![]() |
|
![]() |
#121 | ||
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
Quote:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#122 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
|
![]()
Regner med at passasjerene det er snakk om hadde mye bagasje, ellers kunne de jo bare gått rett til gate.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#123 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Jan 2008
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#124 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Nå har jo Widerøe gått bredt ut og påtatt seg å transportere de DY passasjerene som ikke rekker flyet. Skjønner forsåvidt at DY tar dette med i betrakningene når de må velge ett av to onder.
Forsåvidt en god deal for DY. Nesten som en interline avtale ![]()
![]() |
#125 |
Newcomer
|
![]()
Hvor lang tid kan det ta å sjekke inn disse? De skulle sikkert ikke jorda rundt. Ikke så mange minuttene vil jeg tro
|
![]() |
![]() |
![]() |
#126 |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: Apr 2011
|
![]()
Selve innsjekken tar ikke mange minuttene, men å sende bagasjen tar lengre tid.
Og, som det er nevnt lengre opp - så er det ikke DYs problem at Flybussen er forsinket. Og om de hadde sjekket inn de 15 paxen med bagasje, og alle hadde rukket flyet, men bagasjen sto igjen...så er det 15 bag som må rushes. Det koster penger. Mye penger. Er aldri lett å ta en avgjørelse på å sjekke inn pax med bag etter fristen. Er mange ledd som må varsles. For bagasjen som de som har vært tidsnok er jo allerede kjørt ut til flyet, de forventer ikke noe mer bag i sorteringsområdet. Da må jo de bli hentet ut, kjørt til riktig fly osv. Torp er jo ikke så stor flyplass, så det hadde sikkert gått - men handlingselskapet må overholde de fristene som DY har satt. Tipper at DY ikke hadde vært så happy om all baggen til de paxen som ble sjekket inn måtte rushes. Er jo snakk om budbil og alt mulig. Det koster. Last edited by Michael; 06-04-2012 at 01:01. |
![]() |
![]() |
![]() |
#127 |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Nå har jo ikke disse passasjerene lagt opp til veldig god tid heller da.
Torpekspressen er (i utgangspunktet) satt opp for de som skal med Wizzair kl. 0830, at de da regner det som garantert å rekke 0750-avgangen til Bergen er jo en sjanse å ta (selv om bussen etter rutetiden skal være framme 25 min. før DY-innsjekk stenger). Artig at det er så mange fra Asker/Drammen som reiser med bussen til Torp for å ta Bergensflyet.
![]() |
#128 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
[QUOTE=Commuter;731723]Outsourcingspartnere får ikke betalt for å omgå reglene, de skal levere avtalt tjeneste til avtalt SLA. Spesialbehandling er i de fleste tilfeller fordyrende, og det har hverken flyselskap eller leverandør marginer til for tiden.
Kunden har ansvar for å møte opp i tide... Jeg har mistet nok fly grunnet forsinkede flytog, bil-trøbbel og kø, og det ville ikke falle meg inn å ringe media eller forvente særbehandling. I alle fall ikke når jeg blir behandlet av en underleverandør, da deres handlingsrom og myndighet er som oftest er sterkt redusert.[/QUOTE30 1736065413] Man har normalt sett ikke noe mer handlefrihet selv om man jobber direkte i selskapet. Vi i WF på Torp kan ikke avgjøre at vi utsetter avgangen med 10 minutter på grunn av forsiknket buss, fly eller annet. Det må godkjennes fra høyere hold. En telefon med forespørsel er mulig å ta også for en handling agent. Vi har mange ganger gjort det hvis Torp ekspressen er forsinket - for Ryanair. Antatt tid for innsjekk av 15 passasjerer på en skranke: 5-8 minutter. Sitter nettop nå i Norwegians fly til Berlin. Ca 50 passasjerer omord avgang på rute. 10 passasjerer måtte flyttes frem i flyet da det var for baktungt.
