bidra :) send gjerne PM

Ganske komplekst når flere skal reise sammen . Husk at dette er award-seter, og få tak i to seter er vanskelig nok...
Meld deg inn i ANA's fordelsprogram, evt.abonner på KVT-availibility tool og let etter ledige seter...

Ganske komplekst når flere skal reise sammen . Husk at dette er award-seter, og få tak i to seter er vanskelig nok...
Meld deg inn i ANA's fordelsprogram, evt.abonner på KVT-availibility tool og let etter ledige seter...

Også så langt frem i tid?:)

Også så langt frem i tid?:)

Det er ikke langt fram i tid....... ;)

Forøvrig ; ledig C-klasse fra OSL-LIS-NAT 18/1 , men viser kun 3 ledige
MEN de som har retur 31/1-2/2 :
ikke ledig C på retur fra NAT ( ledig fra Recife 3/2 til LIS i C ) også ledig Y fra NAT til Recife samme dag... :) Fra LIS til OSL må du via LHR pga sen landing fra Recife.

De som skal returnere senere 14-16/2 :
Ledig C på NAT-LIS-OSL :)

Håper det var til hjelp :)

Ref : ANA

Det er ikke langt fram i tid....... ;)

Forøvrig ; ledig C-klasse fra OSL-LIS-NAT 18/1 , men viser kun 3 ledige
MEN de som har retur 31/1-2/2 :
ikke ledig C på retur fra NAT ( ledig fra Recife 3/2 til LIS i C ) også ledig Y fra NAT til Recife samme dag... :) Fra LIS til OSL må du via LHR pga sen landing fra Recife.

De som skal returnere senere 14-16/2 :
Ledig C på NAT-LIS-OSL :)

Håper det var til hjelp :)

Ref : ANA

Hehe alt er relativt;)
Takk for hjelp! Hadde ikke mulighet til å sjekke C på 14/15/16/17/19 januar utreise?:)

Fikk beskjed i går om å ringe tilbake i dag for å bekrefte og fikk en kar på tråden. Etter å ha hentet opp bestillingen fikk jeg beskjed om at alle flightene var ugyldige: "We are US Airways, we don't sell flights for Lufthansa or Swiss". Prøvde å forklare at de var booket med Dividend miles, at det bare var Star alliance flighter, at kolleagen i går sa det så greit ut osv. Når han tilslutt nesten skrek "We are US Airways..." sa jeg kjapt takk for meg. Ringte opp igjen etter en halvtime, fikk en annen dame på tråden og oppgav samme booking ref og fikk umiddelbart beskjeden "all flights are OK". Ikke like effektiv og hyggelig som hun i går, men hun gjorde det hun skulle og fikk også avgiftene riktig med en gang (76 pund høres i hvert fall ut som ikke inkluderer noe fuel surcharge.)

Jeg fikk Amadeus-koden uoppfordret, men det er en annen ref enn US-refen (og SK-refen). Bare å ringe dem og be om å få Amadeus-refen (og evt. andre refs)

Her må det ha blitt en misforståelse mellom Helga og meg. Jeg spurte om "Amadeus booking reference" og da reagerte hun som om jeg hadde spurt om telefonnummeret til hennes 15 år gamle datter. "Are you a travel agent sir?"...nei, "only travel agents needs that code, there is no reason why you need that...osv".

Hva nøyaktig burde jeg kalt det for å få noe annet enn US booking koden? Prøvde også å spørre "do you have any other booking reference" men fikk nei. Har fått seter på rad 1 begge veier, men kunne gjerne tenkt meg et vindussete hvis det er ledig.

Neste gang jeg eventuelt skal ringe de kommer jeg til å bruke skjult ID og vente til jeg når min venn fra i går. 99 % sikker på at hun satt i bakgrunnen når jeg ble skjelt ut av min nye uvenn i samtale nr. 1.

Last edited:

Her må det ha blitt en misforståelse mellom Helga og meg. Jeg spurte om "Amadeus booking reference" og da reagerte hun som om jeg hadde spurt om telefonnummeret til hennes 15 år gamle datter. "Are you a travel agent sir?"...nei, "only travel agents needs that code, there is no reason why you need that...osv".

Evt. spør om Lufthansa booking ref. hvis du trenger den. For mitt vedkommende greide de ikke å fikse seter så jeg trengte den for å få reservert sete på LH og SA.

Status
Not open for further replies.
Back