100% bonus ved kjøp av Dividend miles (del 1)

Status
Not open for further replies.
Re: 100% bonus ved kjøp av Dividend miles

Noen som vet når bonuspoengene blir trukket fra konto? Har bestilt tur, men poengene står på kontoen fortsatt, og ingen reise er registrert...

Trekkes med en gang billett utstedes, du kan sjekke bookingen på websidene med ref-nummer og avreisedato. Er jo bare å ta en tlf. å spørre

Og da har jeg også bestillt tur, til meg og min far:

TOS-SK-OSL-LH-FRA-LH-ICN i M, C og F og 738, 735 og 346
ICN-OZ-PVG i F og 74E
PVG-LH-FRA-LH-OSL-SK-TOS i F, C og M og 744, 319 og 738.

Da begynner min tur å nærme seg - reiser på fredag!

Har 6 timer i FRA på utreisa (det var enten 6 eller 2, og 2 syns jeg ble litt for lite); er det noen som har noen tips til noe man ikke bør gå glipp i forhold til loungene der nede? Har hørt om massasje og slikt, stemmer det?^_^

Last edited:

Har 6 timer i FRA på utreisa (det var enten 6 eller 2, og 2 syns jeg ble litt for lite); er det noen som har noen tips til noen man ikke bør gå glipp i forhold til loungene der nede? Har hørt om massasje og slikt, stemmer det?^_^

Jeg besøkte loungen i terminal B og FCT, og begge var verdt et besøk,spesielt FCT..... :up: Ha kamera klart, dere blir nok hentet på fjernparkering..... :)

Ha en fantastisk tur !!!!

Har 6 timer i FRA på utreisa (det var enten 6 eller 2, og 2 syns jeg ble litt for lite); er det noen som har noen tips til noe man ikke bør gå glipp i forhold til loungene der nede? Har hørt om massasje og slikt, stemmer det?^_^

Da møtes vi kanskje i FCT, kommer fra Tokyo, og har lagt inn et lite vorspiel før Stavangerflyet på kvelden. Se etter 2 stk som ikke passer inn.

Da møtes vi kanskje i FCT, kommer fra Tokyo, og har lagt inn et lite vorspiel før Stavangerflyet på kvelden. Se etter 2 stk som ikke passer inn.

Har du tilgang til FCT ved ankomst da...? Det er jeg jammen ikke sikker på nei.....

Men uansett....det forventes TR og maaaase bilder - fra begge to !!!!:D

Har du tilgang til FCT ved ankomst da...? Det er jeg jammen ikke sikker på nei.....

Hmm, kanskje ikke. Men B loungen er sikkert ganske ok den og.

First Class Terminal
Entry to the First Class Terminal at Frankfurt is reserved for Lufthansa First Class passengers and HON Circle Members, departing from Frankfurt that day on a flight operated by Air Dolomiti, Austrian Airlines Group, Lufthansa, Lufthansa Regional or SWISS.

Fra Lufthansa.com

Bare sånn til opplysning.....;

idag kan du kjøpe f.eks. TRD-OSL-FRA-ICN-NRT-MUC-OSL-TRD med bl.a. LH og OZ i første klasse og business for 8668,17 NOK ( basert på dagens valutakurs )..... :colgate:

NB: bare et eksempel på en rute ( avgifter+++ kommer i tillegg )

I so wish.........

Det ble følgende rute på meg:

29. okt:
OSL-FRA LH C
FRA-PVG LH F
PVG-NRT NH C

NRT-ICN OZ C
ICN-FRA OZ F
FRA-OSL SK C

Tror dette blir en meget bra rute, og det er ikke lenge til avgang. Skattene kom på behagelige 780 kroner :)

29. okt:
OSL-FRA LH C
FRA-PVG LH F
PVG-NRT NH C

NRT-ICN OZ C
ICN-FRA OZ F
FRA-OSL SK C

Tror dette blir en meget bra rute, og det er ikke lenge til avgang. Skattene kom på behagelige 780 kroner :)

Ser topp ut, gleder meg til å lese TR og se bilder.... :D :D

Goooo tur :cool: :drink

Bare sånn til opplysning.....;

idag kan du kjøpe f.eks. TRD-OSL-FRA-ICN-NRT-MUC-OSL-TRD med bl.a. LH og OZ i første klasse og business for 8668,17 NOK ( basert på dagens valutakurs )..... :colgate:

NB: bare et eksempel på en rute ( avgifter+++ kommer i tillegg )

I so wish.........

Er ny her, så jeg er litt treg. Kan du forklare hvordan du finner slike billetter?

Er ny her, så jeg er litt treg. Kan du forklare hvordan du finner slike billetter?

Kort fortalt - kjøpe miles hos USAir og bruke dem på bonusbiletter med start i Europa, primært billetter som ikke er innom Nord-Amerika da det ikke er gunstig.

Hovedtrekkene står forklart på første side i denne tråden.

Er det bortfall av fueltillegg kun på LH, eller gjelder dette om man bestiller en ren LX-tur også?

29. okt:
OSL-FRA LH C
FRA-PVG LH F
PVG-NRT NH C

NRT-ICN OZ C
ICN-FRA OZ F
FRA-OSL SK C

Grattis flixie! Ser ut som en kanontur!

Er det bortfall av fueltillegg kun på LH, eller gjelder dette om man bestiller en ren LX-tur også?

USAir belaster ikke fueltillegg på award-flights (hverken med SK, LH, LX, SA...og sikekrt resten også)

Som nevnt tidligere i tråden: Det hender det kommer på når de billetterer, men da må man bare be dem ta en manuell opprydding.

Gikk greit :-) Bestilte LX F t/r TYO. NOK594 :-)

Lite fantasifull routing da :) Kunne tatt LH fra FRA-ICN/PVG-NRT. Fått med deg FCT i FRA. Så kunne du tatt LX på veien hjem. Jeg holdt på å gjøre det slik, men fant ut at 1 stk layover i Seoul + OZ F til FRA fristet mer enn LX direkte til ZRH :) Gleder meg til din TR fra LX :)

Thomas

Ser fram til alle TR'ene som vil dukke opp her etterhvert!

Har selv en OSL-FRA-ICN//ICN-NRT//NRT-HKG-FRA-OSL å glede meg til ;)

Da kan jeg bekrefte at FCT kan brukes på hjemturen også, så lenge en kommer inn med LH first. Sitter her nå å venter på Stavangerflyet. Skal alltids klare ventetiden med litt god drikke.

Lite fantasifull routing da :) Kunne tatt LH fra FRA-ICN/PVG-NRT. Fått med deg FCT i FRA. Så kunne du tatt LX på veien hjem. Jeg holdt på å gjøre det slik, men fant ut at 1 stk layover i Seoul + OZ F til FRA fristet mer enn LX direkte til ZRH :) Gleder meg til din TR fra LX :)

Thomas

Jeg vet, men madammen er ikke like forståelsesfull for "fantasifulle" routinger..... men jeg vurderer allerede å kjøpe 100K miles til, slik at jeg har stående for en "guttetur" :-)

Valgte LX, da de etter sigende skal ha en bedre F enn LH

Men kan noen fortelle meg hvilke seter på 340-300 til LX som er best når vi reiser 2 sammen?

Status
Not open for further replies.
Back