![]() |
#129 | |
ScanFlyer Crusty
|
![]() Quote:
Jada, alt det vet jeg, millimeterregler ![]() Det som forundrer meg er at de kom 10 mins før insjekk stenger, men der er bare 1 person på innsjekk, har handlingagenten tatt feil av bemanningsbehovet, der går 2 fly ganske likt? På Sola har jeg vel omtrent aldri sett kun 1 person i DY's skranken, enten der går 1 eller 2 fly. Men, som sagt, jeg kan reglene, men jeg vet og at enkelte KAN bruke sunn fornuft. Det føler jeg ikke har blitt brukt her |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#130 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
I tillegg regulerer som oftest en outsourcingsavtale ganske tydelig hvilke tjenester som skal leveres, og service utover avtalte tjenester (f.eks. økt bemanning for å kunne åpne flere skranker når noen kommer for sent) er en kostnad som leverandøren ikke nødvendigvis får kompensert av kunden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#131 | |
ScanFlyer Crusty
|
![]() Quote:
Jeg tror kanskje du har både rett og feil her. Man har prosedyrer og prioriteringer som skal følges uansett om det er egen stasjon eller at tjenesten er outsourcet. Skal man bryte prosedyrer eller prioriteringslister, så må dette gjøres etter avtale med hovedkontor/operasjonssentral. Kanskje egne stasjoner føler det er enklere å spør om lov. Men jeg tror ikke noen flyselskap lar stasjonene få gjøre brudd på prosedyrer uten å ha fått tillatelse, uansett egen handling eller ei. Jeg kom tilbake fra Berlin i går, og hadde en flott tur. For meg passet avgangstidene særdeles godt. Litt spent på hjemreisen, i og med jeg bare hadde 3 timer fra landing til jeg skulle være på jobb. DY har slitt med mye forsinkelser fra Torp, men de fleste har vært på mindre enn en time, så den sjanen var jeg villig til å ta. Alt gikk fint, bortsett fra at vi ventet over en halv time før bagasjen begynte å komme ut. Det er for lenge. Ellers var det fine fly, blanke og skinnende rene både utenpå og inni. ![]() Også i dag har det vært forsinkelser. Flyene landet 10-11 minutter før rute på torp, men endte med å gå ut 22 og 48 minutter forsinket.
Life is Brutale Last edited by imm; 10-04-2012 at 09:23. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#132 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Det sier seg selv at å binde opp 2 fly i den beste tiden på morgen og sen ettermiddag, og selge bill til 99,- inkl avgifter, meget variabelt belegg, dette går ikke rundt isolert sett.
Det foregår en kamp i kulissene i Norwegian der ansatte i Norge og Sverige må kjempe for sine rettigheter og skvises mer og mer over på sidelinjen. Vikarer med kontrakt i Estland og Spania er det selskapet vil satse på. Norwegians base på Torp er i høyeste grad et ledd i dette. For de som klarer å lese litt dansk, her er en artikkel om disse forholdene i bransjen generellt: http://politiken.dk/erhverv/ECE15042...il-skattefusk/ |
![]() |
![]() |
![]() |
#133 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Litt sleip kommentar fra Skjeldam på NRK Vestfold i dag:
Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#134 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Ha ha ja den var frekk.
![]() |
#135 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Jeg tok for meg avganger fra Torp til Bergen og Trondheim med Norwegian, og sammenlignet med tilsvarende ruter fra Gardermoen.
Prisene fra Torp ligger betydelig under prisene fra OSL. Nå sjekket jeg hver dag i en uke fremover. Er ikke det et tegn på at salget ikke er så formidabelt som Norwegian sier det er? Hvis salget er formidabelt, hvorfor ikke legge prisnivået på samme høyde som fra OSL? Imm
![]() |
#136 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
Det er også helt normalt å holde lave priser når man skal opparbeide seg i et nytt marked. Det er bedre å selge 100 billetter til 200 kroner, enn 50 billetter til 400 kroner. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#137 | |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#138 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Der er jo ikke det når flyskatten er ca 90ish kr per pers...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#139 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Mener å ha hørt at DY vil kjøre kampanjepriser ut april.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#140 |
ScanFlyer Silver
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Widerøe starter Evenes-Torp | catocontrol | Flyforum | 15 | 08-02-2015 14:42 |
Video fra Torp med nytt kamera Widerøe og Norwegian pluss et par flotte småfly | Kanon | Bilder & foto | 6 | 22-04-2012 10:23 |
Widerøe trapper opp på Torp | LN-AØR | Flyforum | 3 | 17-06-2008 12:44 |
Widerøe sliter på Torp | imm | Flyforum | 6 | 18-02-2008 12:41 |
Widerøe øker på Torp! | TCAS | Flyforum | 24 | 30-10-2007 17:50 |