![]() |
|
![]() |
#1421 | ||
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
Korreksjon: Quote:
Last edited by SQ321; 24-03-2017 at 08:53. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#1422 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Den nye innenriksloungen til SAS på 1000 m² åpner i november 2017.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1423 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Oversikt over det som åpner fremover:
23.03.17 Tanum Pir Øst, nivå F 24.03.17 North Pir Øst nivå F 27.03.17 Jamie`s Italian Pir nord nivå G 27.03.17 Bølgen & Moi SBØ nivå F 27.03.17 TGIF SBØ nivå G 30.03.17 Humle & Malt Pir Vest nivå F 30.03.17 Fiskeriet Pir Øst, nivå F |
![]() |
![]() |
![]() |
#1424 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
Hunter Bar er det motsatte. Det er en liten benk med plass til 4-5 mennesker, og 3-4 bord, og til dette 1-2 barkrakker til hvert bord. Det hele er veldig åpent, bord og stoler er spinkle og enkle. Ellers er det småbord og diverse innover i lokalet, men inntrykket er billig og det virker å ha vært spart på det meste. Det dannet seg kø som gikk langt innover mot gangveien. Denne onsdag ettermiddag var jeg heldig og fikk meg en stol, mens de som kom senere kommenterte "må vi sitte på gulvet?!". En stol og ett bord var til overmål okkupert av en ansatt som spiste sjokolade. Ellers var den nye "terminalen" en gigantisk skuffelse med mine øyne. Det første minuset er at det er temmelig lavt under taket, taket er hvitt og ganske annerledes enn det vi kjenner fra det som var bygget for 20 år siden. Utsikten er også ganske dårlig, det var vel blendet for sol da jeg reiste, men akkurat denne ettermiddagen var det sol som kom inn fra der det ikke er solskjerming, så det ble uansett sjenerende. Ellers virker designløsningene nokså tilfeldige - de "gamle" stolene blir brukt ved gate, mens en del annet er nytt, og gir et litt klattete inntrykk. Hadde det ikke vært for lukten hadde man ikke sett at dette var nytt. Et serveringsted i midten "BIT" - virket ikke å ha stoler å sitte på i det hele tatt. Northland virket litt bedre, og de hadde også en benk med barkrakker med utsikt mot flyene. Ellers samme enkle preg på bord og stoler. Ved ankomst er det ikke lenger rulletrapp fra flyene. Det er å gå opp en helling. Ikke dårlig - men det virker altså å være en billigere løsning. Det er jo heller ikke rullebånd, for så vidt greit når det ikke er så lange avstander, men likevel føles det litt billigere. Det er også uvant at man ankommer i samme arealer som det er avreise fra, spesielt ved Taxfree-butikken var dette umiddelbart forvirrende. Alt i alt har jeg personlig følelsen av at pengen og effektivitet han fått styre, brukervennlighten er for så vidt grei nok - hvis man bare skal fly og gå rakst om bord. Men den gode flyplassfølelsen er borte og den fantastiske og unike arkitekturen er ødelagt etter innsjekking. Så mens OSL var et sted å glede seg til å besøke pga den luftige og flotte arkitekturen, er OSL nå gått til å bli en ordinær flyplass - og ikke noe lenger å være stolt av. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1425 |
Rakettforskar
![]() Join Date: Jan 2012
|
![]()
Synst innanlandsdelen var fin eg, men var der før det var særleg mykje serveringsstader. Og det er jo der oppe ein har takhøgda, så kansje det er meir trykkande nede på utland.
Sent fra min MotoG3 via Tapatalk
![]() |
#1426 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
Det skal sies at jeg kun har vært på Domestic-delen av den nye Pir nord, men arkitekturen og løsningene burde være de samme uansett hvilken etasje man reiser fra. Hvordan serveringssteder er innredet er vel ikke noe som Avinor bestemmer i detalj? Jeg synes uansett at det arkitektoniske uttrykket til OSL har blitt kraftig forbedret etter utbyggingen, så jeg må si at jeg ikke kjenner meg igjen i din beskrivelse (med forbehold om at utenlandsdelen avviker betydelig fra innenlandsdelen). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1427 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
tro. Jeg bryr meg ikke hvem som bestemmer hva - men jeg bare synes at utformingen av serveringsstedene virker enkel og billig, det er lite "koselig" - serveringstedene innbyr ikke til at man skal bli sittende. Mener dette var klart bedre før. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1428 | |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1429 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Global Moderator Join Date: Sep 2004
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1430 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
Last edited by Trdfly; 26-03-2017 at 15:41. Reason: fix quote |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1431 |
Flydiot
![]() Join Date: Aug 2010
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1432 |
ScanFlyer Gold
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1433 | |
ScanFlyer Molded
|
![]() Quote:
Antallet sitteplasser ved serveringsstedene er en separat diskusjon, men her skal jeg ikke mene så mye, da jeg som regel sitter og blomstrer i loungen. Last edited by Herlov; 26-03-2017 at 19:30. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1434 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Den nye arkitekturen synes jeg er veldig fin. Utformingen synes jeg er flott og veldig 'norsk' på utsiden. På innsiden føler jeg dog at de har gått for veldig glam à la Singapore, zurich og München i stedet for det nøkterne nordiske, og det synes jeg er synd. Jeg synes det virker som om man rett og slett har hatt litt for høyt ønske om at det skal være så ufattelig fancy. Særlig oppe synes jeg det glitrer alt for mye.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1435 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Gudskjelov at man ikke har gått for mer særnorsk design. Design preget av tre hadde man nok av under OL på nittitallet. Gardermoen ser nå mindre ut som et doskur på innsiden og det er meget bra at de prøver å strekke seg etter de andre store flyplassene i verden, istedenfor å blidgjøre nordmenn som på liv og død ønsker særnorskt.
Krysser fingrene for at taket på den nye terminalen også blir byttet ut fortløpende. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1436 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Ubegripelig at SAS godtok å få en så elendig fast track... dog ikke så dårlig som fasttracken (eks DY/SAS) som ligger nærmere nordpolen enn OSL.
Last edited by Everest; 27-03-2017 at 23:31. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1437 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
Last edited by OleSR; 28-03-2017 at 02:56. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1438 | |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Nov 2008
|
![]() Quote:
Synes fast tracken er bra jeg, bare de åpner nok sluser. Det var vel sånn at DY fikk den nye delen av avgangshallen fordi de er størst. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1439 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1440 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Haven, DNB, Point, den gamle Tax-free'n samt Flybar har åpnet de siste par dagene.
https://www.facebook.com/Oslolufthavn/?hc_ref=NEWSFEED |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Utbyggingen av non-Schengen på OSL - ferdig 2022 | SBT | Flyforum | 244 | 15-05-2025 11:41 |
Utbyggingen av Helsinki Vantaa | Someone | Flyforum | 5 | 22-08-2023 23:50 |
Noen bilder fra OSL - 08 Okt 2017 | LN-MOW | Bilder & foto | 1 | 20-10-2017 17:27 |
LN-IDB i hendelse ved avgang OSL 11. januar 2017 | viking737 | Flyforum | 3 | 14-02-2017 09:07 |
Effekten på trafikken når OSL øker kapasiteten i 2017 (splittet) | Cockpitview | Flyforum | 7 | 19-07-2014 19:56 |