100% bonus ved kjøp av Dividend miles (del 1)

Status
Not open for further replies.
Re: 100% bonus ved kjøp av Dividend miles

Dirketeruta til OSL har jeg sett det er ganske lite tilgjengelig på. Trikset er nok å satse på et flybytte - sjekk separate legs. Noen sentrale huber å sjekke er IST/ZRH/LHR/FRA/MUC/VIE.

..og for 100.000 Miles, kan man. f.eks. fly i F til enkelte destinasjoner i Asia, eller i C til USA - alt for rett under 10.000 norske kroner ;)

Dette var jo supert! Synd at jeg ikke hadde sett dette tidligere...

Tenkte meg til Bangkok neste år, og en business-billett til 1500 USD er det ikke noe å si på. Registrerte meg på ANA's sider og fikk tilgang til å sjekke bonussetene. Var imidlertid vanskelig å oppdrive businessbilletter på returen: BKK-OSL.

Ved å ringe US Airways, - finner de flere muligheter enn ANAs webside viser til OSL? Ser at det er ledig business via BKK-FRA... og FRA-OSL er ikke noe problem med SAS.

Takker for eventuell bistand på forhånd!

w

Det er ikke en god deal aa ta ut businessbilletter. For all del, ikke ha det som maal. Det er kun Firstbilletter og kun til Nord Asia og Afrika som er god deal.

For 14-17K kan du kjoepe businessbilletter til baade asia og USA mesteparten av aaret og med det opptjene en haug poeng (dvs 20K+ tur retur) og i tillegg status

Last edited:

Det er ikke en god deal aa ta ut businessbilletter. For all del, ikke ha det som maal. Det er kun Firstbilletter og kun til Nord Asia og Afrika som er god deal.

For 14-17K kan du kjoepe businessbilletter til baade asia og USA mesteparten av aaret og med det opptjene en haug poeng (dvs 20K+ tur retur) og i tillegg status

Jeg vil jo si at om du kjøper 50K miles + 50 K bonus for NOK10K - så er prisen for 10K ekstra miles for å fly F til SE-Asia ikke det som velter reisebudsjettet selv om de er kjøpt til "vanlig" pris :)

Det er fortsatt et hull i systemet til ANA som gjør at det er mulig å søke "Partner Awards" ;)
Etter å ha logget deg inn på ANA, så velg "Award Reservation".
1. Klikk på "ANA International Flight Awards" (de andre valgene er i grått og ikke mulig å velge).
2. Så legger man inn en gyldig rute (f.eks. NRT-HKG) og trykker "Next".
3. Bla deg ned på resultatsiden og der finner du knappen "Use Star Alliance Member Airlines" :p
4. Og vips så er du "back in business" (evnt First) :lol:

Har de tettet dette hullet nå ?
Hvis noen finner ut av det eller har tilgang : Er på utkikk etter sete fra Oslo/ Europa til Beijing nå den 9. - retur 14. eller 15. F- eller C-klasse.

Har de tettet dette hullet nå ?
Hvis noen finner ut av det eller har tilgang : Er på utkikk etter sete fra Oslo/ Europa til Beijing nå den 9. - retur 14. eller 15. F- eller C-klasse.

Ser ut som LH720 har ledige seter i alle klasser 9/9 på B744, hjem igjen ser det dårlig ud

Takk, fant ut av det.
Ja, ser dårlig ut med returen :)

Takk, fant ut av det.
Ja, ser dårlig ut med returen :)

Kjør manuelle routinger, husk at du kan route via mange rare steder.

14/9 PEK-HKG-FRA: CA101 - LH739 ser ut til å gå i C + F (husk - i Ludo og bonusbilletter er det mange triks). DU må bare kalle PEK for en stop-over og booke en t/r HKG ;)

EDIT: Ledig hjem via PVG både 14.og 15. også (PEK-PVG-FRA CA+LH)

Last edited:

Joda,
reservert vindussete på rad 83 på LH´s jumbo til PEK, nå gjenstår det bare å se om jeg får visa til Nord-Korea på særdeles kort varsel.. :)
Retur med Air China´s 777 til ARN, også i First, noen som har tatt den turen på rad 1 eller 2 ? Bør jeg ev. bestreve meg for å finne retur med annet selskap ? Ser at det bla. er ledig hos Turkish i F, nattflyvning.
Den usedvanlig forfriskende og oppegående damen på US´s norske 800-nummer vil ha over 2.000,- i skatter og avgifter av meg, kan dette stemme, eller skal en fremdeles slippe unna utlegg på bonusturer med LH ?
Da vil det neste døgnet vise om det blir tur eller ikke :)

Last edited:

Retur med Air China´s 777 til ARN, også i First, noen som har tatt den turen på rad 1 eller 2 ? Bør jeg ev. bestreve meg for å finne retur med annet selskap ? Ser at det bla. er ledig hos Turkish i F, nattflyvning.
Den usedvanlig forfriskende og oppegående damen på US´s norske 800-nummer vil ha over 2.000,- i skatter og avgifter av meg, kan dette stemme, eller skal en fremdeles slippe unna utlegg på bonusturer med LH ?

