100% bonus ved kjøp av Dividend miles (del 1)

Status
Not open for further replies.
Re: 100% bonus ved kjøp av Dividend miles

Jeg vet, men madammen er ikke like forståelsesfull for "fantasifulle" routinger..... men jeg vurderer allerede å kjøpe 100K miles til, slik at jeg har stående for en "guttetur" :-)

Valgte LX, da de etter sigende skal ha en bedre F enn LH

Men kan noen fortelle meg hvilke seter på 340-300 til LX som er best når vi reiser 2 sammen?

Dere har vel ikke så mye å velge mellom da det bare er to to-setere i F, med mindre dere skal reise "solo", da. Jeg har valgt rad en på dagflyging, rad to på nattflyging.

Har kommet meg til Shanghai nå, etter å ha reist TOS-OSL-FRA-ICN på fredag. Det var fantastisk å reise i F mellom ICN og PVG der jeg og min far var de eneste passasjerene. Var jo nesten som å ha privatfly.

Men, det jeg egentlig skulle spørre om; er det virkelig riktig at facebook er sperret i Kina? Kommer ikke inn der.. Mod. note: dette er flyttet til: http://forum.scanair.no/showthread.php?t=73639

Og til A380, kan ikke si at vi så noen som ikke passet inn i FCT i FRA på fredag :) Vi dro derfra ca kl 18.

Last edited by a moderator:

Steike meg! Dette her har gått meg hus forbi, både tråden og tilbudet som nå virker bortimot fast. Har nå meldt meg inn i Dividend miles og prøvde å gjøre kjøp av miles 50 000, men ser ut som jeg som alle andre må vente i 10 dager eller hva det var for noe før man kunne kjøpe. Virker som litt mer arbeid enn å bare kjøpe seg en tur inne på sas.no, men det får no bare være.

Litt OT kanskje, men kan noen forklare meg de ymse klassene? Altså C f.eks er business om jeg forstår det rett og F er first. Men hva W og Y og alle de andre er skjønner jeg ikke. (er så ikke i bransjen som det er mulig)
Annet spm er hvor lenge er det mulig å ha stop over? La oss no si at jeg ordner meg
BGO-FRA-NRT-PEK-FRA-BGO. Kan jeg da f.eks bli 5 netter i tokyo og 5 netter i Beijing?

Beklager alle spm, men er litt nysgjerrig.
Meget takknemmelig for svar :)

Last edited:

Steike meg! Dette her har gått meg hus forbi, både tråden og tilbudet som nå virker bortimot fast. Har nå meldt meg inn i Dividend miles og prøvde å gjøre kjøp av miles 50 000, men ser ut som jeg som alle andre må vente i 10 dager eller hva det var for noe før man kunne kjøpe. Virker som litt mer arbeid enn å bare kjøpe seg en tur inne på sas.no, men det får no bare være.

Du må nok vente i 10 dager som alle andre ja, i tillegg bør du melde deg inn i ANA's fordelsprogram for å dra nytte av søkemotoren deres i søken etter award-seter ( du finner oppskrift tidligere i tråden )

Litt OT kanskje, men kan noen forklare meg de ymse klassene? Altså C f.eks er business om jeg forstår det rett og F er first. Men hva W og Y og alle de andre er skjønner jeg ikke. (er så ikke i bransjen som det er mulig)

Som nevnt i tråden er det KUN F-seter det er lønnsomt å lete etter ( første klasse )Tradisjonelt er F=første C=business Y=økonomi , men vær ops på at på award seter er O=første og I=business

Annet spm er hvor lenge er det mulig å ha stop over? La oss no si at jeg ordner meg
BGO-FRA-NRT-PEK-FRA-BGO. Kan jeg da f.eks bli 5 netter i tokyo og 5 netter i Beijing?
US tillater kun en stop-over på award-tickets
Beklager alle spm, men er litt nysgjerrig.

Meget takknemmelig for svar :)

Ellers kan det lønne seg å studere tråden på FlyerTalk :
http://www.flyertalk.com/forum/us-a...-us-airways-miles-faq-help-thread-merged.html

Ja, USAir tillater en stop-over på award-tickets, så du får til det du vil her.

Reglene for stop-over er ikke helt enkle. Stop-over tillates kun der du flyr inbound til en hub (så skal du ha stop i PEK må du fly CA inn til PEK - jeg tror det regnes som hub). FRA-NRT kan du benytte hvem som helst da det ikke er stop-over men destinasjon for utreisen.

