![]() |
|
![]() |
#1121 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Jeg prøvde den nye sikkerhetskontrollen i forrige uke.
Ble tildelt plass én og jeg fikk problemer med å få ut mine bokser blant de som kom fra plass to, tre og fire. På den andre siden var det bare å finne seg en ledig plass langs båndet og vente på boksene sine, som kom automatisk rullende, sakte, bortover. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1122 | |
Helgeturekstremist
![]() Join Date: Nov 2010
|
![]() Quote:
![]()
![]() |
![]() |
#1123 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Hvor lenge måtte du vente før det ble ledig plass på båndet?:-) Kan ikke skjønne at dette skal være et så stort problem, all den tid det jo nødvendigvis tar litt tid å fylle opp boksene, slik at det ikke blir en jevn strøm av bokser fra posisjon 2-4. En skulle tro at i verste fall, hvis man er i posisjon 1, må man vente på 3*2 bokser som må passere, før det blir ledig?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1124 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
Det virket som at båndet prøvde å lage luker mellom boksene, men disse var for korte til at man fikk plass til en boks uten å lage luken større. Jeg ble bedt om å presse mine bokser inn i disse lukene. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1125 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Kunne man ikke gjort det litt som i enkelte matbutikker (bla. flere på Svinesund og de gamle Rimibutikkene?). Dvs. elektriske porter eller sensorer som avgjør hvem som får kasse og sender kasse?
Tillot meg å tegne litt ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1126 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
![]() Det var kanskje litt slemt sagt men... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1127 |
Finn Erik Edvardsen
|
![]()
Som en reisende fyr med en litt positiv innstilling til livet har jeg vaert igjennom endel av disse nye loesningene (dog ikke paa LHR hvor jeg forstaar at allt med sikkerhetskontrollen er 100% perfekt, men det blir redusert effektivitet pga en slik loesning
![]() ![]()
![]() |
#1128 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
De er åpenbart mange som ikke har fått med seg denne nye sikkerhetskontrollen. I dag var det mindre kø der enn både fasttrack og vanlig-track.
En annen fordel med denne er at det er vesentlig kortere å gå fra tog til innenlands enn via fasttrack. :-) Nå er forresten plass fire stengt. De har vel innsett at båndet går for sakte til å ta unna trafikk fra fire plasser. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1129 | ||
Helgeturekstremist
![]() Join Date: Nov 2010
|
![]() Quote:
Quote:
![]()
![]() |
![]() |
#1130 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]() Quote:
Det er jo litt derfor man har den i prøvedrift..... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1131 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Når man blander manuelle og automatiske prosesser er det alltid nødvendig med litt justering for å få optimal utnyttelse. Derfor trenger man prøvedrift.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1132 | |
Finn Erik Edvardsen
|
![]() Quote:
![]()
![]() |
![]() |
#1133 |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Feb 2009
|
![]()
Prøvde den nye sikkerhetskontrollen i dag. Nada kø kl 17, kun 2 foran meg. Fungerte bra synes jeg, men litt usikker på om det hadde gått like bra med et helt charterfly med mindre reisevante gjennom der...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1134 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Prøvde ny kontroll i dag, etter at de stengte den ordinære for å sende folk over.... Ble raskt kø, og alt var ikke helt selvforklarende. Viser seg at korgen du putter tingene dine i må være over en sensor, som forsåvidt lyser rødt, men når du gjør dette så stopper båndet og ikke slipper inn de på båndene etter det. Jeg stod i posison 2, og ble bedt om å flytte på korgen slik at den var over det røde lyset.... da stoppet båndet og lot meg putte på mine ting.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1135 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
OSL har lagt ut endel ferske bilder på deres Facebook-side i dag
https://www.facebook.com/OsloLufthav...88885691153399 |
![]() |
![]() |
![]() |
#1136 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
Ser ut som det blir endringer i passasjerstrømmen fra innland til ankomst fra neste uke ved at man ta blir ledet en vi via nye sentralbygget vest
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1137 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
Noen relativt dårlige bilder som viser oppgangen fra togstasjonen som nå er delvis åpnet opp for lys, selv om sperreveggene fortsatt er der. Tror området her blir ganske bra
![]() ![]() ![]() ![]() Trodde forresten de skulle begynne rive sperreveggen mot pir nord snart/nå? Men er fortsatt like mørkt i security/sentralbygg øst ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1138 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Nov 2008
|
![]()
Kan bekfrefte at det er satt opp sluser til høyre rett før siste rullebåndet før rulletrappen ned til bagasjebåndene. De stod og blinket med grønne piler, så alt er nok klart.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1139 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Ny rute til ankomst innland for pax åpner på onsdag:
https://ekstranett-beta.avinor.no/os...spassasjerene/ |
![]() |
![]() |
![]() |
#1140 | |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
Det er også markering i morgen at det er 1 år til offisiell åpning (selv om det meste åpner en stund før det)
Mye formaliteter, men det viktigste er muffins og kaffe til de som reiser på morgen og ettermiddagen https://ekstranett-beta.avinor.no/os...oslo-lufthavn/ Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Utbyggingen av non-Schengen på OSL - ferdig 2022 | SBT | Flyforum | 244 | 15-05-2025 11:41 |
Utbyggingen av Helsinki Vantaa | Someone | Flyforum | 5 | 22-08-2023 23:50 |
Noen bilder fra OSL - 08 Okt 2017 | LN-MOW | Bilder & foto | 1 | 20-10-2017 17:27 |
LN-IDB i hendelse ved avgang OSL 11. januar 2017 | viking737 | Flyforum | 3 | 14-02-2017 09:07 |
Effekten på trafikken når OSL øker kapasiteten i 2017 (splittet) | Cockpitview | Flyforum | 7 | 19-07-2014 19:56 |