Utbyggingen av OSL mot 2017/T2

Re: Utbyggingen av OSL mot 2017

Jeg vet nå ikke helt jeg. Takke meg til pene overflater i tre og naturstein framfor det vulgære, harry gull-og-glitter-styret man ser på flyplasser som f.eks. Dubai, hvor det virker som at målet er at man skal kunne speile seg i absolutt alle overflater. Sleng på falske romerske søyler, gullpalmer, pastellfargede neonlys og annet juggel her og der, og du har den perfekte oppskrift på smakløs bløtkakedesign som svir i øynene. Jeg mener ikke at OSL er perfekt eller best, men den er langt mer harmonisk og behagelig (for ikke å snakke om unik) enn mange andre flyplasser i verden. Dessuten er det faktisk ganske viktig, vil jeg påstå, at hovedflyplassen vår reflekterer det som tradisjonelt har vært viktige elementer i norsk og skandinavisk design og arkitektur, noe den gjør på en god måte slik den fremstår i dag.

Enig. Vi er jo faktisk verdenskendte for vores design og brug af materialer, som afspejler det klima og den natur, som vi kommer fra. Det er der ingen grund til at gemme væk. :) Men selvfølgelig: Alt med måde. Personligt synes jeg, at der er noget livsbekræftende og harmonisk ved at benytte sig af naturlige materialer - eksempelvis træ. Jeg tror faktisk det er med til at højne livskvaliteten heroppe nordpå :) Og det ville da være kedeligt, hvis ikke man kunne se, om man stod i en lufthavn i Norge eller i Asien.

Jeg ser de har begynt å demontere to av E-bruene mot nord (vest for E14 og utvidet Non-Schengen). Er det noen som vet hvorfor?

De er vel nå offisielt ikke lenger midlertidig.

Sent fra min SM-G901F via Tapatalk

B-gatene var jo ikke tenkt å "avsluttes" selv når det nye terminalen var ferdig, bare at de kom til å brukes i mindre grad.

Jeg ser de har begynt å demontere to av E-bruene mot nord (vest for E14 og utvidet Non-Schengen). Er det noen som vet hvorfor?

Stand 40 og 42 som er kategori C i dag skal stenges og erstattes av en kategori E stand slik at man får flere plasser til større fly i forbindelse med utvidelsen av non-schengen. Åpner neste sommer.

Hva slags gravearbeid er det de holder på med mellom fjernparkeringen på utland og pir Øst? Ser ut som det er mer enn bare skifte dekke?

Sakset fra det du la ut:
Ved Oslo lufthavn, Gardermoen vil det i perioden fram til våren 2021 foregå anleggsarbeider i forbindelse med utvidelse av Pir Øst. Dette gjelder utvidelse av eksisterende terminalbygg, bygging av nye taksebaner og etablering av nye oppstillingsplasser for fly, samt reasfaltering av taksebanesystemet.

Sakset fra det du la ut:
Ved Oslo lufthavn, Gardermoen vil det i perioden fram til våren 2021 foregå anleggsarbeider i forbindelse med utvidelse av Pir Øst. Dette gjelder utvidelse av eksisterende terminalbygg, bygging av nye taksebaner og etablering av nye oppstillingsplasser for fly, samt reasfaltering av taksebanesystemet.

Jepp. Dette hører strengt talt under utlygging av non-Schengen tråden.

Nye OSL har blitt utrolig fresh!!! Men å bruke ordet rimelig (selv om varianten her var rimeligere) og OSL i samme setning er ganske så drøy.

Lakkbar neglelakkekspress åpnet på C2 innland i dag.

Gleder meg stort til å lakke neglene mine på neste tur til Førde!!!

Back