Du kommer også til å slite med å finne FRA-NRT i F-klasse da LH bruker A380 der - det er lite tilgjengelig på ANA på FRA-NRT også. Se etter ZRH-NRT, MUC-NRT el.l., og husk at intra-EU-flighter er "inkludert" så BGO-FRA-ZRH e.l. går greit. Det er også en del LH-flighter inn til OSA, LH via HKG, Asiana via ICN osv. osv.

Her er det å sette fantasien i gang angående routing med andre ord. ANA har jeg meldt meg inn i samtidig som dividend. Glemte at det nevnes før i tråden at det er vanskelig/umulig og få tur til NRT siden a380 til lufthana er i gang.

Er det noen grenser for hvor langt fram i tid man kan booke? Tenkte da å kanskje fikse noe til sommeren

Er det noen grenser for hvor langt fram i tid man kan booke? Tenkte da å kanskje fikse noe til sommeren

Er, som ellers, mulig å booket et år frem i tid, men det er ikke alle selskaper som slipper løs bonusseter 360 dager på forhånd. Du ser det når du får lekt deg med ANA-tool.

Reglene for stop-over er ikke helt enkle. Stop-over tillates kun der du flyr inbound til en hub (så skal du ha stop i PEK må du fly CA inn til PEK - jeg tror det regnes som hub). FRA-NRT kan du benytte hvem som helst da det ikke er stop-over men destinasjon for utreisen.

Hadde stop-over i Seoul med Lufthansa inn og ANA videre. Så det er vel ikke et krav til at du flyr til en hub. Eller var det bare vi som lurte oss unna regelen?

Hadde stop-over i Seoul med Lufthansa inn og ANA videre. Så det er vel ikke et krav til at du flyr til en hub. Eller var det bare vi som lurte oss unna regelen?

Det er ikke bestandig de som booker greier å holde styr på reglene, og reglene har også blitt endret litt frem og tilbake (Stop-over = mer en 24 timer stopp).

EDIT: Sjekket nå, og nå var det ikke krav om inbound med samme partner:

For travel outside the continental U.S., Canada and Alaska, you’re allowed one stopover per US Airways itinerary at a US Airways gateway or international destination (or in a partner hub city if you’re traveling on an award partner). US Airways hub/international gateway cities include Charlotte, Philadelphia and Phoenix.

Tidligere:
Stopovers must be at the inbound carrier's hub airport.

Last edited:

Vi hadde vertfall 5 dager i Seoul, så da var det en stop -over med god margin

Prøvde meg med følgende routing i mars, men da fikk jeg opp at det ble 140 000 poeng. Er poengsummen som kommer opp på ANA siden det samme antall Dividend Miles jeg trenger?
3. FRA-ICN
8. ICN-NRT
13.NRT-HKG
15.HKG-FRA

Required mileage 140,000 Miles

Vet ikke hvor aktuelt det er for folk bosatt i Norge, men i helgen hadde damen og jeg som prosjekt å få 36 hits i kampanjen US Airways nå har for minst mulig spenn. 728 dollar kom det på totalt for 100K miles, men man må ha status og sikkert billingadresse her i USA for å delta på mye av hitsene.

Mer her: http://shopping.usairways.com/en-US/dividendmiles/grandslamrules.html?c=lp_us_00990

og følg diskusjonen her: http://www.flyertalk.com/forum/us-airways-dividend-miles/1118995-grand-slam-2010-a.html

Prøvde meg med følgende routing i mars, men da fikk jeg opp at det ble 140 000 poeng. Er poengsummen som kommer opp på ANA siden det samme antall Dividend Miles jeg trenger?
3. FRA-ICN
8. ICN-NRT
13.NRT-HKG
15.HKG-FRA

Required mileage 140,000 Miles

Dette er vel N-Asia-routing , og da kommer denne under fanen "Europe - N.Asia" dvs, 100K miles

Driver og skummer gjennom tråden på Flyertalk, men hvis jeg tolker det som er skrevet over her så er det ikke krav til hvem jeg kan fly med inn stop-over destinasjonen? Det står dog at "stopovers must be at the inbound carrier's hub airport" på første siden på Flyertalk, men vet ikke da om den er oppdatert i det siste.

