100% bonus ved kjøp av Dividend miles (del 1)

Status
Not open for further replies.
Re: 100% bonus ved kjøp av Dividend miles

Etter den siste TR til LN-FHU har jeg forbannet meg over at jeg ikke klinte til sist gang, men denne gangen må jeg bare kjøre på! :)

(Så da er det ikke umulig at det kommer noen spørsmålstillinger etterhvert her hvordan få mest mulig for poengene, med flere selskaper osv).

Er det noen utløpstid på milesene om man kjøper de?

Kan være greit å lese "Terms & Conditions" for programmet ;) Milene går ut dersom du ikke har bevegelse på kontoen ila. de siste xx mnd (der xx er et tosifret tall jeg ikke husker). Husk også på at uttaksregler kan endres, selskapet kan gå konkurs osv. osv.

Mye snakk om sammenslåing med annet selskap også........kjøp og bestill sier jeg. A380 i F tror jeg blir neste runde....... Må bare få med samboern først...:p

Hvis noen føler for å sponse meg med miles, så skal man nok klare å skrive en liten TR :p

A380 i F tror jeg blir neste runde....... Må bare få med samboern først...:p

Et NB både når det gjelder A380 og to F-billetter sammen - mange selskaper har kun 8 F-seter, og dermed liten tilgjengelighet. Enda mer håpløst for to. Slet med å finne to award F-seter hos LH, virker som det stort sett var på 747en (med 16 F-seter). 346en til CPT fant jeg null og niks på. LX kom opp med tilgjengelige seter for to, men når jeg ringte US fikk jeg beskjed om at det kun var et ledig.

Vedr. A380 så ryktes det at det er lite/ingen award-tilgjengelighet på hvis man følger Flyertalk (ref. tidligere post) Men C-seter burde det vel være enklere å finne to av, og man overlever jo det også.

Et NB både når det gjelder A380 og to F-billetter sammen - mange selskaper har kun 8 F-seter, og dermed liten tilgjengelighet. Enda mer håpløst for to. Slet med å finne to award F-seter hos LH, virker som det stort sett var på 747en (med 16 F-seter). 346en til CPT fant jeg null og niks på. LX kom opp med tilgjengelige seter for to, men når jeg ringte US fikk jeg beskjed om at det kun var et ledig.

Vedr. A380 så ryktes det at det er lite/ingen award-tilgjengelighet på hvis man følger Flyertalk (ref. tidligere post) Men C-seter burde det vel være enklere å finne to av, og man overlever jo det også.

I know......men overlever C også, men om samboern ikke blir med.....så drar jeg alene :D :D :D

Er nok fler her som skal få knekt unna noen kroner på miles denne gangen ja :)

Vurderer SIN. C og F med SQ 380/77W er blokkert, men er f.eks SQ fra CPH mulig å booke? Forslag til andre selskaper og routinger til SIN?

Vurderer SIN. C og F med SQ 380/77W er blokkert, men er f.eks SQ fra CPH mulig å booke? Forslag til andre selskaper og routinger til SIN?

Mulig å booke mange routinger med mange *A-selskap, men som nevnt tidligere i posten......bli medlem i ANA's fordelsprogram gratis ( Mileage Club)....eller evt expertflyer(betaling).....På ANA får du tilgang til de fleste *A-selskaper.....

Da var man registrert, så får man se om man kjøper noen miles for feriepengene.. Business til Junaiten på bursdan frister..

Da var man registrert, så får man se om man kjøper noen miles for feriepengene.. Business til Junaiten på bursdan frister..

Smell heller te med 1st Martin......;) Og hvorfor iallverden denne fascinasjonen for USA....?? Har ikke du vært der før....Hva med Asia,Afrika.....Sør-Amerika ????

Hvor mye koster en reise i Business eller First i kjøpte poeng? Altså hvor mange poeng må man kjøpe og hvor mye koster det.

Last edited:

Men da lurer jeg på:

1375 USD = 8922 NOK. For dette får man altså 50.000 miles, pluss 50.000 miles i bonus.

Hvis 2,75 cent er standarprisen, betyr det at man vanligvis kan kjøpe 100.000 miles 17.844 kroner?

At man altså utenom dette salget kan kjøpe seg f.eks. en tur i F til Asia for under 20.000 kroner? Bare det er jo billig i utgangspunktet.

Så kommer skatter +avgifter på flyturen i tillegg - US tar (enn så lenge) ikke fueltillegg med LH, men det skjer ikke automatisk. Pristillegget på OSL-CPT gikk ned fra 3000 til 800 kroner etter at de manuelt regnet om billetten, så man må passe på litt.

Dette blir mye spørsmål, så bær over med meg!

Ved routingen OSL-SIN-NRT-OSL blir man belastet for Southeast Asia eller North Asia? Vil vel tro Southeast ettersom det er dyrest, men greit å sjekke med ekspertene her inne.

Tillatelse til en slik tur avhenger av at også min samboer er med. Dette medfører at vi må opprette to separate konti hos US med to kjøp av poeng, men vil man kunne bestille disse to billettene samtididg hos US kundeservice? Noen erfaringer med dette?

Ved routingen OSL-SIN-NRT-OSL blir man belastet for Southeast Asia eller North Asia? Vil vel tro Southeast ettersom det er dyrest, men greit å sjekke med ekspertene her inne.

Tillatelse til en slik tur avhenger av at også min samboer er med. Dette medfører at vi må opprette to separate konti hos US med to kjøp av poeng, men vil man kunne bestille disse to billettene samtididg hos US kundeservice? Noen erfaringer med dette?

Europa-SIN-NRT er neppe en gyldig route til Japan iom. at det er nesten dobbelt så langt som Europa-NRT direkte.

Europa-SIN-NRT er neppe en gyldig route til Japan iom. at det er nesten dobbelt så langt som Europa-NRT direkte.
Ok - mulig den er litt optimistisk ja...

Og 2 kontoer er nok et must - opprettet her også.....

Ga beskjed når jeg ringte om at jeg skulle booke to billetter på forskjellige konti. Null problem både det, og å diktere hvilke datoer/flighter man hadde funnet.

Status
Not open for further replies.
Back