Utbyggingen av OSL mot 2017/T2

Re: Utbyggingen av OSL mot 2017

Nå som ting beginner å komme på plass har jeg som ofte reiser sammen med en allergiker et spørsmål om det fremdeles er mulig å gå utenom Tax-Free på vei ut til E-Gates (konkret til Utgangene Lufthansa bruker) ? Det var tidligere (I fjor) mulig å unngå Trine Line som star der væpnet til tennene med Parfyme Spay og stort behov for å selge - slike angrep betyr avbrutt reise for oss og OSL "synes ikke det var så viktig(tm)"

Da Etihad var på OSL med A380 i dag måtte de bruke trapp. I henhold til denne sake på VG så er ikke broene store/høye nok for en A380 http://www.tv2.no/nyheter/8899632/
1 Er dette riktig, eller skyldes det at besøket ikke var planlagt og de få broene som klarer en slik maskin var opptatt?
2 Er det planer om å bygge noen/flere gater som kan ta denne maskinen?

Da Etihad var på OSL med A380 i dag måtte de bruke trapp. I henhold til denne sake på VG så er ikke broene store/høye nok for en A380 http://www.tv2.no/nyheter/8899632/
1 Er dette riktig, eller skyldes det at besøket ikke var planlagt og de få broene som klarer en slik maskin var opptatt?
2 Er det planer om å bygge noen/flere gater som kan ta denne maskinen?

Har jo vært A380 på bro før, men ved disse medical diversion hvor det bare skal et par stykker av og man ikke vet hvor lenge de blir er det jo sjeldent noe annet enn fjernpark

Nå som ting beginner å komme på plass har jeg som ofte reiser sammen med en allergiker et spørsmål om det fremdeles er mulig å gå utenom Tax-Free på vei ut til E-Gates (konkret til Utgangene Lufthansa bruker) ? Det var tidligere (I fjor) mulig å unngå Trine Line som star der væpnet til tennene med Parfyme Spay og stort behov for å selge - slike angrep betyr avbrutt reise for oss og OSL "synes ikke det var så viktig(tm)"

Ja, det blir mulig å gå utenom tax free-butikken for de som skal til E-utgangene. Det er skiltet en snarvei til høyre rett før du går inn i butikken, men skiltet er foreløpig krysset over med tape. Jeg vil tro snarveien blir åpnet senest mot slutten av april, men kanskje noen andre sitter på med oppdatert info?

I følge terminalkartet på osl.no ser det også ut til at snarveien kan brukes for å få tilgang til D-utgangene, men da blir det mer en omvei.

https://avinor.no/flyplass/oslo/planlegg-reisen/kart/

Fløy fra første gang fra D-gates igår til Arlanda. Fint, men litt byggeplass ennå. Sjekket ikke om det var mulig å gå utenom taxfree-butikken, men det var ny layout for min del. Det var ikke relevant for meg igår, men hvor går man til å komme til loungene nå?

Fløy fra første gang fra D-gates igår til Arlanda. Fint, men litt byggeplass ennå. Sjekket ikke om det var mulig å gå utenom taxfree-butikken, men det var ny layout for min del. Det var ikke relevant for meg igår, men hvor går man til å komme til loungene nå?

Du følger skiltingen mot E-utgangene, så blir du ledet igjennom en labyrint til du plutselig har trappen/heisen opp til loungen på venstre side.

Utformingen på taxfreebutikken er jo også helt annerledes nå og det er mer i praksis en form for åpen "handlegate" med avdelinger/seksjoner på hver side. Selve gaten er helt åpen og vil anta kanskje 5 meter bred hvor det ikke er hyller eller produkter.

Både dro og ankom D-gates til og fra ZRH denne uken og det som er ferdig fungerer og ser bra ut.

