• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

05400

LN-KOG

Osapanga chipongwe
Medlem
Som jeg har nevnt tidligere er jeg blant dem som bestilte påsketuren med SAS Braathens i januar. Så kom streiken - noe Farmer og jeg var enige om var usannsynlig på onsdag... Vel, da sto vi der.

Jeg måtte ringe 05400. Mine forventninger var at jeg ikke kom gjennom siden Telenor ikke klarte å levere kapasitet, men joda, jeg kom inn som nr 30 i køen. Jeg kunne taste Eurobonusnummeret og bli prioritert. Siden jeg hater køer gjorde jeg det og med ett var jeg nummer 12. Høyttalende telefon er tingen i slike sammenhenger. Jeg gjorde masse annet i tre etasjer mens jeg hørte på "kølappen" min. Ved "Du er nummer fire i køen" tok jeg med et kvalitetstidskrift om luftfart og satte meg ved telefonen. Så med ett var en dame som snakket til meg.

Vi gikk kjapt og effektivt gjennom bestillingene og hun var fortsatt veldig hyggelig selv om du hørte at hun var sliten. Det ble ruting over Kastrup på søndag på familien med SAS DK. Jeg får gleden av å fly Widerøe over Gøteborg og så en tur med City Airline. "Kult!" sa jeg. Jeg har aldri flydd City Airline. Problemet var at svenskene kun har papirbillett. Det blir forferdelig lange køer på Gardermoen, sa hun. Siden hun var i det kreativt problemløsende hjørne foreslo jeg at jeg kunne ta den ut i Gøteborg, men det gikk ikke. Så vi ble enige om at jeg tar en tur til Torp.

Jeg fikk all den hjelp jeg trengte og hun tok seg god tid til å løse mine problemer på en ryddig og profesjonell måte som jeg satte stor pris på. Jeg ventet nok en halv time, men om det tok seg like godt av alle som ringte er det veldig forståelig.

Konklusjon: Når situasjonen er som den er, gjorde SAS Braathens en god jobb og vi kommer oss til bestemors fødselsdag.

Replying to Topic '05400'

Har forsøkt å komme igjennom på 05400 i hele dag, men får kun opptattsignal. Kanskje jeg bør sette vekkerklokken på i natt og forsøke. Noen som vet om nummeret er betjent om natten? Skal ut og reise rett over helgen med SAS.

Det er ikke det til vanlig nei, men skal visst være åpent til midnatt nå disse dagene... Og åpne 5? Huff... Glad jeg ikke jobber der!

Det er da flot at nogen i SAS gør noget for kunderne - når nu andre personalegrupper i den grad modarbejder kunderne!:nor

LN-KOG, du skulle sende det du skrev her som en mail til kundeservice - er sikker på at de vil sætte pris på at få ros i disse dage.

Kanskje ikke så rart en ikke kommer igjennom på telefonen:
http://forbruker.no/reise/article1271665.ece

360.000 telefoner til SAS
Men flyselskapet svarte bare på 15.000 i går.

Back