En nødløsning er eventuelt å fly Asiana FRA-ICN, men har lest litt negativt om F på deres 747 maskiner, så skulle eventuelt gjerne unngått det.

I følge ANA sitt verktøy finner jeg da følgende routing med ledige plasser:
OSL-FRA-ICN stop ICN-NRT stop NRT-ZRH-OSL. Long-haul er da med LH og LX.

Det jeg også stusser litt over er at det står "Time to book the ticket(s) (up to 1-2 hours) ". Hvorfor skal det ta så lang tid, er det telefonkø eller er det mye diskusjoner frem og tilbake?

Driver og skummer gjennom tråden på Flyertalk, men hvis jeg tolker det som er skrevet over her så er det ikke krav til hvem jeg kan fly med inn stop-over destinasjonen? Det står dog at "stopovers must be at the inbound carrier's hub airport" på første siden på Flyertalk, men vet ikke da om den er oppdatert i det siste.

En nødløsning er eventuelt å fly Asiana FRA-ICN, men har lest litt negativt om F på deres 747 maskiner, så skulle eventuelt gjerne unngått det.
Du får sikte etter en 777-200 - den får hvertfall god karakter fra en som reiser 300.000 mil i året:
http://boardingarea.com/blogs/onemi...-lounge-icn-icn-fra-on-asiana-in-first-class/

Scorer også bra på mat: http://travelsort.com/blog/the-airlines-with-the-best-international-first-class-products

I følge ANA sitt verktøy finner jeg da følgende routing med ledige plasser:
OSL-FRA-ICN stop ICN-NRT stop NRT-ZRH-OSL. Long-haul er da med LH og LX.
LX må være topp - har selv booket den NRT-ZRH i påsken.

Har du sjekket FRA-OSA, FRA-NGO, MUC-NRT også?

Det jeg også stusser litt over er at det står "Time to book the ticket(s) (up to 1-2 hours) ". Hvorfor skal det ta så lang tid, er det telefonkø eller er det mye diskusjoner frem og tilbake?

Min erfaring er 20-60 minutter - litt avhengig av hvor komplisert routing det er. Det tar tid å knaste inn alle flightene, og plutselig er det et eller annet "computer problem". Og når alt er ferdig kan det ta så mye som 10-15 minutter for billettavdelingen å regnet ut pris og utstede billettene.

Europa-kontoret (norsk nummer) er åpent til kl. 20 hverdager, kl. 18 lørdag/søndag (eller noe sånn), så ikke ring rett før stengetid - da er ikke servicen på topp. Sjelden kø på telefonen hvis du ringer utenfor rushtid.

(Husk at du ringer gratis til 800-nummer i UK og US med Skype)

Du får sikte etter en 777-200 - den får hvertfall god karakter fra en som reiser 300.000 mil i året:

Godt forslag, ser ut til at alle flygninger fra CHG og LHR er med 777 og leste mye bra om den i går. Ser uheldigvis ikke ut til at det er noe ledig i perioden jeg tenker å reise, så får ha den i bakhodet forløpig.

Har du sjekket FRA-OSA, FRA-NGO, MUC-NRT også?

Har vært i Japan før og vil gjerne starte i Korea som jeg ikke har vært i. Vil det være mulig å fly f.eks MUC-NRT-ICH for så å ha en stop-over i Seoul før jeg drar tilbake til Tokyo for noen dager der?

Ellers takk for all info.

Har vært i Japan før og vil gjerne starte i Korea som jeg ikke har vært i. Vil det være mulig å fly f.eks MUC-NRT-ICH for så å ha en stop-over i Seoul før jeg drar tilbake til Tokyo for noen dager der?

Nei, iflg. regelene tror jeg ikke du kan backtracke. Stop-over skal være "på track" til destinasjonen. (Men folk har fått til mye rart). Du kan jo evt. route via BKG-ICN-NRT med stopp i ICN på utreise.

Godtar de LH mellom FRA-ICH så er jeg fornøyd, så får teste det først.

Mye rare historier på Flyertalk om kundebehandlerne til US Airways, bl.a. er det flere av de som har nektet for at "utenforstående" kan ha hatt mulighet til å sjekke ledige flighter og har motsagt de som har prøvd å bestille. Et normalt menneske bør jo være fornøyd hvis de får en på tråden som har hele routingen klar, så får håpe jeg treffer en nogenlunde oppegående sjel...

Status
Not open for further replies.
Back