Utbyggingen av OSL mot 2017/T2

Re: Utbyggingen av OSL mot 2017

Så det pianoet i går, var en flink jente som satt der og spilte flotte lyder.

Typisk at jeg var der i går og i dag, men ikke i morgen. Ankom innenlands i dag, og så at de nye slusene var helt klare, vurderte nesten å gå der, hehe.

Jeg prøvde den nye sikkerhetskontrollen i forrige uke.

Ble tildelt plass én og jeg fikk problemer med å få ut mine bokser blant de som kom fra plass to, tre og fire.

På den andre siden var det bare å finne seg en ledig plass langs båndet og vente på boksene sine, som kom automatisk rullende, sakte, bortover.

Testet dette opplegget i AMS for et par uker siden, men det krever at operatøren på røngtenmaskinen holder et visst tempo. Han som satt der da jeg gikk i gjennom var treg, og da ble det lett anarkistisk. Med kjappere screening vil nok dette fungere fint.

Takk for link, mulig jeg bare hadde glemt den, men et par småting hentet derfra

- Gamle gate 17 bli bussgate fra mai (uvisst hvor lenge fremover?)
- Ved gamle gate 20 så er det mer byggerabeidet i forbindelse med Connecting Norway
- Kiosken ved gamle gate 20 utvides
- Det bygges en utvidet overgang på ankomst schengen mellom nordre og søndre mezzanin ved O'Learys. Antar det betyr man slipper omveien når man lander på de innerste E-gatene mot syd?

Godt skiltet for ny ankomst. Kom ut i bagasjehallen ved toaletter og bagasjebånd 1. Kan nok bli litt småirritert når jeg mister toget fordi jeg ikke kan løpe forbi alle passasjerer fra en 737-800.
d425768996818b4341e1d3f2944f60a7.jpg

Sent from my iPhone using Tapatalk

Elefanten og elgen melder seg frivillig til fullskalatest av loungene på julaften der. Hvor skal de henvende seg?

Det hadde jo faktisk vært litt morro ( sånn borsett fra at den tiden bør brukes med familie og sånt) :P

Bilder tatt fra ankomst innland i dag:

Nye avgangshallen

20160527_190800.jpg

Nye ankomstahallen

20160527_190809.jpg

Hvordan blir Gardermoen sånn arealmessig ift Kastrup og Arlanda når utbyggingen er ferdig? Da tenker jeg på terminalbyggene og ikke med rullebaner osv.

Hvordan blir Gardermoen sånn arealmessig ift Kastrup og Arlanda når utbyggingen er ferdig? Da tenker jeg på terminalbyggene og ikke med rullebaner osv.

Tør i alle fall si at OSL blir langt romsligere enn CPH - det er et trangt høl.

Det hadde jeg ikke satt penger på. Med en gang det er ubenyttet plass der, så kommer det inn en ny butikk, så jeg melder smekk fullt igjen innen et år etter åpning. Maks.

Det blir jo ikke bedre av at man skal lage labyrint med innlagt hinderløype av terminalen. Neon-glitz-butikker, juice-disco-barer og kaffevogner strødd over det hele er bevisst designet for å minimere gjennomstrømning og maksimere blodtrykk og panikkfaktor :headbang

Det blir jo ikke bedre av at man skal lage labyrint med innlagt hinderløype av terminalen. Neon-glitz-butikker, juice-disco-barer og kaffevogner strødd over det hele er bevisst designet for å minimere gjennomstrømning og maksimere blodtrykk og panikkfaktor :headbang

...og bare for å være klar: OSL er ikke et spøtt bedre på dette. Hver gang jeg kommer dit (og det gjør man jo relativt ofte), så har man lagt inn en ny post eller justert på en eksisterende for å øke kjøpestresset. Nesten umulig å gå utenom Heinemann-labyrinten på vei til utland nå. Og hvis man klarer å komme helskinnet gjennom sprit-og-parfymeløypa, så har de jaggu klart å plassere en Starbucks vogn rett foran trappa til SAS loungen. Sist måtte jeg faktisk kjempe meg gjennom køen av Bergensere som var overbevist at jeg prøvde å snike i køen. Og ja, det var INGEN tvil om at det var Bergensere.

Så kjære OSL: bra at det blir bedre forhold, men vær så snill å ikke ødelegge det hele med tvangsshopping. La oss som ønsker å bruke flyplassen til flyplass beholde våre rette, korte ruter fra security til lounge til gate. Værsåsnill?

La oss som ønsker å bruke flyplassen til flyplass beholde våre rette, korte ruter fra security til lounge til gate.

Helt enig, og samtidig så er det mulig å tusle rundt.

OSL_walk.jpg

Skal ikke dagens utenlandspir brukes videre uendret? Det er jo altfor trangt der. For lite plasser ved gatene slik at folk må stå utenfor og sperre passasjen og når det er boarding sperrer køen passasjen langs piren helt. :crowded

Skal ikke dagens utenlandspir brukes videre uendret? Det er jo altfor trangt der. For lite plasser ved gatene slik at folk må stå utenfor og sperre passasjen og når det er boarding sperrer køen passasjen langs piren helt. :crowded

Store deler av dagens utenlandspir blir non-Schengen. Med færre passasjerer blir trafikkstrømmen fordelt mellom to pirer. Med dobbelt så mye plass, blir det selvfølgelig mer romslig og mindre trengsel i terminalen.

Store deler av dagens utenlandspir blir non-Schengen. Med færre passasjerer blir trafikkstrømmen fordelt mellom to pirer. Med dobbelt så mye plass, blir det selvfølgelig mer romslig og mindre trengsel i terminalen.

Skal passkontrollen flyttes lenger inn i piren?

Sent from my iPhone using Tapatalk

Back