Vil innsjekk på SMS/internett kutte fremmøtetiden i gate?
Poenget mitt er at er Gaten stengt, så er den stengt, uansett om man er på toalettet, kommer med DY eller SAS. Utfra artikkelen fikk jeg et inntrykk av at den var stengt fordi de kom med DY og ikke med SAS. Håper og tror det var feil!
Enig i at det er tullete av passasjerene her å gå til avisen etter å ha tatt sjansen og håpet det går bra, men de 3 timene som er nevnt i artikkelen virker også helt tullete.
De fleste forsikringsselskaper krever tre timers forbindelse mellom separate billetter, så det er ikke helt tatt ut av luften. Men for flyselskapene er dette egentlig irrelevant. Et slikt scenario er for forsikringsselskapene. Når flyselskapene ikke engang har interlineavtale, er ikke de som part å regne.
Nei, man må forholde seg til deadline for både bagdrop og gate.
Om man kommer med gjennomgående billett, så blir det som tidligere nevnt, ansett at pax har møtt frem ihht tiden dersom vedkommende siter på flyet. Det hender jo faktisk at man bare går frad et ene flyet til det andre på enkelte plasser. Da vil også papirarbeid m.v. være ivaretatt fordi man vet hvor mange som kommer.
De fleste forsikringsselskaper krever tre timers forbindelse mellom separate billetter, så det er ikke helt tatt ut av luften. Men for flyselskapene er dette egentlig irrelevant. Et slikt scenario er for forsikringsselskapene. Når flyselskapene ikke engang har interlineavtale, er ikke de som part å regne.
Jeg er sikker på at i Norge VED ALLE at SK/WF og DY ikke samarbejder, tværtimod..
Hvis du ikke, som mange mange andre siger, er i gate 10 minutter før afgang annulleres
dit indcheck og pladsen går til en på venteliste...Sådan er det...
Hilsen Ole
Men jeg synes det hele blir for dumt når gaten fortsatt var åpen og flyets dør ikke var lukket. Hva ville man tapt på å slippe ombord disse to pax med kun håndbagasje?
Hei! Jeg er enig med mye av det som er skrevet her om når man skal være ved gate for ombordstigning, minimum conection time, at pax var for sent ute osv.
Men jeg synes det hele blir for dumt når gaten fortsatt var åpen og flyets dør ikke var lukket. Hva ville man tapt på å slippe ombord disse to pax med kun håndbagasje? Her oppnår WIF mye negativ omtale hos den gemene hop og en svært negativ opplevelse for de det gjelder. Hva hvis pax'en hadde svart at de kom med SAS? Hadde de da sluppet ombord. Dumt av pax å ta denne sjansen, men dette synes jeg grenser til både latterlig og dårlig kundebehandling. Pax'en var jo også kunder hos WIF og spørsmålet mitt er hvor forsinket flighten hadde blitt om hadde vært litt rundere i kanten og litt mindre stivbente.
Dette er min mening om denne saken....
Beste hilsen Espen
Nå skal jeg ikke si at jeg vet nøyaktig hva som skjedde i dette tilfellet, men det virker som man har gjort seg ferdig med arbeidet med papirene, dvs. loadsheet og balansetabell. Dashene er svært sensistive på balanse og vekt i mye større grad enn en 737 eller større. Vi i SK har også ACARS på B737, så da kan man gjøre endringer mye tettere opp før avgang. På WF har man ikke den muligheten, så selv om flyet står der med døren åpen så betyr det å gjøre denne endringen med to passasjerer at man blir forsinket.
Tja, som du skriver så vet vi vel ikke hva som skjedde. En grunn til å stille seg spørsmål ved om loadsheet osv. var ferdigskrevet er spørsmålet fra gaten om hvilket selskap de kom med. Hvis flyet var "ferdig utsjekket" så ville vel flighten vært stengt uavhengig av om disse to kom med SAS eller DY?
Jeg aner ikke hva som skjedde, men det kan vel hende at spørsmålet kom rett og slett fordi de var litt overrasket og uforberedt på at det skulle komme noen passasjerer ettersom de ikke hadde noen informasjon om passasjerer innkommende fra andre fly?
Hvis flyet var "ferdig utsjekket" så ville vel flighten vært stengt uavhengig av om disse to kom med SAS eller DY?
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.