Starbucks til Københavns lufthavn......

Re: Starbucks til Københavns lufthavn......

Prøvde Starbucks for første gang i Phuket og på Koh Samui på ferien. Greit å få svart "norsk" (dvs Americano) av og til. Det var deilig å komme inn i godt avkjølte og meget behagelige lokaler i varmen. Hyggelig betjening og godt utvalg av diverse drikker, samt bakverk. Av kaffe liker jeg alt fra den sterkeste espresso til Friele - hver til sin tid. Men først og fremst er det vel det gode hehetlige inntrykket som gjør Starbucks til en suksess.

Originally posted by OEH

Synes ikke Starbucks har god kaffe, men på Starbucks i Bangkok smakte jeg noe som var utrolig digg, nemlig gingerbread latte. Har ikke sett det på noen annen Starbucks jeg har vært på. Med krem på toppen var det en drøm.
Nesten verdt å reise til Bangkok bare for å oppleve det igjen.

Gingerbread Latte har de vel overalt ved juletider - selv har jeg fått tak i sirupen, så jeg kan lage meg gingerbread latte når jeg vil!

Originally posted by CK

Originally posted by OEH

Synes ikke Starbucks har god kaffe, men på Starbucks i Bangkok smakte jeg noe som var utrolig digg, nemlig gingerbread latte. Har ikke sett det på noen annen Starbucks jeg har vært på. Med krem på toppen var det en drøm.
Nesten verdt å reise til Bangkok bare for å oppleve det igjen.

Gingerbread Latte har de vel overalt ved juletider - selv har jeg fått tak i sirupen, så jeg kan lage meg gingerbread latte når jeg vil!

Så det er en juledrikk altså? Det visste jeg ikke. Man lærer noe nytt hver dag. Ja, da kan det jo være håp om å få tak i det uten å reise helt tril BKK :smile2

Originally posted by EB

I tillegg betaler vi "starbucksnerder" mye for å kjøpe effekter med logoen...

Guilty as charged! Er nå oppe i to keramikkopper, en akryltumbler (som brukes daglig) og et skilt i rustfritt stål på 45 cm i diameter...

Kaffe i USA er generelt dårlig. Derfor er Starbucks også dårlig.
Nespresso hjemme på kjøkkenet er best! :)

Synes det er synd at Starbucks kommer til Scandinavia. De som er så store kan nok presse prisene nedover, og de gode gamle små kaffe-barene forsvinner etterhvert.....!? Men sånn er det jo med konkurranse...

Starbucks konkurrerer ikke paa pris. De er generelt dyrere enn de 'uahvengige' kaffebarene.

Originally posted by OSLansatt

Synes det er synd at Starbucks kommer til Scandinavia. De som er så store kan nok presse prisene nedover, og de gode gamle små kaffe-barene forsvinner etterhvert.....!? Men sånn er det jo med konkurranse...

Her i Seattle har det motsatte skjedd, i tillegg til Starbucks sin vekst (enorm) har vi ogsaa sett en stor oppblomstring av "de smaa kaffe-barene" .... og mange de smaa har kommet lenge etter Starbucks.....og de smaa etablerte har ogsaa aapnet flere steder...vi har ogsaa sett mange meget gode Kaffebrennerier (Mikro Brennerier) blomstre opp....

Til min store glede aapner Peet's, min favoritt blant kjedene stadig flere og i Freemont (der hvor Adobe holder til) finner du Peet's, Torrefazione, Ladro og Starbucks vegg i vegg....og felles for dem alle er at de er smekkfull dagen lang.....

Starbucks har en del nye konsepter paa trappene, de oensker aa tilby noe mere enn Kaffe, og har naa eget forlag, de utgir CD'er og tester ut et opplegg hvor du kan sette sammen din egen CD og brenne den (no phun intended:p )....den foerste Starbucks filmen er lansert (Akeleah and the Bee)

Til LN-BRK! Jeg fikk noe fryktelig daarlig kaffe i Hellas og de er jo med i EU dermed maa jo all kaffe vaere daarlig i EU !....USA er stort og ja det finnes masse av det vi vil kalle daarlig kaffe, svakt tynnt vann....men det er hva generasjoner av amerikanere har drukket paa resturanter til ALLE maaltider i all tid....men du finner ogsaa noe av det mest ekslusive og best kaffen i verden...Kona Peaberry!!...allt gaar etter smak og behag.....men aa si at Starbucks er daarlig kaffe, det blir for enkelt....

Originally posted by LN-BRK

Kaffe i USA er generelt dårlig. Derfor er Starbucks også dårlig.

Ta deg en tur til Seattle så tror jeg du, om du går på de riktige stedene, finner ut at din uttalelse kanskje er litt vel generell....:wink Jeg kan tipse deg om noen steder, og så kan sikkert dc-8-63 peke deg mot enda flere steder. De stedene jeg tenker på brygger nok noe bedre espresso enn Nespresso-maskinen din på kjøkkenet kan klare. Alternativt så tar du deg en tur på Kaffebønna når du er i Tromsø (min Gaggia støver bort på kjøkkenbenken - mest fordi Kaffebønna klarer brasene mye bedre....)....:D

Originally posted by LN-BRK

Den kommentaren kan ikke ha vært seriøst ment???!!!:p

Jeg leste et sted nylig at Starbucks åpner ikke mindre enn 8 !!!! nye butikker HVER dag, verden over....

Det ble også fortalt fra Starbucks ledelse at etablering av kjeden i Norge foreløpig ikke var aktuellt pga lønnsnivået i Norge. Dette ødela for kjedens da deres standard og serviceprogram krevde såpass mange ansatte at det ikke ville lønne seg for dem....

Forøvrig en fornøyelig debatt dette, som sikkert ergrer MANGE OT-hatere her inne :)

Nespresso - er ikke det frysetørret pulverkaffe på glass???

Selv har jeg og fruen gått til innkjøp av en slik en sist sommer,

Krups kaffemaskin

hvilket forøvrig lager den herligste kaffe, og maler opp kaffebønnene direkte til hver kopp....

Nyyyyydelig er den......Om kaffebønnene er de rette :)

Da jeg ba om en kopp te på Starbucks LHR nylig fikk jeg rett og slett et isopor-krus med varmt vann og en Twinings tepose. Dette skulle de ha over £2 for.
Relativt skuffende...

StarBucks er vel ikke akkurat stedet man går hvis man vil ha god kaffe.
Men på noen av lokalitetene har de gode kaker.
Costa er langt bedre enn StarBucks. Når jeg er i London avlegger jeg alltid en av Costa kjedens filialer et besøk eller to.
Men kjeder er og blir kjeder. Kejdelig og pregløst stort sett.

Originally posted by EB

Nespresso - er ikke det frysetørret pulverkaffe på glass???

Det er Nescafe, det. Nespresso er ferdigpakkede pods med espressokaffe som benyttes i spesielle espressomaskiner. Sist jeg bodde på SAS Hotell Norge i Bergen (i fjor høst en gang) så hadde de Nespresso-maskin på rommet.

Nespresso er ikke pods. Nespresso er kapsler med kaffe, hermetisk lukket. Hver kaffesmak har forskjellig vanngjennomstrømming slik at resultatet blir riktig. Jeg var også skeptisk, BUT NOW I CAN SEE!! Fikk smake på kaffen, fikk en maskin i gave, og nå er jeg hekta! Perfekt espresso hver gang! :) Umulig å si at det er dårlig kaffe hvis du ikke har smakt!

Eksempel på kapsel:
kapsel.gif

Back