eirikma
>>>>><<<<<
Re: Dette er for dårlig Widerøe!
Tror du de to passasjerene visste hva gate manager spiste til middag den dagen? Neppe. Og like lite visste jo mannskapet at de kom inn med Norwegian. Når det ikke er noe samarbeid, og DY ikke rapporterer oppover til KKN at de har med to stk som skal videre, er det ingen andre enn passasjerene sin feil. De kan jo prøve å søke erstatning fra DY, men anser dette som tapt sak.
La oss si at de ansatte på KKN hadde visst om de to. Da kunne de strekt seg til å vente til de var kommet av flyet og kanskje vente med å skrive load sheet, og også vente med å stenge gaten. Men det er jo så vanskelig å gjøre dette når ingen vet noe! Dessuten, det er en jo søkt at disse to går i media og prøver å pynte på saken til sitt favør, og vi ikke får høre den ansattes versjon av dette. Jeg tviler sterkt på at det var utelukkende pga deres flight med DY, at de ikke fikk være med - som påpekt av mange her inne.
Å blande politikk og lobbyvirksomhet oppi dette er jo direkte usmart! Dette har ingen ting med politikk å gjøre; det handler rett og slett om et flyselskap som ikke ønsker å samarbeide om korrespondanser med andre flyselskap, og om passasjerer som er så korttenkte at de tror at det er som å gå om bord på et tog eller en buss, når du boarder et fly. Mangelfull forståelse hos passasjerer har mange ganger skapt situasjoner som kunne vært unngått, og det er ikke til å stikke under stol at de prøver å legge skylda på oss kundebehandlere. Hva kan vi gjøre, bortsett fra å prøve å løse saken for dem, så sant det lar seg gjøre?
Det er litt rart i mine øyne. Om passasjerer ankommer gate for sent, så er passasjerene som var der i tide skadelidende. Skyldes derimot at de ankommer gate for sent sen ankomst for et SAS/WF fly - da venter man gjerne om man kan. For da risikerer flyselskapene ekstra utgifter og tiden til de 37 "skadelidende" er plutselig null verdt. En evt. forsinkelse må plutselig være på flere timer før flyselskapene finner det for godt (les: er tvunget til) å gi de kompensasjon.
Tror du de to passasjerene visste hva gate manager spiste til middag den dagen? Neppe. Og like lite visste jo mannskapet at de kom inn med Norwegian. Når det ikke er noe samarbeid, og DY ikke rapporterer oppover til KKN at de har med to stk som skal videre, er det ingen andre enn passasjerene sin feil. De kan jo prøve å søke erstatning fra DY, men anser dette som tapt sak.
La oss si at de ansatte på KKN hadde visst om de to. Da kunne de strekt seg til å vente til de var kommet av flyet og kanskje vente med å skrive load sheet, og også vente med å stenge gaten. Men det er jo så vanskelig å gjøre dette når ingen vet noe! Dessuten, det er en jo søkt at disse to går i media og prøver å pynte på saken til sitt favør, og vi ikke får høre den ansattes versjon av dette. Jeg tviler sterkt på at det var utelukkende pga deres flight med DY, at de ikke fikk være med - som påpekt av mange her inne.
Flyselskapene sitter med løkka og begge endene. Det er nok ikke små summer som er brukt på lobbyvirksomhet i Brussel, og få gullkort som har blitt kastet etter EU-delegater for å sikre et lovverk som såpass stor grad ivaretar flyselskapene og fratar passasjerer rettigheter.
Å blande politikk og lobbyvirksomhet oppi dette er jo direkte usmart! Dette har ingen ting med politikk å gjøre; det handler rett og slett om et flyselskap som ikke ønsker å samarbeide om korrespondanser med andre flyselskap, og om passasjerer som er så korttenkte at de tror at det er som å gå om bord på et tog eller en buss, når du boarder et fly. Mangelfull forståelse hos passasjerer har mange ganger skapt situasjoner som kunne vært unngått, og det er ikke til å stikke under stol at de prøver å legge skylda på oss kundebehandlere. Hva kan vi gjøre, bortsett fra å prøve å løse saken for dem, så sant det lar seg gjøre?