Har lest lit om TK - de skal være bra i F på 777ene sine, de.

Be dem regne om billetten før den utstedes, høres ut som de har tatt med fueltillegget.

Joda,
reservert vindussete på rad 83 på LH´s jumbo til PEK, nå gjenstår det bare å se om jeg får visa til Nord-Korea på særdeles kort varsel.. :)

Ikke kast bort en slik tur med air china! Turkish er mye bedre enn ca tipper jeg. Du skal egentling ikke betale det fuel surcharge de har tatt.

Ikke kast bort en slik tur med air china! Turkish er mye bedre enn ca tipper jeg.

Joda, men må gjøre denne turen så kompakt som mulig, og har lyst til å fly hjem og over russiske stepper i dagslys, er særdeles glad i dagflighter hjem fra Asia.
Stor tro på Turkish, men det vil bli mest soving siden det er nattflyvning, og jeg vil også komme hjem en liten dag senere.
Og noen må jo ta ansvar og fly CA i F og :)

Last edited:

Be dem regne om billetten før den utstedes, høres ut som de har tatt med fueltillegget.
Takk for tips, hadde ikke lest alle postene her godt nok.
På ´oppfordring´ ble avgiftene nå satt ned fra 2.400,- til 400,- :)
(men fikk ekstraavgift på 75 dollar pga. mindre enn 2 uker til avreise)

Last edited:

Hei!

Prøver å kjøpe poeng hos US nå, men får feilmeldingen: Invalid phone number. Be sure to enter the correct telephone number.

Billing Phone: (with area code)
Har lagt inn mitt mobilnr på forskjellige vis uten at den takler det. eks:
12345678
+47 12345678
00 47 12345678

Noen som vet hvordan dette skal gjøres?

w

Prøver å kjøpe poeng hos US nå, men får feilmeldingen: Invalid phone number. Be sure to enter the correct telephone number.

Husk at du må velge "Internasjonalt nummer" og så husker jeg ikke hva det er, men lurer på om det var 47xxxxxxxx som måtte inn der. (Uten pluss og 00).

Og da har jeg funnet ut at det går fint å ringe å gjøre en reservasjon som settes på hold, så man kan kjøpe mil i etterkant og bekrefte innen tre døgn. ;) NB - 15/9 er siste dag i denne omgang.

15/9 er siste dag i denne omgang.

The never ending story - i dag startet en ny runde frem til 15/11. De tar to mnd. i slengen nå så slipper de å lage nye sider hver måned :D
Simply buy or gift miles between September 16 and November 15, 2010, and you’ll automatically get or give twice the miles for free.
Denne gangen er det 100% uansett antall mil opp til 50.000 + 50.000.

Husk at du må velge "Internasjonalt nummer" og så husker jeg ikke hva det er, men lurer på om det var 47xxxxxxxx som måtte inn der. (Uten pluss og 00).

I USA bruker de vel uansett 011, og ikke 00! Men generelt er de vel glade om det blir 10 sifre, siden det er det man er vant til. (Og ellers husker jeg vår fasttelefon i US hadde et fancy oppslagsverk, som kunne konstatere at norske mobilnummere, som ble til 479-xxx-xxxx ringte fra Fayettville, Arkansas - om jeg husker rett. Oslo-nummere (som ble area code 472) var "invalid area code"...

Når setter US ned prisen på fast basis? Det må jo være grei business for dem med tanke på at de kjører tilbudet gang på gang! Eller er det alliansepartnere som ikke er like fan av billigere kjøpepoeng, muligvis?

Last edited:

Noen som vet når bonuspoengene blir trukket fra konto? Har bestilt tur, men poengene står på kontoen fortsatt, og ingen reise er registrert...

Herlig at dette programmet ble forlenget til november. Da får jeg trolig avklart om det blir en tur til Buenos Aires i 2011! Hyggelig å reise komfortabelt for en billig penge!

w

Status
Not open for further replies.
Back