Fortsatt er det riktignok mye byggearbeid, spesielt innerst på E

Står en tar side om utbyggingen av Non-Schengen i DN som Avinor formelt sett håper å få igjennom i år for å få rom for IC vekst. I samme artikkel så sier Ola Elvestuen fra Venstre at det er fullstedig meningsløst å bygge ut OSL ytterligere. Han mener heller fokus bør være på å utnytte Rygge samt at Oslo, Stockholm og København heller burde samarbeide om vekst og ikke konkurrere med hverandre om nye flyruter:headbang. Dette har vi jo gjort siden 1946, bedre kjent som SAS, og der Norge har vært den store vinneren...or have we..... :D:D:D.

Jeg er redd denne utbyggingen kan bli en politisk diskusjon i valgåret vi er inne i..

Kanskje vi heller burde ha en delt løsning mellom OSL og RYG og at RYG blir en ren Non-Schengen flyplass. Vi har jo forsøkt noe lignende før (GEN/FBU) med stort hell. Vent...nei det var det jo ikke.......:headbang:lol::lol:

Krysser fingrene for at dette bankes igjennom snarlig.

Amatør. eg er var på T2 terminalen for 1 uke siden da 737-800 min landa der etter ein lang vinterferie i BOO/TOS

Står en tar side om utbyggingen av Non-Schengen i DN som Avinor formelt sett håper å få igjennom i år for å få rom for IC vekst. I samme artikkel så sier Ola Elvestuen fra Venstre at det er fullstedig meningsløst å bygge ut OSL ytterligere. Han mener heller fokus bør være på å utnytte Rygge samt at Oslo, Stockholm og København heller burde samarbeide om vekst og ikke konkurrere med hverandre om nye flyruter:headbang. Dette har vi jo gjort siden 1946, bedre kjent som SAS, og der Norge har vært den store vinneren...or have we..... :D:D:D.

Jeg er redd denne utbyggingen kan bli en politisk diskusjon i valgåret vi er inne i..

Kanskje vi heller burde ha en delt løsning mellom OSL og RYG og at RYG blir en ren Non-Schengen flyplass. Vi har jo forsøkt noe lignende før (GEN/FBU) med stort hell. Vent...nei det var det jo ikke.......:headbang:lol::lol:

Krysser fingrene for at dette bankes igjennom snarlig.

Tror nok artikkelen kan misforstås litt. Det virker mer som Elvestuen tenker mer på den tredje rullebanen enn utbyggingen av non Schengen.. Men det blir veldig patetisk av han i det hele tatt å nevne Rygge, som partiet hans har mye av skylden for er "lagt" ned, der viser han totalt mangel på gangsyn!:headbang

Tror nok artikkelen kan misforstås litt. Det virker mer som Elvestuen tenker mer på den tredje rullebanen enn utbyggingen av non Schengen.. Men det blir veldig patetisk av han i det hele tatt å nevne Rygge, som partiet hans har mye av skylden for er "lagt" ned, der viser han totalt mangel på gangsyn!:headbang

Du har nok rett i det ja og at det er den tredje rullebanen han er i mot. Har litt vanskelig for å se at de er imot overbefolkede Non-Schengen.

Hunter Bar (hytte stil) åpnet ved D9 i dag, og så åpnet Joe & the Juice også, uvisst hvor

Joe & the Juice har vel åpnet i ankomsthallen, der hvor Starbucks lå tidligere.

Jepp, observert i dag tidlig. Men hvorfor dukker TGI opp der jeg trodde SAS loungen skulle komme, i 3. Etg er det jo fortsatt kontorer.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Utbyggingen av OSL mot 2017

Tanum åpner bokhandel på utland ved E9 i dag, og Northland baguettsjappe ved E10. Så begynner komme litt mer på plass på E-piren som jo har vært litt byggeplass siden D gatene åpnet

Jepp, observert i dag tidlig. Men hvorfor dukker TGI opp der jeg trodde SAS loungen skulle komme, i 3. Etg er det jo fortsatt kontorer.

Diamantmailen kunne ikke si noe om når eller hvor innenriksloungen på osl ville komme. Så da dukker den vel opp om 3-4 år...

Back