Hei
Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.
Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025
Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150krBetalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:
https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025
(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)
De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret
Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat
Jeg vet nå ikke helt jeg. Takke meg til pene overflater i tre og naturstein framfor det vulgære, harry gull-og-glitter-styret man ser på flyplasser som f.eks. Dubai, hvor det virker som at målet er at man skal kunne speile seg i absolutt alle overflater. Sleng på falske romerske søyler, gullpalmer, pastellfargede neonlys og annet juggel her og der, og du har den perfekte oppskrift på smakløs bløtkakedesign som svir i øynene. Jeg mener ikke at OSL er perfekt eller best, men den er langt mer harmonisk og behagelig (for ikke å snakke om unik) enn mange andre flyplasser i verden. Dessuten er det faktisk ganske viktig, vil jeg påstå, at hovedflyplassen vår reflekterer det som tradisjonelt har vært viktige elementer i norsk og skandinavisk design og arkitektur, noe den gjør på en god måte slik den fremstår i dag.
 Men selvfølgelig: Alt med måde. Personligt synes jeg, at der er noget livsbekræftende og harmonisk ved at benytte sig af naturlige materialer - eksempelvis træ. Jeg tror faktisk det er med til at højne livskvaliteten heroppe nordpå
 Men selvfølgelig: Alt med måde. Personligt synes jeg, at der er noget livsbekræftende og harmonisk ved at benytte sig af naturlige materialer - eksempelvis træ. Jeg tror faktisk det er med til at højne livskvaliteten heroppe nordpå  Og det ville da være kedeligt, hvis ikke man kunne se, om man stod i en lufthavn i Norge eller i Asien.
 Og det ville da være kedeligt, hvis ikke man kunne se, om man stod i en lufthavn i Norge eller i Asien.Hvor lenge skal B-gatene brukes? Her sitter folk på gulvet...
Jeg ser de har begynt å demontere to av E-bruene mot nord (vest for E14 og utvidet Non-Schengen). Er det noen som vet hvorfor?
Hvor lenge skal B-gatene brukes? Her sitter folk på gulvet...

Det er lite som er så permanent som en midlertidig flyplassterminal.

Hva slags gravearbeid er det de holder på med mellom fjernparkeringen på utland og pir Øst? Ser ut som det er mer enn bare skifte dekke?
Står ikke noe om hvorfor, men sier ihvertfall litt om omfanget:
https://avinor.no/globalassets/_microsite/ais-portal/aip-sup/en_sup_a_2017_012_en.pdf
Sakset fra det du la ut:
Ved Oslo lufthavn, Gardermoen vil det i perioden fram til våren 2021 foregå anleggsarbeider i forbindelse med utvidelse av Pir Øst. Dette gjelder utvidelse av eksisterende terminalbygg, bygging av nye taksebaner og etablering av nye oppstillingsplasser for fly, samt reasfaltering av taksebanesystemet.
Lakkbar neglelakkekspress åpnet på C2 innland i dag.
Gleder meg stort til å lakke neglene mine på neste tur til Førde!!!

 The new Oslo Airport has opened. by Cato Lien, on Flickr
The new Oslo Airport has opened. by Cato Lien, on FlickrWe use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.
 
	