100% bonus ved kjøp av Dividend miles (del 1)

Status
Not open for further replies.
Re: 100% bonus ved kjøp av Dividend miles

Meget imponert over servicen på bookingkontoret til USAirways (via norsk 800-nummer) - fulle av pågangsmot og innsatsvilje, smil og hyggelige kommentarer :up:

EDIT: Dette stuntet ble i underkant av 1000 kr dyrere enn en vanlig billett med LH booket i W-klasse.

Samma var jeg da jeg ringte og bestillt -eneste var at jeg var litt uheldig med valg av telefon....;)
Hun jeg snakka med var også meget hyggelig og lett å prate med.... Ser på tråder på FT at det er svært langt mellom hyggelige folk når folk ringer for å bestille der(eller de er iallefall ikke på langt nær så kunnskapsrike som min agent var iallefall-det ser også ut til å være et tema på FT...geografi :) )

Ser på tråder på FT at det er svært langt mellom hyggelige folk når folk ringer for å bestille der(eller de er iallefall ikke på langt nær så kunnskapsrike som min agent var iallefall-det ser også ut til å være et tema på FT...geografi :) )

Kan det være fordi man havner på forskjellige kundesentre og språk avhengig av hvor man ringer fra. Havnet i UK via det norske 800-nummeret, men begge de jeg snakket med var tyskere. Mulig jeg bare var heldig...

Ser ut som dobbelt jackpot med LH (hvis det ikke blir endringer) - A380 rad 1 t/r JNB :YES:musikk:drink

Ser ut som dobbelt jackpot med LH (hvis det ikke blir endringer) - A380 rad 1 t/r JNB :YES:musikk:drink

Og jeg har allerede innsett at jeg reiser en mnd for tidlig.....damn it :headbang :headbang :headbang

LH skal få svi......:stir

Tenkte akkurat på det samme, 1.klasse på A380 må jo være den optimale utnyttelse av disse 8.000 kronene :)

Jeg satser på at det blir varslet her på forumet neste gang de kjører samme kampanje på kjøp av Dividend miles. Undertegnede skal ikke ikke la en slik sjanse gå fra seg neste gang...

Som det ser ut nå, har LH fjernet tilgang til award-seter på A380(ala SQ F på A380 og 77W).....så de som er ticketed er vel safe......lucky bastards :up:

Som det ser ut nå, har LH fjernet tilgang til award-seter på A380(ala SQ F på A380 og 77W).....så de som er ticketed er vel safe......lucky bastards :up:

Sikker på at det har med A380 å gjøre og ikke antall F-seter?

Det er bare 8 F-seter på A380, mot 16 på 747. Når jeg sjekket awards var det umulig å finne F-seter på de flightene som gikk med A330/340 (8 F-seter).

ANA viser tilgjengelighet til JNB 9/2 og flere datoer i C-klasse om ikke annet. (Flytype viser B747, mens LH sier A380)

For betalende pax bookes det i F for begge flytyper.

EDIT: Ledig JNB-FRA 14/11 med A380 i F (kilde ANA)

Last edited:

Hmm..spennende.
Litt latskap her; hvor, og fra når er det LH flyr A380 dette året nå igjen ?

Last edited by a moderator:

De har kampanje nå om du gir bort poeng. Personen får dobbelt så mange poeng som du gir han. Se på hjemmesiden deres. Angrer på at jeg ikke kjøpte poeng før 31 mars.

Inspirert av FHU's nylige tur og i håp om tilbudet kommer igjen har jeg nå meldt meg inn i Dividend Miles.
Jeg ser at de fortsatt har tilbudet om doble miles når de gis bort. Vet noen om det er lov å gi poeng fram og tilbake, helt til man har 100000?

Med 1500 i startbonus så trenger man altså 98500 til en F-klassetur. Kjøp av miles koster 0,0275 dollar pr mile og å gi bort koster 0,01 dollar pr mile + 30 dollar pr transaksjon. Blir følgende regnestykke dermed riktig? Man trenger jo en medsammensvoren i dette tilfellet, som er den som begynner med å kjøpe. Redcap, du er med?;)

Attachments

• dividend miles regnestykke.jpg
    dividend miles regnestykke.jpg
    40.8 KB · Views: 726

Det vil ikke fungere å gjøre slik du beskriver. Saken er diskutert flittig på FT, så det er mye "lærdom" å hente der.

Offer valid April 1 - May 31, 2010. This bonus is only applicable for Share Miles, the bonus does not include Buy or Gift Miles transactions. Bonus amounts will be awarded upon completion of the transaction. Only the Dividend Member receiving the shared miles will receive the bonus miles. Only the first 50,000 miles shared will qualify for the double miles bonus (additional shared miles will not be eligible for a bonus). Offer is subject to change. Miles purchased through Buy, Share or Gift Miles do not count towards Dividend Miles Preferred status. Share Miles transactions are non-refundable. All other Dividend Miles Terms and Conditions apply.

Har lest denne ja, og tolker den slik:

Offer valid April 1 - May 31, 2010.
Den er grei.

This bonus is only applicable for Share Miles
Man får altså kun den doble bonusen ved miles som gis bort.

the bonus does not include Buy or Gift Miles transactions
Man får altså ikke dobbel bonus når man kjøper miles (slik som LN-FHU) eller kjøper miles direkte til andre.

Only the Dividend Member receiving the shared miles will receive the bonus miles.
Altså kun mottakeren som får den doble bonusen.

Only the first 50,000 miles shared will qualify for the double miles bonus
Kun opptil 50000 miles.

Miles purchased through Buy, Share or Gift Miles do not count towards Dividend Miles Preferred status.
Miles hjelper ikke på status. Altså "ekstrapoeng".

Jeg kan ikke se at det ikke er mulig å gi miles fram og tilbake. Men dette er sikkert ønsketenking fra min side..:cry:

Last edited:

Faen - denne gangen skal feriepengene få bein å gå på!!

Og da har man registrert 2 stk konti hos US Dividend Miles. Må vel vente noen dager før det er mulig å kjøpe?

EDIT: Ser på side 1 av denne tråden at man må vente 10 dager.

Last edited:

Er det noen utløpstid på milesene om man kjøper de?

Status
Not open for further replies.
Back